Sv: Väntans Tider - del 3
Nämen vilken liten goding som står bredvid på första bilden.
Mina natttrötta ögon tänkte "men hon har ju redan fölat"..
Och jag vakar inte, jag jobbar. Jättestörigt eftersom jag hellre vill vara ute och pussa på min tant nu när det regnar. Måtte hon inte föla inatt.
Fast idag vid tillsynen verkade det vara långt ifrån klart, hon är lite lös över rumpan, men juvret är inte fyllt för fem öre, lite spänt och svullet men inte mer än så. Däremot ser det ut som att hon skall spricka vilken dag som helst. TÄNK OM DET ÄR TVÅ!!!
Hon är ultraljudad tre ggr förra sommaren men då var hon inte dräktig, så hon släpptes på fribetäckning med maken och det var väl då hon tog sig. Jag behandlade henne som dräktig i vintras trots att jag inte var säker, jag red ändå inte pga foglossningar sedan graviditet, i februari kände veterinären på henne och visst var det en sparkade bebis därinne. Enligt betäckningsrapporten är det 17 juli som gäller.
Däremot drömde jag härom
dagen att hon hade fölat, hon var så smal när jag kom ut i hagen. Och där låg ett isabellföl (sannolikheten att hon skall få isabell är minimal, jag tror brunblack, alt rödblack) som inte rörde sig och Yrpa brydde sig inte om fölet. Till min hjälp fick jag 4 hästkunniga människor som la Yrpa på rygg och band fast benen så hon låg på rygg, de här 4 hästkunniga människorna höll i dem och jag fick bära fölet fram till juvret på henne. Eller först fick fölet lukta på sin mamma och hon tog så väl hand om det. Sen fick fölet gå till juvret och där diade den direkt. Så Yrpa släpptes och allt var frid och fröjd. När vi en stund senare tittade så låg fölet igen och såg helt död ut. I drömmen rusade vi ut och de här erkända 4 hästkunniga sa att fölet var dött, och mitt detta så var fölet skäck (och skäck skall det inte kunna bli) i min dröm. Återigen fick vi hjälpa fölet till juvret och när den fått lite av Yrpas mirakelmjölk så for den runt som en galning. Fölet fick heta Simlir från Simlir i min dröm för att den var en riktigt kämpe.
Mitt företag heter Simlir så det går ju inte att den heter Simlir från Simlir inte..
Jag var inte så här ängslig när jag själv var höggravid, men nu börjar jag bli en plåga för omgivningen tror jag. Tur att jag har ainasoja och Prosit som kan slå något hårt i huvudet på mig när jag blir jobbig.