Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Kan berätta att carmen är 18 år och fick sitt första föl, och det kunde inte ha gått bättre. förutom att hon fick lite mjölkstockning men en smärtstillande spruta fixade det.

Självklart är det ju det vackraste föl som finns i mina ögon, hellt underbar.

Hoppas att ni nu kan se bilder när jag lagt in några på pixbox kommer nog fler. Nu vill jag verkligen önska alla som väntar ett riktigt lycka.:p

Och sedan läser du tråden under "Datorer" i forumet om hur man länkar till bilder i trådarna - så vi får se din fina fölis!
Mitt sto ser precis likadan ut som för några dagar sedan... jag vill att hon pluppar ut fölisen nuuu!

22271357.jpg

22271358.jpg

22278153.jpg

Hoppas att det fungerar lägger in fler på välkommen till världen, tack så mycket för hjälpen är ingen mäster på datorer.

Mamma är ett varmblod och pappan tinker. det är så himmla kul att hon blev tre färgad dom andra avkommorna som blivit skäckiga är svarta och vita en del bara bruna och en har blå ögon.

Den som ska rita av till hästpasset måste nog vara en picasso hon har svarta små tecken stora som ärtor nere vid hovarna.

*knapp*

Mitt sto dygn 366.
Nu börjar det fyllas.
Sist fyllde hon på ett par dagar innan "lillkillen" föddes.
Får hoppas att det kommer snart!

Ikväll fölade Perla. Stallägarna ringde vid 20.45 och sa att det troligtvis blir föl redan inatt (vi skulle precis åka till stallet då och börja vaka), för Perla hade förvärkar och det droppade mjölk. Igår var mjölken gul-grumlig. Jag trodde inte på föl förns efter helgen. Men när vi kom kl 21.15 låg hon ner i hagen och började precis krysta.
Vi fick se allt. Från att vattnet gick tills det lilla fölet var ute. Allt har än så länge gått enligt regelboken.
Och konstiga var att hon låg mitt i hagen som ligger precis framför stallet, och gårsägaren + MASSOR av folk hade kubbturnering, så det var väldigt mycket runt omkring. Men hon brydde sig inte.

Jag TROR det är ett svart eller mörkbrunt stoföl jag fått. Svårt att se nu i mörkret.

Vad roligt! Grattis! En sån fölning har jag också beställt :)

Nu är det snart bara jag kvar.... Men damen visar inga nya tecken inte - nähä, hon tycker bara att livet är allmänt jobbigt på dagarna, det är varmt och mycket flugor. På nätterna går hon runt och äter och trivs. Inget större juver, inga förändringar på mjölken eller kalkstickorna. Idag är hon på 335 dygn.
Hon borde ju passa på nu när vädret är toppen (vilket jag också sagt till henne...)

Det är vi två kvar då!
Ditt stos spenar ser betydligt mer fyllda ut än vad mitt stos gör - hennes juver är mer fyllt, men spenarna är fortfarande "spetsiga/toppiga". Så jag tippar på att du får föl före mig!
Håller med - olidligt var namnet - jag är som en äggsjuk höna nu -jag vill ju att hon ska föla nu i det underbara vädret - hon behöver väl inte vänta tills höststormarna kommer... :(

När är din beräknad till?
Min har gått över tiden nu.
Och mitt i allt detta är vi mitt uppe i en flytt och jag har precis fått nytt jobb (så nu jobbar jag dubbelt (natt+dag)).

19 juli om jag räknade på 330 dygn. Så hon har gått över hon med - hon är på dygn 335 idag (ett dygn efter din då!).
Jag har semester - och har det i ytterligare två veckor - så inom den tiden vill jag att fölisen skuttar ut! (Det blir ju krångligare med vak och allt när man ska upp och jobba).

Två dygn :p
Idag är min i dygn 337.
OM jag har räknat rätt, en annan har fått det till dygn 342 idag.
Sista betäckningsdagen var 17 augusti.

Det blir nog föl i natt!!

Yrpa var väldigt störd när jag kom till stallet, då tog jag in henne och så gick jag och Z och satte oss i bilen och drack kaffe för att avvakta och besluta huruvida vi skulle göra med tanten.

20 minuter senare var vi tillbaka i stallet och då var Tant svettig och hade tydliga värkar. Juvret var spänt och på bara 20 minuter hade hon fyllt på rätt ordentligt.

Nu åkte jag hem för att packa lite mer och sen skall jag tillbaka. Yrpa står inne i en box med sällskap av Gusa och Hind. Vill inte skilja henne från flocken. Och de är alla väldigt nöjda med att slippa alla insekter.

Så i natt blir det till att vaka. Jag tror det dröjer i alla fall 4-6 timmar innan något börjar hända. Juvret är inte färdigt men det spänner och hon vill inte jättegärna att vi rör där nu..

Vågar man hoppas på en liten Flikka?!

Hope so! Packar in allt i bilen o åker ut nu.... :D Kul att fölvaka, det har jag inte gjort sen 01 :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur