Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis !!!!
säger jag med avundsjuka i rösten och undrar varför alla andra får föl på en "räkmacka" och jag fortfarande sitter här o glor på monitorn på dag 361![]()
Jaha, så mycket övertid blev det inte!!
Skrev förra inlägget vid halv 2 inatt sen var jag ute i stallet nästan en timme, hon sov, sov och sov, inga proppar, inget svansviftande eller kliande, ingenting!
Min syster var ut vid halv 4, ingenting, sov...
Vid halv 8 gick gubben ut för att fodra en sväng och se där låg en fin torr hingstunge och tittade på honom!
Så det var inte mycket jag fick vara med om mitt första föl!
Trött trött trött,sova sova sova.
Det går ok,snälla vänner hjälper med vakandet när dom tycker jag blir för vresig
Men det blir ingen ombetäckning för damen och nästa vecka får jag ny häst,passar inte så bra i planeringen men så får det bli,jag har ju tack o lov gott om hagar o mark så dom behöver inte ha närkontakt med varann + att då får hon stå inne själv varken hon vill eller intekanske kommer den ut av stressen
men håller hon ut lite till så blir det väl bara några dagar mellan våra istället för ca 1 1/2 mån![]()
Nepp,inget föl än och jag har gett upp på alla tecken
I morse hade hon som vispgrädde klickar på juvret vid utsläpp jag bara ryckte lite på axeln2 minuter senare sprutade mjölken runt henne ,nu går hon lugnt o fint i hagen sen 7.35,flaggar lite med svansen men det har hon också gjort förut
vet inte vad eller vilka tecken jag ska titta efter så vad gör man,det slutar säkert med att jag missar fölningen pga att jag redan är van vid alla tecken![]()
kl, hemma igen, mamma vart ute och kännde på henne i gåt, juvret vart mer svullet, och det kom från henne!!! hahah vilket betyder BRA
Ska börja ta in de nu igen, de har nu gått 331 dygn blir lite foton idag, lägger in dem senare.
Hopaps verkligen på ett föl i alla fall:P