Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Precis så har mitt sto också ändrat sig, hon är idag på dag 327, men hon har varit så ett par dagar nu, precis som magen hänger mer nedåt nu än tidigare, då hon hade större "bulor" på sidorna liksom.

E det någon som vet om det kan vara något tecken å hur länge ska dom i så fall gå sådär........

Det blev en mycket kort väntan för mig. Mitt sto fölade idag morse på dygn 315. En välskapt och pigg liten tjej. e. Akribori u. Zita.

Jag är så glad och mycket förvånad över det snabba förloppet. Jag hade ju ställt in mig på och vänta 2 veckor till.

Jag paketerar in mig i husvagnen med
Anne Rice - De dödligas förförelse
Jag ligger ju bra till på bukes vakrekord, 28 dagar. Har vakat sedan dygn 328 och det är 353 idag, så det är bara att räkna.

Ni får gärna smaska på en massa gott åt mig.

Du har slagit mig med 2 dagar. Och kniper hon 4 dagar till har du slagit Görels rekord på 28 dagar (förra året):p:D

Nä, jag hoppas för din skull att Görel får behålla förstaplatsen ett tag till. Vet precis hur trött du måste vara nu, så givetvis håller jag alla tummr jag har för att din lilla tittar ut snarast!:banana::banana::banana:

Tack. Ja hon är helt underbar. :love:Det blev som tur var ingen häst med giraff hals som jag drömt. ;):D

Haha, just det det var ju du som drömde det!:rofl:
Och jag fick ingen rådjurskorsning tack och lov!:angel:

Vilken tur för oss!:rofl::rofl:

Då är vi tre Celu & Sorbisen... Visst var han snygg???
Min "tappade" magen i natt dvs sidorna försvann & det blev "häng" istället.

Jag har glömt vem vi har betäckt med :rofl:
nej,usch jag borde verkligen natta kudden, ska upp till strömsholm tidigt och kolla på unghäst-vm-kval :D snark

Mitt sto har fått lite gallor vid kotorna på bakbenen och står lite understucken. Stackarn det är tungt nu. 313 dygn idag........

Sov gott & ha en bra dag i morgon. Jag ska nattsudda idag igen... Någon mer nattsuddare???

Då borde jag ligga i "topp" i ÅR då??
Började vaka på dygn 335 och fölet tittade inte ut förrän dygn 362..
(kl 23,30 så det blev nästan 363)
dvs 27 dagars vak :)

Uppe och vaken :D

AM

God kväll Nafayette & Dobbis & självklart alla andra! Gick in en stund för att byta ut shortsen mot något varmare...
Min donna är ganska orolig idag nu på kvällen.
Jag har riggat videokameran, stativ & vanliga kameran för jag har en STOR önskan om att få vara med i år...

Jag har fått en massa nattfjärilar och andra flygfän på Clippers övervakningskamera..suck. Fick sätta på märra reflexer så jag ser vad hon är i boxen.

Missan vandrar runt runt med benen i kors. Blir så trött på dom där två..
Båda blir "frysen special" då dom läckt mjölk nu.

AM

Jag har fått en massa nattfjärilar och andra flygfän på Clippers övervakningskamera..suck. Fick sätta på märra reflexer så jag ser vad hon är i boxen.

Missan vandrar runt runt med benen i kors. Blir så trött på dom där två..
Båda blir "frysen special" då dom läckt mjölk nu.

AM

Har du övervakningskamera??
Fusk. Min gubbe lovade installera en kamera men han är för långsam & stoet har för bråttom eller något liknande.
Så jag tar på mig skorna & får vara övervakningskamera själv.. :cry:
Sitter där på min ryktlåda mitt på foderbordet & kollar. Det är bara så j....t kallt fram vid 05 tiden...

Vi fixade in fyra kameror i år.
Annars förr om åren har vi haft en svettsele.
Den fungerar inte nu i den här värmen så jag är glad att kunna titta på en skärm.

Fast man få gå lite då och då i stallet i alla fall då man vill ha full kontroll på läget :D

Känner också att det blir fort kallt om nätterna.
Hoppas du kan dricka nåt varmt och ha ätbart med dig.

Ska du få flera fölungar?

AM

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10