Sv: Var går gränsen..
Ja du visade dig vara allt annat än en tjaffsfia
Det sätt som du stretchar denna muskelgrupp på, är samma sätt som hovslagaren håller i bakbenet. Dvs bakåt nedåt.
Många Dressyrhästar har extremt svårt att släppa till. En del riktigt dåliga får panik om man försöker dra ut den och bara ställer ned sitt ben.
Men de fletsa andra får man ha en dragkamp med. Man får häva sig med all sin vikt för att få bakbenet bakåt.
Men detta måste ändå ske försiktigt och gradvis annars rycker de åt sig benet genom mitt femur ( ont!!!!)
Många gånger har man känt sig som en hästfåtölj och önskat att man haft block och talja .
Det värsta är att ju mer 'tränade' hästarna är desto värre är det.
På min elevtid skodde jag travare på Camperna hos Solvalla tränarna.
Jag blev mycket brydd över att jag upplevde Dressyrhästar i sämre skick än dessa penningmaskiner.
Det var så allt började... Jag började samarbeta med ET på mina "elefanthästar" och har ställt samma fråga till alla jag mött med en medicinsk kompetens.
Varför är Dressyrhästar övertränade i sina Illiopsoas????
Nu är jag av den åsikten att eget beröm luktar illa, men jag undrar ändå, varför är inte nordsvensken vars rumpa finns längre bak i tråden INTE sån. Varför är den bjässen mycket lättare att sko?????