Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt 2022 var helt ok, ungefär som vanliga år.Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför?
Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt år som 2022. Tidigare år har på sin höjd varit trista, eller jätteroliga! Men efter ett år där vi gick på fyra nära familjemedlemmars begravningar så förstår jag dom som tidigare har sagt att dom sett fram emot ett nytt år. En period mådde jag riktigt dåligt över skolan dessutom. Det finns liksom ingen längre period av 2022 som kändes helt bra eller rolig.
Hur hade ni det 2022?
Alltså katten! Hur kunde jag glömma att skriva om katten. Hon är ju verkligen den enskilt största faktorn till att -22 ens var drägligt. I juli kom hon till mig.Väldigt blandat för mig. Jag tycker mycket om hur relationen till mig själv utvecklas och fördjupas och även hur jag förhåller mig till livet. Känner att jag oftast har den inre kompassen inom synhåll även när det är motvind vilket jag absolut inte alltid haft. Har varken tappat fotfästet eller koncepten mer än tillfälligt trots gott om skitsituationer.
En oväntad flytt i början av året, till en liten lägenhet i samhället vilket ställer exakt noll krav på mig utöver att betala hyran, blev väldigt bra om än långt ifrån hur jag ser mig bo.
Hälsomässigt rejält sugigt både i början av året och i somras/höstas, men nu har jag haft längsta sammanhängande räckan utan större svackor sedan jag blev sjuk för några år sedan. Också lite ljusningar vård-, hjälp- och hjälpmedelsmässigt. Väldigt ödmjukande att behöva så mycket hjälp.
Sedan i somras har jag haft väldigt mycket behållning av min meditation, vilket ger massa riktning och livskvalitet särskilt som kroppen inte riktigt är med på aktivitet.
Några ovärdeliga vänskapsrelationer som finns kvar och fördjupas fast det är väldigt mycket på mina, eller kanske snarare hälsans, villkor.
Det passar ganska bra att summera 2022 med ett citat från mitt jobbs fd vice vd, som upprepade ”det är mycket som går bra nu” allt oftare, ju närmare företaget kom konkurs.