Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Ja varför blir det aldrig som man tänckt sig, det frågar vi oss när sånt här händer.:confused:

Men om vi täncker efter så blir det ibland som man tänckt sig ochså fast det är svårt att täncka på när det blir så här. All tid har säkert gått åt till angagemamg med stoet och förestående fölninig och så går det hellt på tok, men inget ont som inte har nå gott med sig du kommer på ett eller annat sätt att bli kompenserad tror jag, fast du inte kan förstå det nu.

Detta tycker jag var mycket tråkigt. Har som alla andra här kollat varje dag om det kommit något föl eller elefantföl ??? som vi höll på att tro att det var.

Detta var mycket tragiskt kan bara säga att jag är så ledsen för din skull men önskar dig lycka till med aveln i fortsättningen:) Fast man inte vill täncka negativt om sin egen fölning så är det svårt att låta bli när sånt här händer, man vet ju att komplikationer kan tillstötta och det kommer närmare på när en bukevän drabbas.

NEJ! Vad hemskt! :cry:
Vet inte vad jag ska säga. Finns nog inga tröstande ord. Tänker på dig...

*kramar om hårt*

Åhhh, jag som varit bort från tråden i ett par dar! Stackars dig, jag vet inte vad jag ska säga. Det finns inte ord, men jag tänker på dig och förfasar mig över ödet. Fy och usch, kan inte tänka mig nåt värre! Hoppas att du kan ta nya tag efter ett tag. Gråt och gråt igen, släpp ut allt! Jag gråter med dig! Många kramar till dig!

Jag kan bara skicka en massa kramar!!! Finns inget att säga..

usch, stackars dej, vet inte vad man ska säga, bara att man tänker på dej och alla inblandade och att man ska vara jäkligt tacksam för det man själv har utan att gnälla.... *ta hand om dej* och även om man många ggr funderar på att ge upp hästar så är det de små guldkornen som ger den största lyckan, försök att hitta några sådana i minnesbanken då värsta sorgen lagt sej....

Visst är det ett pissigt år, det här...

Been (almost) there, done that. Gick förbi "vår" grav igår med nya arvtagerskan, de är iaf släkt, bättre än inget.

Här kommer lite bilder på Finas föl Figaro Fire som föddes den 4/6 :love:

SANY0277.jpg

Alldeles ny :D

SANY0314.jpg

Ett par dygn gammal...

SANY0373.jpg

Tjoho! Första gången på betet :D

Usch, så fruktansvärt hemskt allt är. Jag vet inte om jag orkar med fler dräktigheter själv med all oro och vånda som det innebär. Jag beklagar sorgen av hela mitt hjärta. :cry:

Fick just höra att grannaen som är uppfödare har förlorat 3 föl än sålänge. De har dött utan synlig anledning. De har mått bra och sen har de hittat dem en efter en döda... De misstänker nånon bakterie i jorden, men de vet inte ännu. Har aldrig hänt dem något sådan innan, och de har hållt på många många år... Ett fjärde föl står på klinik med lunginflammation :cry: Så nu har de 2 friska föl kvar bara :cry:

Nej, det har de uteslutit. Fölen har fötts friska och starka och de har inte dött inom en vecka, utan senare...

Nej, vad hemskt! :cry::cry:
Det är ju det värsta som kan hända. Och som du har väntat och vakat. Skickar massor av tröstkramar.

NEEJ vad hemskt. Tänk så många gånger man funderat på hur man orkar med allt hemskt som händer. Det gör så otroligt ont och man känner sig så fruktansvärt hjälplös när djuren får lida. Jag har följt dig i tysthet och nu lider jag med dig. Många tröstkramar till dig. Sköt om dig.

KL

Ursäkta att jag hoppar in med ett litet föl, men även om jag lider med Dobbis så måste jag dela med mig även av glädjeämnen. Mitt andra sto, Vök, fölade i lördags kväll. Visserligen började livet med diarré, men nu verkar han pigg. Det blev en liten hingst som jag inte vet vad han fått för färg. Silvernånting - hovarna är randiga, ögonfransarna är ljusa (vita) och det ser ut som han har eyeliner. Tydlig ål och han ser nästan aprikosfärgad ut.
080713-kiss.jpg

Givetvis ska du hoppa in med ditt fina föl - såklart att du ska glädja dig åt en sådan goding:)

Visst är det ett pissigt år, det här...

Been (almost) there, done that. Gick förbi "vår" grav igår med nya arvtagerskan, de är iaf släkt, bättre än inget.

Vad hände med din häst? Jag vet att du skrev att hon fick fång under dräcktigheten men har sen missat hur det gick. Jag har funderat mycke på det för jag har inte sett att du skrivit på länge. På ditt inlägg låter det ju inte som att det gick så bra :confused:

Min tant håller på sig.
Juvret har minskat de sista dagarna, men mer slapp baktill.
Hon är kelen på samma gång som hon vill vara ifred.

Surmärr.

Min är så trött så trött, står mest i ett hörn i hagen och hänger. Juvret är helt plötsligt mer spänt igen - så vem vet, det kanske närmar sig?

kl

Här blev det en liten fölis 00.35 på dygn 334, allt gick enligt skolboken. Vaxproppar, droppande mjölk och sen föl inom några timmar. Ett isabell färgat sto (som tyvärr troligtvis blir skimmel) men oj så söt :love: Lite problem innan hon fick lov att dia men nu verkar det fungera.

Hej allihop!

Jag är ny här och inte läst alla era inlägg, om än väldigt många. Bra att detta forum finns! :) Är också i väntans tider med mitt halvblodssto som nu gått 368 dagar och ännu inte klämt ur sig nåt. Mycket jobbigt... Det är både hennes och mitt första föl dessutom. Hon är ganska gammal (18 år), men vid god hälsa. Hon har god aptit och ser fin ut i pälsen. Har satt juver men de har sett likadana ut i minst en månad. Rumpan är liksom knölig men bärbandsfästena (heter det så?) har inte släppt än. Hingsthållaren var ute för tio dagar sen och kände att fölet sparkade, så det verkar finnas nåt liv därinne i alla fall. Som tur är. Jag ringde nu veterinären som sa att vi väntar en vecka till, sen får vi sätta igång henne.

Har nån av er hört talas om nån häst som satts igång och hur det isf gick?

Allt gott!
Cristel

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10