Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Jag är ny på denna tråden men det verkar vara några kvar.

Min häst är inne på 345 dygnet. Hon är 1:a gångs födeska så jag blir lite fundersam om fölungen blir för stor. De kan gå över 4 veckor har jag läst men blir deras förlossningar svårare??

Här händer det grejjer!
Kollade till dom för ett tag sedan och då hängde det vätske droppar på spenarna, juvret ar hårt och har inte gått ner någonting under dagen. Bilder finns strax i juvertråden.

Vad tror ni?

Senast ändrad:

Oroa dig inte, fölet kommer när det är klart. Jag har ett sto som gick 6v+1dag över tiden, den lilla är 2 veckor imorron. mamma var förstföderska

Dobbis & Vickis Pajala>
Hur många dygn hade era ston gått?

ja dobbis vad ska vi svara på juvelens fråga :confused:

någonstans vid något tillfälle så ska min hästa vara beräknad till 16 juni och det är ju nu på måndag:crazy: men stoet i fråga har ju inte en tillstymmelse till juver och magen är inte så rund men i och för sig så är dett hennes första föl så det är ju inte sagt att hon blir så stor, vid nya uppgifter framkommer det nya datum i JULI så nu så ska jag ta ut vetrinär för att se i fall damen i fråga enkomt är tjock eller om det bor en liten buse.

men dobbis har bättre koll än vad jag har

ikväll när jag var ut i hagen så levde stoets mage rövare så jag vet inte riktigt

// vickis som har lust att ringa och telefonhota någon :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Japp,tidigare och blivande tävlingshäst,dumma jag tänkte att ett föl på välmeriterad märr innan det är försent (hon är 17 år)kanske inte är så dumt :idea:
Just nu känns det som jag ångrar det bittert och får betala med trötta ögon och flera överviktskilo :devil:
Men nu har jag lärt mig att fortsättningsvis betäcka i tid:angel: tror jag........

kl

Nu börjar bäs göra sig påmind där inne :) mamma häst arg ikväll och "stampig". Nu såg jag hur hon står när hon sover och då förstår jag att hennes grop i mitten av boxen beror på att bakbenen står o stampar där hela natten :D drack ganska mycket inne mot vad hon gjort tidigare och åt tom lite hö.
Jag satte mig på en pall utanför boxarna och vilade lite själv och blev sövd av fläkten så jag ryckte till när andra hästen frustade till :rofl: uj vilken nattvakt jag kommer bli....

Hårt juver som matte inte tillåts ta på,knappt titta på heller för den delen. Vilken nytta kalkstickorna kommer att vara om hon inte tillåter mig att mjölka ur lite sen :angel: slapp där bak men inte mer än ljusrosa. dygn 317...
Jag hoppas fortfarande att vi "synkar", har sista inlämningsdatum för alla deklarationerna på söndag så sen är det fritt fram :bow:

Vickis-pajalas kryptiska svar beror på att märren är betäckt på flera brunster och med naturlig betäckning

jaha........undrar om jag kommer att vara vaken inatt.......har ju kol på mitt sto genom övervakningskamera och nu när jag vaknade vid 2-tiden upptäckte jag att hon var mkt orolig, skarpade, gick runt, skrapade igen, för att stå blixt stilla en stund, tittar sig åt magen osv....ja något e på gång, eller är det bara förvärkar, återstår att se....hon har nu lagt sig ner och vilat en stund, men börjar bli lite orolig igen........vågar man hoppas att det är fölning på gång.

Hon är förstföderska så alla den "berömda tecken" behöver ju inte finnas innan. Hon är på dg 333 idag och hade halvfyllt ljuver, genomskinlig vätska osv i gårkväll, normal temp 37,7

Hoppas hoppas den lill* kommer snart.........

Någon annan som är vaken inatt.....

:laugh:Jaha......nu sitter jag på jobb, sista arbetsdagen innan semestern, stoet där hemma har varit orolig hela natten, åt inget i morse, men blev utsläppt nu på morgonen och verkar nu bara gå runt och beta. Dottern får ha koll på henne under dagen så får vi hoppas att hon drar igång ikväll.....:laugh::rofl:

Nu är min väntan äntligen över!:banana:

Han föddes 05.20 Fredagen den 13:e och allt gick enligt skolboken.
Bilder kommer...

Senast ändrad:

Heja Juvelen! :bump: ÄNTLIGEN! Eller hur? Hur många dygn blev det?
Mìn väntan är också över. Hann knappt börja. På 319:e dygnet fölade mitt sto, fredagen den 13:e precis som ditt.:banana:
Lycka till med din fölunge.

Nu är min väntan äntligen över!:banana:

Han föddes 05.20 Fredagen den 13:e och allt gick enligt skolboken.
Bilder kommer...

GRATTIS TILL fölet.........då föddes din ungefär när jag bestämde mig för att sova någon timme innan det var dags att stiga upp.

Jag har nog någon dag kvar tyvärr.....men det kommer säkert.

Va skönt att allt gick enl "skolboken", precis så som man önskar sig.

Än en gång grattis, väntar med spänning på bilder av underverket.

GRATTIS Lintrollet & Juvelen! Gott att det är gjort...
Mitt sto funderar fortfarande på hur hon ska göra. Hon vandrar som en osalig ande, bäddar, lägger sig & stirrar på sin mage....
Kan det tänkas bli fredag den 13 för mig också?

Grattis :bump::banana:
Betyder det att du överlämnar vem vakar/går över längst stafettpinnen åt mig ;)

Åhhh, äntligen är din långa vaka över. Stort grattis till en fantastiskt fin unge, han såg verkligen för go ut :love::love: Det är något speciellt med kallbloden i alla fall.

Stort grattis till dig också lintrollet, vissa har ju tur som inte behöver vänta i evigheter evighet på fölet, skönt att allt gick så bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 987
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka