Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Nån som vet hur det har gått för dobbis ?

Inget skrivet på länge - jag hoppas att det inte är ett dåligt tecken.

Dobbis skulle till danmark igå och hämta sitt nya sto så gissar att det är därför hon varit frånvarande.

Vi gav yngsta stoet betfor efter fölningen då hon blev mycket trött och hungrig av ansträngningen. Äldsta stoet skulle inte äta om man så hällde det i henne, för hon är uppe på benen på 2 min och ska pyssla fölunge, men det beror ju på hur hästen fungerar.

Hej Pastejja! Jodopax att doppa navelstumpen i.....
Sedan gav jag inget extra till mina ston efteråt. Dom hade inte ro att äta själva, förrän lite senare när dom fick sitt vanliga kraft-foder.
Lycka till!

Dobbis skulle till danmark igå och hämta sitt nya sto så gissar att det är därför hon varit frånvarande.

Helt rätt!! jag tog en dag ledigt från den icke fölande märren i hopp om att det kanske kunde få igång henne ;)
Det hjälpte inte :devil::devil:
Men idag på morgonen så var det en lite rödbrunaktig flytning från vulvan (mycket liten) som även hade torkat runt kanterna,så kan det möjligtvis varit slemproppen eller måste jag ringa vet.igen??

OT hur går det med ridandet ?har hon vaknat än :bump:;)

Ja men vi får kanske se hur det är med energin.. Jag har aldrig gett det tidigare, men varför inte?
U

Hej Pastejja! Jodopax att doppa navelstumpen i.....
Sedan gav jag inget extra till mina ston efteråt. Dom hade inte ro att äta själva, förrän lite senare när dom fick sitt vanliga kraft-foder.
Lycka till!

Jodopax har jag i sårlådan så det ser ut som jag har det mesta nu då? Inget annat? puhh så nervös man kan vara..
U

Själv har jag ju shettisar så de får inga stora mängder men när jag hade en stor häst som fölade förra året fick hon 500g ungefär (torr mängd)

Ok, det låter ju bra. Havre är inte snabb energi nog eller är det vätskan som är dte viktiga?
U

Jag gav mamma häst ett par nävar kraftfoder i morse när de andra fick frukost, sen ska hon få lite betfor nu tänkte jag o sen börja med kraftfodret igen.
Hon är ute i gräshage nu och äter så då kommer magen igång igen, hon har inte ätit mer än ett par strån hö inatt.

Håller tummarna för er alla som är kvar!

För :devil: dobbis ut o spring med tanten så hon klämmer ut den snart ;)

Nej,varför det :angel: jag :love: ju att vara vaken många gånger varje natt.Det är ju bara dag 366 i dag..........
Fast nu tror jag nog att det kan vara på G :banana::bump::banana::bump: hon hade någonform av blodblandad flytniing i morse,för en stund sen såg det ut som segt snor :o

Måste ju bara lägga in denna bilden på min shettis. Hennes favorit ställa att stå på nu. Uppe på två SJ pallar ;) Hehe

liiten%20mage.JPG

Helt rätt!! jag tog en dag ledigt från den icke fölande märren i hopp om att det kanske kunde få igång henne ;)
Det hjälpte inte :devil::devil:
Men idag på morgonen så var det en lite rödbrunaktig flytning från vulvan (mycket liten) som även hade torkat runt kanterna,så kan det möjligtvis varit slemproppen eller måste jag ringa vet.igen??

OT hur går det med ridandet ?har hon vaknat än :bump:;)

Som jag sagt innan min dam är en välartad dam, så igår travade vi också och det var väl inget konstigt med det sa hon och travade ett par varv som om det inte var något konstigt alls. :D

Idag hoppar vi över ridningen för idag skall vi ner och kolla om damen är lika välartad när det gäller fertiliteten 15 dgn idag.

Molin!
Lägg ut länken igen till var man kan kolla på Pillan på natten.. Är ju JÄTTE spännande nu!!

Håller tummarna för att h*n snart kommer!!

Den länken kommer unden kvällen, kika in i tråden efter tio, elva tiden. Ska försöka få ut länken tidigt men då vår trådlösa strular ute hos stallägaren så går det bara och vara en uppkopplad åt gången, så hon lär ha stängt ner trådlösa innan jag kommer ut, lovar att lägga ut den så fort jag kan =)

Kommer det ingen så är det för att jag inte kommer åt nätet, men det hoppas jag.

Jisses Kicket så du skriver.
Vilken mardröm.
Hoppas du kommer igen efter detta..

En tröstkram från Naffa

AM

*Knapplån*

Hej och grattis till alla fölungar!

Uppdaterar sent som vanligt! :D

Kl. 0.30 den 4 juni födde Fina en liten hingst e. Elcatero! :D Jag o mamma va med under fölningen och fick hjälpa till att dra lite. Han tog lite lång tid på sig när framben o nos kommit ut. Men allt gick bra i alla fall. Han reste sig upp efter 2 timmar och diade första gången efter 4 timmar. Såklart det sötaste jag sett :love:

Han är döpt till Figaro Fire :D

Har fått höra senare att det skulle passat bättre med Flying Figaro, o det kan jag hålla med om för jisses vilken galopp han har! :D ;)

Ska försöka lägga ut bilder, får se hur det går jag är osams med både kameran o datorn för det mesta... otekninsk ;)

Som jag sagt innan min dam är en välartad dam, så igår travade vi också och det var väl inget konstigt med det sa hon och travade ett par varv som om det inte var något konstigt alls. :D

Idag hoppar vi över ridningen för idag skall vi ner och kolla om damen är lika välartad när det gäller fertiliteten 15 dgn idag.

Ok hon var lika välartad vad gällde fertilitet ;), trots dålig sperma så var där två foster så nu är ett klämt så får vi hoppas att det andra stannar kvar ny koll på söndag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 989
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka