Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Grattis !!!! :banana:

säger jag med avundsjuka i rösten och undrar varför alla andra får föl på en "räkmacka" och jag fortfarande sitter här o glor på monitorn på dag 361 :eek:

Har följt dig lite grand i tråden men undrar hur juvret ser ut? Finns det någon bild på det här någonstanns?

Finns flera i juvertråden,tror jag har den med störst vaxproppar :bump: Men inte har det hjälpt.
och för dom som undrar,ja hon är dräktig,kollad flertalet gånger senast för ca 14 dagar sedan

Senast ändrad:

Jaha, så mycket övertid blev det inte!! :D
Skrev förra inlägget vid halv 2 inatt sen var jag ute i stallet nästan en timme, hon sov, sov och sov, inga proppar, inget svansviftande eller kliande, ingenting!
Min syster var ut vid halv 4, ingenting, sov...
Vid halv 8 gick gubben ut för att fodra en sväng och se där låg en fin torr hingstunge och tittade på honom! :laugh:

Så det var inte mycket jag fick vara med om mitt första föl!

Gratulerar.

Vad bra att det gick bra, jag hade aldrig vågat det gå så många timmar emellan kollerna när de är fullgångna - men det gick ju vägen den här gången.

Kolla gärna tillbaka i tråden och kika hur snabbt det kan gå - bla med vårt Cortezsto...:angel:

Trött trött trött,sova sova sova.
Det går ok,snälla vänner hjälper med vakandet när dom tycker jag blir för vresig :o
Men det blir ingen ombetäckning för damen och nästa vecka får jag ny häst,passar inte så bra i planeringen men så får det bli,jag har ju tack o lov gott om hagar o mark så dom behöver inte ha närkontakt med varann + att då får hon stå inne själv varken hon vill eller inte :devil: kanske kommer den ut av stressen :idea:

men håller hon ut lite till så blir det väl bara några dagar mellan våra istället för ca 1 1/2 mån ;)

Hur går det ? Kommer det någon fölis? Så nyfiken!!! Hittade en gammal bild på juvret och hon såg ju färdig ut för ett tag sedan...

Nepp,inget föl än och jag har gett upp på alla tecken
I morse hade hon som vispgrädde klickar på juvret vid utsläpp jag bara ryckte lite på axeln :o 2 minuter senare sprutade mjölken runt henne ,nu går hon lugnt o fint i hagen sen 7.35,flaggar lite med svansen men det har hon också gjort förut

vet inte vad eller vilka tecken jag ska titta efter så vad gör man,det slutar säkert med att jag missar fölningen pga att jag redan är van vid alla tecken :eek::idea:

Nepp,inget föl än och jag har gett upp på alla tecken
I morse hade hon som vispgrädde klickar på juvret vid utsläpp jag bara ryckte lite på axeln :o 2 minuter senare sprutade mjölken runt henne ,nu går hon lugnt o fint i hagen sen 7.35,flaggar lite med svansen men det har hon också gjort förut

vet inte vad eller vilka tecken jag ska titta efter så vad gör man,det slutar säkert med att jag missar fölningen pga att jag redan är van vid alla tecken :eek::idea:

Är du säker på att det inte är en elefant du har där ute i hagen, om jag inte minns fel så är väl de dräktiga 2 år så då kan du ju sova gott om nätterna ett tag till :angel::devil:
För du börjar väl inte bli trött och grinig väl :cool: Har du glömt att tala om för stoet att man går 330dygn dräktig, det gjorde jag till mina sist så att de viste lydde båda två och ploppa snällt ur sig dem på 329 och 330 dygn :p

Vi har faktiskt diskuterat om det inte är en elefantbebis :D
Och jag gav henne boken "så här fölar man i tid" speciellt, vis av erfarenheten då avatar stoet gick 22 dagar över tiden med sin första :cool:
Jag har tom prövat att lämna henne ensam hemma :eek::angel:

Trött o grinig ? jag??:devil::angel:

Här kommer några bilder av eländet,tagna för 5 min sedan
jättemagen,kolla bakbenen :eek: dom var skinande rena kl 23.50 i går kväll

och en på det droppande juvret

Någon som vill uttala sig om när "elefanten" kommer :angel:

Och så här ser zeppelinaren ut framifrån

det är synd o skam att förstöra en 16 årig tävlingshäst för att göra om den till en mycket gravid elefant,som ser ut som en kamel,men jag har lärt av misstaget så här görs inga fler föl,utan går tillbaka till det enkla,att äga tävlingshäst :idea::love:

Den där tror jag fölar (senast) i kväll, när det blir lugn och ro.

Har hon droppat i 3 v?
Min hade vit mjölk i 14 dagar men 2 timmar innan hon fölade stod det spön i backen. Hon läckte lite grann dagarna innan men inte så mycket som precis innan fölningen.
Hoppas hon fölar inatt. Ser så ut.

kl, hemma igen, mamma vart ute och kännde på henne i gåt, juvret vart mer svullet, och det kom från henne!!! hahah vilket betyder BRA:D

Ska börja ta in de nu igen, de har nu gått 331 dygn blir lite foton idag, lägger in dem senare.

Hopaps verkligen på ett föl i alla fall:P

Nu tänker jag vara elak (så jag hukar mig redan)
Men du måste lära dig svensk gramatik eller åtminstone svenska,det är knappt man förstår ibland

KL.

Lugnt som fasen i natt, förutom att hon legat ner och stönat och haft sig, antingen helt omkull lr som dom brukar ligga med huvudet upp. Hon varierade himla mycket mellan dessa.

Och i hagen idag så var hon konstig :p Men ja..

Hon gick ifrån sitt hö för och skita, sedan gick hon och lukta lite i gräset, sen ställde hon sig och pissa för att sedan igen lukta i gräset och efter det så skvätter hon ur sig lite mer ställer sig åter och luktar i gräset och sedan flemmar, syrran och jag skratta riktigt mycket för hon var riktigt snygg :rofl:

Kisset var väääldigt gult för den delen, är det brunst lr vad gör hon??

Juvret håller väl sig si så där, men ja.. Urk för denna väntan.

kl, hemma igen, mamma vart ute och kännde på henne i gåt, juvret vart mer svullet, och det kom från henne!!! hahah vilket betyder BRA:D

Ska börja ta in de nu igen, de har nu gått 331 dygn blir lite foton idag, lägger in dem senare.

Hopaps verkligen på ett föl i alla fall:P

Jag tror Dobbis menar det här inlägget...
Hur ska man tolka det du skriver?

Mamma, är det din mamma, eller mammahästen?
Vart juvret svullet när stoet var ute, eller vart det svullet när din mamma rektaliserade stoet?
Juvret vart svullet, var din mamma inblandad, kanske genom att ge juvret en smäll, eftersom du skriver "att det kom från henne"?

Är det BRA att juvret är svullet, eller är det BRA att din mamma gjorde juvret svullet?

Jag förstår då inte vad du menar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 990
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 453
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka