Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Nu har min dam tre rosa rutor på kalktestet igen. Juvret är lika stort som förut, men jag tycker att magen hänger ännu mer... Hon har ngt skumt bak i vulvan - ngt illgult gegg. Vad kan det vara?
Hon var väldigt slapp där i morse, men inte nu för en liten stund sedan.
Hon verkar väldigt nöjd med att det regnar - det är lite svalare. Annars har hon nästan bara stått och hängt de senaste dagarna.

*knapp*

Nu på kvällen var jag ut och släppte ut stona igen, de fick stå inne över dagen för blinningarna var rent ut sagt förjävliga. Stora som bombplan och elaka som fan. Igår fick jag mig ett bett av en blinning misstänker jag, för hade det vart en geting hade jag nog inte suttit här just nu. Mitt finger är i alla fall äckligt svullet och gör ont som f-n...

Hursomhaver. Jag och sambon var ut vid lunchtid och tvättade tant tut och ett av de andra stona (det dräktiga). Yrpa måste tvättas med jämna mellanrum i man och svans pga salvor och annat klet. Då var det inte mkt till juver, jag var där och tvättade och masserade och hade mig. Hon var samma tråkiga som hon vart nu ett par dagar, ville inte gosa, inte kela och ingenting.

Nu på eftermiddagen har hon legat ner i boxen, spån på hela sidan, i (den nytvättade) svansen och hon såg allmänt nöjd ut med att få stå inne lite. Jag mötte upp Prosit i stallet (om man nu kan kalla det stall :rofl: ) och vi drack lite kaffe och pratade om veckan som gått (hon dumpade mig och drog till J.Hickey). Det var skönt, jag har inte vart så avslappnad på väääldigt länge. När vi sedan skulle släppa ut tanterna och glinet igen så kände vi och klämde, jag ville ju såklart ha Prosits åsikt eftersom man så lätt blir hemmablind. Och visst har hon fyllt juver, det kände ju tillochmed jag. Hon måste ha dubblat på bara de timmar hon stått inne. Jag känner mig inte riktigt lika nojjig längre.

Jag slänger ut några bilder i juvertråden.

Så här ser hon ut från sidan nu i alla fall. (Och ja, hon är 4 cm överbyggd, och nej, inget j*vla gotlandsruss.. :rofl: ) Den snygga frisyren är för att hon såg ut som ett busktroll i manen efter förra årets kliande och sjukdom. Sicksack och ja. Visserligen är detta inte speciellt fint heller, men när jag får tid skall jag göra iordning det ordentligt. Mitt finger måste bli bra först!

(senaste bilden innan dess är från 52 dygn KVAR)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/20830000-20839999/640x480/20834796.jpg

Hej alla ! Har inte varit hit på ett tag trodde att det bara var jag som fortfarande väntade på föl. Efter dobbis tragedi blev väl alla lamslagna ett tag.

Nu har carmen fyllt ut juvren rejält det brukar vara skinnpåsar på e. m när hon gått ute hela dagen. Men i går var dom två rejält fyllda skinnpåsar nästan ut till spenarna, det är första gången vi fölar så det var kul att hoppa in i tråden igen och få höra vad ni ser för fölningstecken, vi är på dag 334 kan vara en dag 1+ eller 1 dag- när jag nu sitter och skriver slutar jag andas det närmar sig, är nog mer nervös än jag trodde.

kl

Har nyss fått meddelande på telefon att mitt stos blodprov visade att hon inte är dräktig =(
skendräktig...

usch vad jobbigt. här har man gått och hoppats och väntat på något som inte finns...

kl

Har nyss fått meddelande på telefon att mitt stos blodprov visade att hon inte är dräktig =(
skendräktig...

usch vad jobbigt. här har man gått och hoppats och väntat på något som inte finns...

Vet hur det känns, var med om samma sak ifjol, jag var tvungen att spruta igång brunsten. Eftersom hon var skendräktig brunstade hon inte heller. Det är så tråkigt man har gått och väntat och så blir det inget. Men nu är det historia för vi väntar föl när som hellst.

Här är en bild på Perla från igår. På fredag är det ungefärlig beräknad fölning.

22226008.jpg

Bilder på hennes juver. Fortfarande äpplejuice-mjölk.

22226009.jpg

22226010.jpg

Tror inte den kommer före helgen.. Juvret ser inte klart ut ännu. Men det är nog inte jättelångt kvar. :)

Det blev en hellt bedårande skäcktjej ska försöka få in en bild annars blir det sen :bump::rofl::banana: föddes 22 10 i går kväll

P7210442

Igår var det 4 av 4 rosa rutor. Ikväll börjar vi vaka så får vi se när fölet väljer att titta ut :)

Lovar att bilder kommer, är trött nu fick tillkalla vet 04 30 pga att hon hade lite problem att släppa mjölken men nu verkar allt bra.

Nu ska jag försöka vila en stund har inte sovit en blund.

:confused: Mitt sto hade inte heller något föl i år nu står hon på seminstationen. Förra sommaren såg vi till och med ett litet hjärta slå och ska prova med samma hingst för tredje året och hoppas verkligen att det blir föl, första året fick stoet fång, inte samma sto förra året och hon blev konstaterad dräktig på första försöket men det blev inget föl. Om det inte blir något föl tänker jag prova ponnyhingst nästa år

Nu börjar jag tycka att pålla är seg.. hon var beräknad 13:e så hon gått över 9 dygn, borde det vara (vakat två nätter, helt vaken :S) hon är fet som attan, spännada och fyllda juver när jag mjölkar kommer det vit lite vitgrummlig mjölk. För två nätter sedan la hon sig i boxen 4 ggr och krystade mellan 01 till ca 04.30, vulvan buktade ut jätte mkt. inatt la hon sig bara en gång och krystade och imorse kom det lite slem som såg ut som äggula.. bäckenbanden är helt släppta, har aldrig sett sån spetsig rumpa. så vad tror ni? visst att dom får förverkar, men när hon låg 4 ggr med lite mindre än en minut mellan verkarna, blev orolig.. trodde ju att hon skulle få då.. hjälp mig..

Ska det fungera i så fall kommer lite bilder i så fall se och njut.

Kommer fler i välkommen till världen snart

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10