Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Ja får säga grattis till fettso i denna tråden också. Ja är en av många som följt er under dräcktigheten och det är jätte kul att allt verkar gå bra. Stort GRATTIS!

GRattis Fettso!!!
Då missade jag fölis bara med några minuter i det sista inlägget i natt. Attans :rofl:

glöm inte fylla i hingst eller sto tråden;D det är ju ganska lika mellan hingst föl och stio föl nu:P

*kl*
nu har jag suttit och läst hela tråden, alla delar... och inser att jag börjar bli liiiiite stressad.
Min madam är på dag 319 idag, har haft ordentliga förvärkar, släppt banden, sprängfyllt juver som inte läcker och hon är HUNGRIG. Magen är jättestor och hon rör sig som en flodhäst. Bäbisen är ju i stort sett leveransklar så egentligen borde jag nog ta mig samman o förbereda alltet. Förra året hade jag superkoll, nu känner jag mig bara matt...
+ 30 grader i skuggan, hästarna står inne, blinningarna gör intåg och jag sitter inne med ACn på... ska snart släpa mig ut, släppa ut hästarna, mocka ur boxarna och kolla damens juver.
Borde rigga upp bevakningskameran, men det sitter uppe på en hylla vid taket och det är högt o jag vågar inte stå på stegen...ensam hemma...
hoppas hon kniper tills jag hunnit med alla förberedelser.

Grattis Fettso! Kul att allt gick bra och super att foalchecken visade bra värden. Då är det bara att ta tag i biten som hönsmamma nu då. Nu är det andra orosmoment hela tiden, fast det är ju vi med barn redan vana vid. :crazy: Jag ska gå in i föltråden och hoppas att du lagt in underverket där! Tusen grattis igen till dig och Kaela!

Men oj vad fin han är! Vilken gullig bläs! Han ser superstor ut, hur stor är Kaela och och hur stor är hingsten? Mitt sto är drygt 140 och pappan också, men lilla fölis gick under magen på sin mamma i början. Sen har hon visserligen växt med 10 cm om dagen känns det som, men om din lilla fuxpojke redan är så här stor. Det var nog därför Kaela knep - hon kände att det skulle vara jobbigt att få ut honom.... :angel:

GRATTIS Fettso....

Kul att han äntligen kom =) himla söt va han i alla fall =9
grattis än en gång

Du har slagit mig med 2 dagar. Och kniper hon 4 dagar till har du slagit Görels rekord på 28 dagar (förra året):p:D

Nä, jag hoppas för din skull att Görel får behålla förstaplatsen ett tag till. Vet precis hur trött du måste vara nu, så givetvis håller jag alla tummr jag har för att din lilla tittar ut snarast!:banana::banana::banana:
Min donna gick över 33 dygn i år. Hoppas hon slipper vänta så länge. 363 dygn. men det var värt väntan.:love:

Grattis Fettso!!!
Vad skönt att allt gått bra o att Foalchecken var bra.
Lycka till nu o njut av den lille!

Senast ändrad:

Min är på 355 idag och inget föl.

Hur skulle ni lösa mitt problem.
Ska betäckas om i år på fölbrunsten, ska till Järvsöfaks nästa år (viktigt) och då måste jag transportera sto+föl 50 mil. Så då får fölet inte födas för sent.

Vill helst inte att hon går tom i år.

Nu har jag klarat av den 9onde vaknatten. Tempade igårkväll och då hade hon sjunkit från 37,7 till 37,3 sen igår. Men inget föl. Hon betedde sig som vanligt. Lägger sig ner runt kl 12 och stönar i 10 minuter. Rullar sig sen och ställer sig upp. Har flyttat boxgrannen för hon blir störd av henne. Imorse hade hon kristaller för första gången, men ingen vit mjölk. Känns nu som att det är lååångt kvar :crazy:

I morse hade Cortezstoet börjat ändra ljuvret, så jag har just bestämt mig för att gå ut och halma upp fölboxen igen , och ta hem henne och en kompis från "betet"(Gulbränt fnöske iår suck) och stalla upp dom på nätterna.

Stoet är beräknad till runt den 15onde, så jag är väl ute i lite god tid, men det är så skönt att kunna ha koll via kameran ifall hon skulle komma tidigare.
Förra gngen gick hon nästan 3 veckor över, hoppas vi slipper det iår...

kl

Å här har tanten legat ner i natt, för första gången på flera veckor, såg ut som en spånhög! :D fick ur lite genomskinlig vätska ganska lätt igår så det går åt rätt håll.

Jag hade ju tänkt "slippa" sova ute i stallet så länge det går så jag vet ju inte om hon har förverkar eller ej. Kan inte koppla kamera till hemmadator pga för dålig uppkoppling. Får kolla med kalkstickorna när det börjar dra ihop sig o ställa tältsängen i transporten så jag slipper åka skytteltrafik fram o tillbaka.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10