Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Särskilt när man har den där känslan inom sig att någonting är galet, men inte vill/vågar tro på den fullt ut...

Suck... stackars dobbis, stackars sto och stackars alla andra inblandade...

Ibland räcker man inte till som människa.:cry:

Har även jag öppnat "din" tråd det första på morgonen och får nu beklaga sorgen - usch så tragiskt....

Kommer vara livrädd i fortsättningen något sto går långt över tiden.
Jag har haft tur hittills och det känns som att eländet kommer närmare med varje lyckad fölning.

Fruktansvärt tråkigt.
Kan inget annat än beklaga. Så oerhört sorgligt. Jag ger mig fan på att det inte finns någon Gud för då skulle han inte låta sådant här ske. :(

Så sorgligt, vad jag känner med dig. Liten tröst i elendet är kanske att känna att ni verkligen gjort vad ni kunnat, det ska iallafall inte kunna gnaga i efterhand.
Styrkekramar. Åhh så sorgligt..
U

Åh, vad det gör mig ont att läsa att det gick så illa :cry:

Kan ju tyvärr inte göra mer än att hålla med andra här och vara ledsen för din och stoets skull. F-n vad man känner sig maktlös!!!

:cry::cry::cry:

FY F*N Dobbis! Livet är INTE rättvist! Efter denna otroliga övervakning av ditt sto skulle det ju gå vägen...! Jag beklagar å det djupaste och känner mig mer maktlös än någonsin...

Åhh, nej, vad tråkigt. Så lång väntan och ett sånt tragiskt slut.
Felläge är min största skräck.

Många varma tankar går till dig nu.

En av mina största också.

Man står där med alla sina år av erfarenheter och inser att i vissa lägen betyder dom åren absolut ingenting:(

Nu kan ni sluta vänta o läsa.Acet avlivades 04.25 efter idoga försök att få upp fölungens huvud som låg framåtslaget mellan frambenen,tyvärr lyckades det inte.
Så på 1 mån o 7 dagar blev det avlivning av 2 hästar o 1 föl.Jag ger upp..............:cry:

nej men lilla gumman
skickar en massa kramar från oss i pajala

NEEEEEEEJ :cry: är mardrömmen att förlora stoet också och du som redan precis fått gå igenom det med den andra tjejen.
Verkar verkligen inte vara dit år i år.
Stora tröstkramar.

Neeeeeej! :cry:

Verkligen jättehemskt. Alla tankar till dig. Det var verkligen inte det här jag ville läsa när jag tittade in idag.

Ledsen...

KL
Oj vad tårarna rinner på mig. Jag känner med dig så oerhört.
Vet precis vad du går igenom...den enorma maktlöshet o sorgen.
Sänder dig alla kramar jag har!!! Finns inte ord som räcker till.

Kl :cry::cry::cry:

Vet inte vad jag skall säga.......
jag är otroligt ledsen för din skull

Varma tankar och kramar från en som följt tråden i tysthet. Jag vet inte vad jag ska säga. Men har svårt att se det som orättvist. Livet är hårt och fruktansvärt svårt ibland. Och vi får olika stora skopor av lycka och sorg.

Hoppas att det åter kommer ljus och glädje in i ditt liv och att du har stöd omkring dig så att du orkar sörja och ta dig igenom det här.

Mvh

A-K

Har följt din väntan och hållt tummarna att du skulle få din fölis snart. Finns inte ord!:cry::cry:
Jag är så ledsen för din skull. Usch och fy!

Tack alla ! just nu känns livet mycket hårt och orättvist.Efterverkningarna blir ju ochså jobbiga när man ska ringa bonden med traktorn,grävare,länsstyrelsen.Meddela alla som precis som jag väntat,Acets uppfödare,hingstägaren finns ju här inne så hon vet nog redan.
I stallet står den nya hästen som jag panikköpte som sällskap till Acet(när avatarstoet togs bort) då hon hade svårt att gå själv,nu är hon ensam o förvirrad.Men jag ska se om jag kan stalla upp henne hos någon under helgen medan jag rengör stallet och sen leta ett tillfälligt sällskap åt henne.
Ovanpå det köpte jag ju häromdagen ett dräktigt sto eftersom att jag insåg att det blev för sent att betäcka om Acet,så nu måste jag ringa dom eller sälja henne innan hon ens är levererad,då det enda jag inte är intreserad av nu är avel.
Sjutton ochså :devil: Varför blir det aldrig som man tänkt sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10