Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Jag tycker synd om dig med denna väntan :(

Jag kör en stor földans för dig och hejjar här hemma ;)

:banana::bump: Hejja Hejja :banana::bump:

Jag hjälper också till

:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Stackare, du måste ju ha slagit alla bukerekord vad vaknätter nu heter:crazy:, nu får hon börja krysta snart:)

Har hon inte fölat ännu? :eek:
Herregud! Jag var helt säker på att din måste ha fölat nu Dobbis! Hur orkar du?

Jag kan säga att jag blir orolig då jag läser om er som gått över tiden.:crazy:

Det vill jag hellst slippa man blir ju nog slut av att bara täncka på att det ska (förhoppningsvis) bli ett föl och att det ska gå bra. :)

Bara att titta på monitorn varannan tim är ju nog så jobbigt allra hellst då man ska jobba ochså, men tack och lov så är det sista dagen sen 8 veckors semester. Jag har inte känt mig de minsta orolig förrän nu då det närmar sig, det är första gången som hon och jag ska ha föl.

Carmen har gulaktig vätska på spenarna, va betyder det tro?
Är det råmjölk?

Har hon inte fölat ännu? :eek:
Herregud! Jag var helt säker på att din måste ha fölat nu Dobbis! Hur orkar du?

Orkar gör man egentligen inte men man måste så det är bara att gråta av trötthet,torka tårarna o fortsätta :o
Och i veckan här så gav jag upp o bad om hjälp så min helt underbara tidigare grannflicka på 21 år satt "barnvakt" med vet.som backup i onsdags och jag åkte hemifrån,blev visserligen inte något sova men bra för psyket :D

Vetten eller man ska kanske säga vettarna är bekymrade,hon kollades i mandags kväll,cervix öppen ca 1 finger :eek: och i den lilla öppningen kommer ju inget föl ut,knackade bäs på huvudet och den(hon) blev skit sur :D,annars mår dom båda bra så vitt man kan se o känna.
Så vi avvaktar o håller modet uppe :angel: Fast jag prövar gärna en földans :bump::banana::banana::bump:

Jag hänger på med földansen...

Kanske dax att börja röra lite mer på henne nu, kontakta HERA här på Buke som hade ett liknande problem härom året - och jag har för mig att hon ordinerades att longera sitt sto FÖRSTÅNDIGT - och vips föddes det ett litet stoföl

Och jag som höll på att bli tokig efter 10 nätter!

Jag kör en fölningsdans här och hoppas att den hjälper något!

:bump::banana::bump::banana::bump:

Stackars dig...jag kommer ihåg hur trött jag var. Jag hade då i åtanke att det var en här på buke som fick vänta 388dygn innan hon fick en frisk o fin fölunge.
Fast jag skulle nog undvika igångsättning...har aldrig hört om lyckad utgång. Skillnad om fölet dött i magen då vill säga.
Men görs en rektalundersökning så brukar de känna om fostret är vid liv.
Håller tummarna!!

Grattis Molin!

**KL**
Lurens babylur är numera mobil. Det har fötts ett ljuvligt stoföl. Bilder kommer, men inte i denna tråden, nu får jag ju inte vara kvar här. :)
Jag håller tummarna för att allt går bra för er som är kvar. Håller tummen!
U

Åh, vad roligt! :banana: Jättefin, och sån perfekt bläs!

Grattis!! (Blir det en Nokia?) :D

Senast ändrad:

Kl* i morn ska jag ringa vet, och förhoppningsvis kommer han/hon ut då med.

Efter 14.00 hoppas jag fått reda på om där är något eller inte.

Kl* i morn ska jag ringa vet, och förhoppningsvis kommer han/hon ut då med.

Efter 14.00 hoppas jag fått reda på om där är något eller inte.

håller tummarna för dig hör av dig i fall det är något

:banana::banana: för dobbis

// vickis som ljust nu önskar att hon INTE bodde i världens ände :cry:

Tack! Nej det var ju tack vare felräkningen :). Som det känns nu känns det som om det absolut var rätt val av hingst. Hon är supermysig och det är bra tåga i henne.
U

Tack! Det kan väl aldrig bli för mycket ston? ;).
Jag vågade inte ens önska, fast jag gjorde det i smyg. Jag har redan ringt hingstägaren och berättat hur nöjd jag är. Lite ledsamt att se att Nactus inte har ett enda Buke-sto iår än så länge.
/U

Grattis! Jättefin fölis och kul att det blev ett sto.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 988
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur