Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Hon skriver att hennes moder var ut och kände på Nora (hästen) hennes juver och Jossans mamma tyckte juvret kände mer svullet än innan, alltså större.

Sedan skriver hon att det är bra, just för att det är ett tecken för att hon har en bebis där inne i magen.

Så tolkar jag det

Men Molin & Dobbis har inte era Donnor gett sig ännu???

Hehe, min har bara gått över med 1dygn nu, men nej inget föl i sikte ännu :(

Men jag hoppas den kommer innan onsdag, drygt som sagt och gå upp 05 varje morgon :p

Har du några nya juverbilder Josse? Tycker på tidigare bilder att det ser ut att vara långt kvar. Har hon någon vätska i juvret? (Kanske hör hemma i juvertråden)

Här är också en som väntar väntar och väntar:confused:, 352 dygn och tänker ringa vet i morgon och be att få ta ett blodprov.
ingen tillstymmelsa till förstorade ljuver, bara lite större mage troligen gräsmage ,första fölet och stort halvblod med ordentligt djup, slö som bara sjutton. . Förra halvblodet som fölade skulle vet kolla på 351 dygn och hon fölade när veterinär kom. Börjar känna att det finns roligare saker att göra än att vänta och vaka på något som inte kommer.

Inte ska du väl börja gnälla än, tänk på stackars dobbis;)

Även jag förstad vad Josssefine menade.

Haha nej, jag gnäller inte. Lr jo lite, jag vill ju ha fölis NU.

Men en som gnäller är karln, han förstår inte varför jag måste sova där, han vill ha mig hemma.

Hoppas snart han får hem mig, hihii :p

kl

här har slemproppen gått och förverkarna duggar tätt. Ligger inte ner och har inte gjort på flera veckor.... men hon har inte släppt ner mjölk juvret än, tittar sig mot magen med jämna mellanrum. Det blir tätare kontroller i natt.

Min blev intagen för 20 min sedan, då det började regna.
På den stunden har hon möblerat om hela boxen,suttit i krubban :devil: och skottat ut höet över allt.Hoppas Ck får rätt :idea:
jag kan nästan höra hur min säng ropar på mig :love:

japp har nya bilder från idag, men jag tycker inte det är någon skillnad på henns juver.

Nu har de iallafall fått börja komma in, så vi kan ha mer koll på Nora under nätterna.

Kl*

Bilderna från idag.

21523683.jpg

21523457.jpg

Nämen vilken liten goding som står bredvid på första bilden.
Mina natttrötta ögon tänkte "men hon har ju redan fölat".. :angel:

Och jag vakar inte, jag jobbar. Jättestörigt eftersom jag hellre vill vara ute och pussa på min tant nu när det regnar. Måtte hon inte föla inatt.

Fast idag vid tillsynen verkade det vara långt ifrån klart, hon är lite lös över rumpan, men juvret är inte fyllt för fem öre, lite spänt och svullet men inte mer än så. Däremot ser det ut som att hon skall spricka vilken dag som helst. TÄNK OM DET ÄR TVÅ!!!

Hon är ultraljudad tre ggr förra sommaren men då var hon inte dräktig, så hon släpptes på fribetäckning med maken och det var väl då hon tog sig. Jag behandlade henne som dräktig i vintras trots att jag inte var säker, jag red ändå inte pga foglossningar sedan graviditet, i februari kände veterinären på henne och visst var det en sparkade bebis därinne. Enligt betäckningsrapporten är det 17 juli som gäller.

Däremot drömde jag häromdagen att hon hade fölat, hon var så smal när jag kom ut i hagen. Och där låg ett isabellföl (sannolikheten att hon skall få isabell är minimal, jag tror brunblack, alt rödblack) som inte rörde sig och Yrpa brydde sig inte om fölet. Till min hjälp fick jag 4 hästkunniga människor som la Yrpa på rygg och band fast benen så hon låg på rygg, de här 4 hästkunniga människorna höll i dem och jag fick bära fölet fram till juvret på henne. Eller först fick fölet lukta på sin mamma och hon tog så väl hand om det. Sen fick fölet gå till juvret och där diade den direkt. Så Yrpa släpptes och allt var frid och fröjd. När vi en stund senare tittade så låg fölet igen och såg helt död ut. I drömmen rusade vi ut och de här erkända 4 hästkunniga sa att fölet var dött, och mitt detta så var fölet skäck (och skäck skall det inte kunna bli) i min dröm. Återigen fick vi hjälpa fölet till juvret och när den fått lite av Yrpas mirakelmjölk så for den runt som en galning. Fölet fick heta Simlir från Simlir i min dröm för att den var en riktigt kämpe.

Mitt företag heter Simlir så det går ju inte att den heter Simlir från Simlir inte..

Jag var inte så här ängslig när jag själv var höggravid, men nu börjar jag bli en plåga för omgivningen tror jag. Tur att jag har ainasoja och Prosit som kan slå något hårt i huvudet på mig när jag blir jobbig.

Ibland kan drömmarna bli hur tokiga som helst. Vet själv hur konstiga drömmar jag hade när jag väntade på att Savannah skulle föla, hon gick dessutom 6 veckor över tiden så mkt tankar o funderingar han det bli

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 990
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 453
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka