Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

kl

Vilka av oss arma trötta krakar ska sitt uppe o uggla i natt?
Jag tillhör ju veteranerna nu ;) efter att juvelen lämnade scenen.

Naffa,har du någon kvar?

Jag är nog uppe iaf en ganska lång stund inatt och kollar mitt shettissto som idag är på dygn 318.

Sen kl 05.00 imorgon bär det av till Danmark med tävlingshästen.

Jag kommer för första gången åka o titta till tant häst om några timmar. Hon har börjat äta hö som hon väl inte gjort på flera veckor och har varit orolig mot magen sen intag. Hon visar väl eg inte några tecken på att föla än på någon vecka men jag vet inte.... vill noga kolla henne så jag vet att det är lugnt då iaf. sen kan hon ju klämma när jag går ut igen :grin: . gått från ljusrosa till rosa i bakre regionerna och slapp är hon sen några dagar.

å jag är så trött redan efter mycket jobb.... hur ska det här gå :rofl:

kl

Vilka av oss arma trötta krakar ska sitt uppe o uggla i natt?
Jag tillhör ju veteranerna nu ;) efter att juvelen lämnade scenen.

Naffa,har du någon kvar?

Jag kommer att vara uppe ett tag iallafall, får se om jag sen ställer klockan för att kolla henne, beror på hennes beteende, tycker hon är lugnare ikväll än igår natt........så det var nog bara lite förverkar hon hade, tyvärr.

Jag är fortfarande med. Ska fixa lite & spana i stallet då & då.

Det blev 32 dygn till slut.
Allt har gått utan komplikationer hitills.

En konstig fråga, han har kissat flera gånger men "den" har inte kommit ut än. När brukar det ske?

Det är inte så roligt!
Hoppas verkligen inte att hon går över lika länge nästa år, om hon betäcks.

Jag är uppe ochså,dygn 354 och fler vaknätter än jag kan räkna till :devil:
Men min verkar så lugn så jag ska nog vila ögonen någon timme eller två
God Natt !!

Jaha..........inget i natt heller.......men jag var faktiskt inte vaken, utan vaknade ca 4 gånger under natten för att slå upp blicken på datorn där jag har uppkopplad bild på stoet......hon var lite orolig även i natt men inte så jag bedömde det som allvar.

Hon börjar bli lite svullen och röd i de bakre regionerna, har fortfarande genomskinlig mjölk, äter dåligt.......men en temp på 37,5 nu i morse, så jag får nog glatt vänta.......

Mitt dilemma är att jag är bortbjuden ikväll, ca 1 timmes bilresa hemifrån och vet inte om jag vågar åka, får se framåt eftermiddagen om jag vågar lämna lilla hästen själv så många timmar som det blir...

Ha det gott alla bukisar så hörs vi säkert av ikväll.

Tarmbecket ska komma ut inom 96 timmar, men om fölis verkar besvärad och krystar eller flaggar med svansen så ge en mikrolax på direkten.
På min var allt ute inom 15 timmar ungefär.

Skönt att allt gick bra!:)
Gissar att du kommer sova gott nu va, 32 dygn:eek: hualigen:crazy:.
Men men, det är det ju värt ändå;)

kl

här är det lugnt fortfarande. kollade henne vid 23-tiden men då sov hon bara.
Men hon har börjat hetsäta kraftfodret och äter upp allt hö! så nu finns det tydligen plats i magen igen ;)

haha:P låter ju bra det i allafall:P Nora stod och sov på samma plats hela dagen, kände på henns juver på kvällen, vid 00 tiden och då vart det mr svulllet, men det har gått ner nu på Morgonen, lägger emd in en bild på hur hon såg ut i går:P

21276673.jpg

*kl*

Nu har hon äntligen kommit!! :bump:

Brun med vit fram- och bakkota och stjärn som ser ut som en halvmåne med en liten prick under, som ett frågetecken nästan! :)

02.30 tittade hon ut och jag hann dit för att se henne ligga med bakdelen kvar i hinnorna, precis som förra fölningen :grin:

Hon kan stå, äta själv, bajsa och gnägga.. allt i sin ordning med andra ord.

Nu ska jag sova!

Grattis!! Skönt när allt flyter på så bra!

Bilder vill vi se och så vill jag passa på att önska dig en god "natt", sov så gott, det är alla väl värda efter vakorna;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 988
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?