Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du menar som att man inte skall lämna kvar värdeföremål fullt synliga i bilen? Eller att låsa dörren när man går hemifrån?
Att lämna värdeföremål synliga i bilen är ett högriskbeteende, att flasha med dyra smycken, klockor ett annat och att vistas på fel platser vid fel tidpunkter ett tredje, men det finns fler...

Alla som vistats på andra platser än konsumtionen och möjligtvis biblioteket känner till det enkla faktumet.
Tom i varje landsortsstad finns lägenheter, hus där inte polisen går in utan att säkrat upp förstärkning.

Och polismästaren påpekade just detta att även hos män finns vissa grupper som under vissa omständigheter var utsatta för extra stora risker att bli brottsoffer.

Så det gäller inte enbart kvinnor, det gäller alla.

Då borde alltså polismästaren rekommenderat alla människor att inte röra sig ensamma och inte bara kvinnor.

[
Idag skrev Aftonbladet att tabloiden Daily mail skriver osanningar om läget i Sverige. 60 minuters Australia kommer att sända liknande. De besökte Rinkeby och blev inte bara hotade som ALL media blir där eftersom det inte längre är svenskt territorium o två blev slagna. Polisen stannade kvar utanför centrum för att inte "provocera" sultanerna. Där har vi Sveriges framtid
Failed state. När polisen inte längre kan skydda sina medborgare och t o m själva blir hotade o misshandlade. Hästar har inte heller något att sätta emot dessa eller vänsterextremister som gillar stenkastning o våld.

Jag menar våld i hemmet.
@Sörlatungu nej självklart inte, men... De grova överfallsVåldtäkterna med en för offret okänd förövare samt gängvåldtäkter ofta med grov misshandel inkl är något nytt i den här skalan. I Tyskland mörkas det inte med kod 291. Ingen annanstans heller förutom i det extrema landet Sverige. Stackars våra barn.

Du menar att inga svenskar begår överfallsvåldtäkter?

Att lämna värdeföremål synliga i bilen är ett högriskbeteende, att flasha med dyra smycken, klockor ett annat och att vistas på fel platser vid fel tidpunkter ett tredje, men det finns fler...
Problemet för kvinnor är dock inte så enkelt som att bara låta bli att ha på sig en värdefulla guldklocka eftersom den största enskilda högriskfaktorn för att bli våldagen är just att födas som kvinna.

Sen överlag tycker jag polismästaren gjorde en liten tankevurpa. Istället för att säga åt kvinnor att hålla sig inne borde han sagt till polisen att hålla sig ute.

Att kvinnor slutar leva och låser in sig i sin lägenhet och undviker att träffa män är ingen lösning på problemet, inte ens en kortsiktig.

Du menar att inga svenskar begår överfallsvåldtäkter?
Är det inte märkligt att du inte tänker på dina systrar som blir attackerade på ett våldsamt sätt? Vad beror det på? Är man ett offer själv i hemmet och förringar de som utsätts för grova brott på väg till jobbet? Det var precis vad som nu hände. De var inte berusade, lättklädda..... Vilka kvinnor är det du vill försvara? Det verkar vara väldigt selektivt när det kommer till kritan.
Pröva att läsa igen.
I de här skalan. Läs BRÅ gamla rapport som ser ännu värre ut idag. Där utomnordiska våldsbrottsförövare är grovt överrepresenterade. Våltäkt mot främmande kvinnor, våld mot främmande män. Även rån och stöld, olovlig körning. Även deras barn. Jo det fanns statistik så man visste vilka man skulle akta sig för om man nu inte hade råkat ut för "kulturkrockar" själv.
Nu är det barn, flickor och unga kvinnor samt de gamla som får betala priset för våra goda gärningar. De medelålders kvinnorna står inte högt i kurs och behöver inte oroa sig.
. Våldtäkter på badhus, skolor och bibliotek och ingen här säger ett pip om det.
Tararrush är väl erkänt som gammal svensk hederlig våldskultur.
Det är fakta och inte "rasism".
Genom att förneka problemet göder vi det. Utmaning är väl det mest ur tvättade ordet förutom allas lika värde. Har LLB samma värde som er? Nej han är ju en vit man dessutom boende på landet som dessutom oftast har rätt i SAK. Det tål man inte och vill få bort honom.
Det här forumet representerar inte svenskars åsikter. Det är på ett ungefär samma som SVT består av. En överväldigande överrepresentation av Mp, V och Fi.vilket ger en snedvriden bild .mobben. De flesta svenskar oavsett partitillhörighet är ense om att MP är dåliga för Sverige och de minskar som tur är. Nej SIFO var inte rätt ute vid valet och inte i opinionsundersökningarna på senare tid heller. Rena önsketänkandet. Eller propaganda?
Vilka har fast telefon och tillhör " rätt målgrupp"? Ja då blir det därefter.

@axel
Vad jag vet har jag diskuterat överfallsvåldtäkter hela den här tråden, så jag tycker nog inte att jag förnekar att det händer, även om det vanligaste är att kvinnor blir utsatta i sina hem av män de känner. Det jag frågade var om du menar att det inte finns några svenska män som begår överfallsvåldtäkter?

Och där kom det, utsätter man sig för vissa risker så får man skylla sig själv om man blir våldtagen. Skönt att du äntligen börjar tala klarspråk.
Och vill man påverka verkligheten och inte vill acceptera att lösningen på ett problem är att låsa in sig och/eller välja fula kläder så kan man inte se verkligheten, den verklighet man vill påverka. Helt lysande.

Är det inte märkligt att du inte tänker på dina systrar som blir attackerade på ett våldsamt sätt? Vad beror det på? Är man ett offer själv i hemmet och förringar de som utsätts för grova brott på väg till jobbet? Det var precis vad som nu hände. De var inte berusade, lättklädda..... Vilka kvinnor är det du vill försvara? Det verkar vara väldigt selektivt när det kommer till kritan.
Pröva att läsa igen.
I de här skalan. Läs BRÅ gamla rapport som ser ännu värre ut idag. Där utomnordiska våldsbrottsförövare är grovt överrepresenterade. Våltäkt mot främmande kvinnor, våld mot främmande män. Även rån och stöld, olovlig körning. Även deras barn. Jo det fanns statistik så man visste vilka man skulle akta sig för om man nu inte hade råkat ut för "kulturkrockar" själv.
Nu är det barn, flickor och unga kvinnor samt de gamla som får betala priset för våra goda gärningar. De medelålders kvinnorna står inte högt i kurs och behöver inte oroa sig.
. Våldtäkter på badhus, skolor och bibliotek och ingen här säger ett pip om det.
Genom att förneka problemet göder vi det. Utmaning är väl det mest ur tvättade ordet förutom allas lika värde. Har LLB samma värde som er? Nej han är ju en vit man dessutom boende på landet som dessutom oftast har rätt i SAK. Det tål man inte och vill få bort honom.
Det här forumet representerar inte svenskars åsikter. Det är på ett ungefär samma som SVT består av. En överväldigande överrepresentation av Mp, V och Fi.vilket ger en snedvriden bild .mobben. De flesta svenskar oavsett partitillhörighet är ense om att MP är dåliga för Sverige och de minskar som tur är. Nej SIFO var inte rätt ute vid valet och inte i opinionsundersökningarna på senare tid heller. Rena önsketänkandet. Eller propaganda?
Det är väl snarare rena önsketänkandet och propagandan att hävda att svenska män inte våldtar.

Nej jag skuldsätter inte. Men offren känner sig ofta skyldiga oavsett vad.
Och du spär på det genom att betona deras fruktansvärda skuld. Som sagt i sammanhanget är det direkt smaklöst att jämföra skulden att ha våldtagit med den att inte våga lämna ett förhållande pga. hot om våld eller att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Det saknar rim och reson att dra upp det i sammanhanget.

Då borde alltså polismästaren rekommenderat alla människor att inte röra sig ensamma och inte bara kvinnor.
I det aktuella fallet så gällde det väl en eller flera som ofredade kvinnor, alltså , och fullt naturligt utgick varningen till den grupp som riskerade att råka illa ut, att undvika vissa specifika platser under vissa specificerade tider.

Problemet för kvinnor är dock inte så enkelt som att bara låta bli att ha på sig en värdefulla guldklocka eftersom den största enskilda högriskfaktorn för att bli våldagen är just att födas som kvinna.

Sen överlag tycker jag polismästaren gjorde en liten tankevurpa. Istället för att säga åt kvinnor att hålla sig inne borde han sagt till polisen att hålla sig ute.

Att kvinnor slutar leva och låser in sig i sin lägenhet och undviker att träffa män är ingen lösning på problemet, inte ens en kortsiktig.
och vad ska kvinnan då göra i dagens situation. för idag förekommer brott. endast i "den bästa av världar" slipper människan detta gissel

Pröva att läsa igen.

Du skriver att de "utomnordiska förövarna är överrepresenterade". Jag ska berätta vilken grupp människor som är överrepresenterade.

MÄN.

Kan vi inte bara ta och skicka iväg alla jävla män?

och vad ska kvinnan då göra i dagens situation. för idag förekommer brott. endast i "den bästa av världar" slipper människan detta gissel

Men vad är det du inte fattar?
Kvinnan ska inte göra ett skit för kvinnan är inte skyldig till någonting! Det är MÄNNEN som ska behärska sina åh-så-jobbiga våldtäktsinstinkter. Männen ska göra, kvinnan ska leva.

Jävla idioti.

Och du spär på det genom att betona deras fruktansvärda skuld. Som sagt i sammanhanget är det direkt smaklöst att jämföra skulden att ha våldtagit med den att inte våga lämna ett förhållande pga. hot om våld eller att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Det saknar rim och reson att dra upp det i sammanhanget.
Var gör jag den jämförelsen? Jo i din fantasi (som vanligt)
Jag skuldbelägger inga offer för att de blivit utsatta för ett övergrepp, eftersom jag gång på gång skriver att förövaren har ansvaret för sina handlingar o sina val. Kan det uttryckas klarare?

Sedan kan man självklart diskutera ett riskbeteende. Men det beteende är ju inte olagligt (i de flesta fall) Där ligger både valet o ansvaret hos den enskilde individen.

Men vad är det du inte fattar?
Kvinnan ska inte göra ett skit för kvinnan är inte skyldig till någonting! Det är MÄNNEN som ska behärska sina åh-så-jobbiga våldtäktsinstinkter. Männen ska göra, kvinnan ska leva.

Jävla idioti.
Ja du har rätt så skulle det vara. Men så är det inte. Och så lär det inte bli inom överskådlig framtid.
Så är det inte då intelligent att fatta beslut utifrån den verkliga situationen istället för att utgå ifrån ett drömscenario?

Det är väl snarare rena önsketänkandet och propagandan att hävda att svenska män inte våldtar.
Hela tråden går ut på att det är den svenska mannen som står för det enorma ökade antalet. Inte någon har försvarat svensken.
Det har räckt med de idioter som vi har utan att importera en våldtäktskultur som NU gör är polsen varnar för att ens gå ut. När invandrande kvinnor berättar hur det är kallas dem för husblattar.
Man mörkar problemet! Förresten finns det även några få invandrande män som säger sanningen, men då är ni knäpptysta.. Man skyddar de flinande verkligt hotfulla. Där kan vi prata skyddande av förövarna.
Den svenske mannen har ett högt anseende, men nu förstår jag varför man vill ha hit så många unga militära män som möjligt..
Man verkar ej heller förstå problemet som kommer att uppstå av mansöverskottet som importen genererar mot våra flickor o samhälle.
De yadiziska kristna flickorna som hålls och säljs som slavar kan inte ta sig hit. Vi gör heller noll för att rädda dem. Istället välkomnar vi deras ägare.
http://www.dailymail.co.uk/news/art...ceptive-pill-abortions-available-jihadis.html

Våra förfäder har jobbat hårt för kvinnans rätt. Kvinnofriden är nu under attack! Man drar alla över en kam i det extrema feministiska Sverige. Snart blir det en petitess.

Senast ändrad:
Ja du har rätt så skulle det vara. Men så är det inte. Och så lär det inte bli inom överskådlig framtid.
Så är det inte då intelligent att fatta beslut utifrån den verkliga situationen istället för att utgå ifrån ett drömscenario?

Nej, det är inte särskilt intelligent att kvinnor fortsätter anpassa sig. Det okejar männens beteende och kvinnoförtrycket kan fortsätta spira.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 411
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama