Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

en trådlös övervakningskamera installerar du plättlätt SJÄLV! :idea: (om du har stallet nära)
man sätter upp kameran på önskad plats
ställer upp mottagaren inne och sätter i sladden mellan mottagaren och TVn, alternativt medföljande monitor...

en bra sås reder sig själv!

Vi fixade in fyra kameror i år.
Annars förr om åren har vi haft en svettsele.
Den fungerar inte nu i den här värmen så jag är glad att kunna titta på en skärm.

Fast man få gå lite då och då i stallet i alla fall då man vill ha full kontroll på läget :D

Känner också att det blir fort kallt om nätterna.
Hoppas du kan dricka nåt varmt och ha ätbart med dig.

Ska du få flera fölungar?

AM

Nej jag ska inte betäcka i år igen. Hon har haft 5 föl totalt & jag tänkte sätta igång henne el försöka hitta någon som vill rida & tävla henne.
Detta är enda fölet jag får i år som tur är...
Nästa gång det väntas föl så SKA jag ha kamera i stallet.

en trådlös övervakningskamera installerar du plättlätt SJÄLV! :idea: (om du har stallet nära)
man sätter upp kameran på önskad plats
ställer upp mottagaren inne och sätter i sladden mellan mottagaren och TVn, alternativt medföljande monitor...

en bra sås reder sig själv!

God kväll AMEO!!!
Jag har för tjocka väggar & för långt till stallet för trådlöst... Tyvärr...
Men tack för rådet...

Jag hade samma problem i går med massor av flygfän vid kameran,dock inte så illa att jag inte såg hästen :eek: så tidigare i kväll tog jag ett varv med Kill-It :devil: och nu är det ok,men istället så hittade jag två hysteriska hästar för en stund sen utan att fatta varför,så jag gick ut för att ta in dom och blev lika hysterisk som dom,2 miljoner svidknott ...............
Så här blir det nog inget föl i natt,några av dom följde tydligen med in.
Även min har läckt är nu inne på 10 dygnet med vit läckande mjölk o en reff på 11,så även jag gär till frysen för att hämta första slurken till den "lilla" när den kommer,dock i form av plasma,misstänker att du har sen äkta varan:idea:

Inga knott hos dig ikaros?

Knott??? Jo då dom är ute.... Så på vägen till stallet så smakar dom på mig. Men i stallet är det lugnt...
Lite tur får man väl ha?!:D

*kl*
Vill passa på att rikta ett mycket stort GRATTIS till fettso som äntligen kan sluta vänta på sin fölis. Allt gott, slutet gott för en riktig nervkittlare. Hoppas vi får se riktigt många bilder på Kaela och hennes lilla fölis :bump::banana::bump::banana:

Är också glad att Kaela fölade till slut.
Men, utan att vara olytckskorp, så skulle jag inte våga ropa hej än.
Nu gäller det att ungen får en så bra start som möjligt om man tänker på vad som skrivits tidigare,

AM

Ja ett stort GRATTIS till Kaela!
Nu ska jag gå & knyta mig lite. Inget nytt här..

Håller absolut med dig, faran är inte över ännu (kände mig bara så glad över att det gått så bra med fölningen så jag ville inte låta negativ :laugh:). Fettso: kommer du göra någon undersökning på fölet inom närmsta dagarna för att kolla eller väntar du ut det hela så länge du kan? Vore intressant att få höra om fölis har något "sjukligt" i kroppen eftersom mamma var så konstig eller om den är en vanlig liten pigg fölis. Hur gjorde du med råmjölken, skaffade du plasma eller körde du på Kaelas mjölk och tar du foalcheck på henne. Ja, du ser frågorna är många och eftersom din tråd är stängd så kanske du kan berätta för oss i denna istället hur det går. Lycka till med de båda // Sorbisen

Grattis Kaela :)

Är det bara jag som är lite orolig för hur det gått inatt egentligen eftersom fettso inte uppdaterat?
Förhoppningsvis ligger hon bara och sover. :p

kl

Grattis Fettso och Kaela!!:bump:. Äntligen är din långa vakan över och jag håller tummarna för att fölis mår bra och att det inte blir några komplikationer utan du bara får njuta av dina två:)

Nu ska jag till stallet, ska bli spännande att få se sen vad det blev för kön! Hoppas du uppdaterat när jag är tebax;)

Då borde jag ligga i "topp" i ÅR då??
Började vaka på dygn 335 och fölet tittade inte ut förrän dygn 362..
(kl 23,30 så det blev nästan 363)
dvs 27 dagars vak :)

Ja du innehar nog årets rekord:D. Få se om Juvelen klår dig eller inte, spännande det här:bump:

En stallkollega till mig vakade i 4 v + 2 dagar= 30 dagar :crazy: Själv klarade jag mig med 17 dagar på 2 hästar! :D

Grattis till fölet Fettso!

Hur går det med den lille/a?

Tack så jättemycket, ni har varit och är ett fantastiskt stöd.
Nu kl.13.00 ca kommer veterinären ut för att ta ett blodprov,foalcheck.
Hoppas på att allt ska vara bra!!

Kl.00.45 syntes blåsan, då ringde jag min syster som kom ut vid ca 00.52 och då syntes ena benet.
Sedan kom andra benet och huvudet, men trots starka krystvärkar så stannade han där.
Vi hjälpte till att dra under värkarna, och han satt verkligen hårt.
Men sedan kom han lätt ut, vid 01.05 var han ute:love:
En stor kille(jättelånga ben)får huka sig när han ska dia.
Vid 01.35 hade han diat, och vid 01.50 gick hela efterbörden+ moderkakan, strax därefter bajsade han.
Han sprang runt och busade i galopp endast timmar efter födseln.:)

Massor av bilder kommer finnas snart i bilder på fölen tråden!!:D

Grattis!!!! Gud vad skönt för dig/er!!
Han var jättefin på bilderna du lagt upp och Glaesir är ett fint namn :) Vad betyder det?

Man satt som på nålar hemma och var inne på buke stup i kvarten och väntade på att du skulle uppdatera ju!

Nu är det dags för mig att börja vaka. Har ett shettis sto som idag är på dygn 315.
Jag fick ju ett islandsföl den 4 juni och hon blir helt galen när hon ser det och springer fram och tillbaka och gnäggar.

Juvret har vuxit, hon är slappare där bak, har gul superklippig vätska samt att tempen har sjunkit. Från normala 37.9 på morgon till 37.3 imorse.

I förgår låg hon och stånkade och stönade i hagen.

Här kommer en liten bild på magen :)

liitenbild.JPG

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10