Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Grattis till alla fölungar, skönt att er väntan är över o att den var värd det.

Molly har fortfarande inte börjat sätta juver o har 17 dygn kvar till beräknad dag. Hoppas så att hon inte går över för jag vill hinna betäcka henne igen.

Det blir väl du o jag kvar här sen då! :D tant häst har 12 dagar kvar, juvret växlar lite mellan morgon o kväll och igår var det inte samma mysiga kvällskramar utan hade hon fått chansen hade hon nog smakat på mattes arm. :devil:

Grattis till alla fina föl!!! :love: åh vad jag också vill ha bebis nu! eller ja, efter helgen passar bra :D

Hallå celu, har du missat mig :o ;)

Jag är kvar jag med, min dam är bräknad om 9dygn men enligt AFF så kanske hon går över (hoppas INTE). Vi får se helt enkelt. Hon och hennes juver säger jag bara, upp, ner, upp, ner och humöret är inte det vackraste just nu heller, till och från går det.

Igår höll jag på och bli biten i ansiktet när jag klappa na i ansiktet :eek: Sedan så får man mysa å andra stunden är hon där med tänderna. juver och mage är hon rädd om just nu som sagt, magen är ganska spänd och fölis lever an där inne om kvällarna har jag sett och känt.

Jag blir inte riktigt klok..... Har iofs aldrig påstått det heller :grin:

Mitt sto som inte gillar att bli duschad gick idag när jag vattnade i hagen rakt under vattenslangen med hela huvudet sedan följde hon vattenstrålen med hela kroppen. Dvs hon gick under vattnet själv sedan spolade jag henne 5 ggr igen då hon bad om det. Hon tyckte det var stört skönt... Hon brukar inte gilla bli duschad annars. Sedan står hon bara i ryggen på mig & vill in.
Hon har bäddat & varit väldigt orolig i natt...

Bäddat, menar du typ kraffsa med hoven i halmen/spånet?

För det gjorde min dam i förrgår lr när det var :angel:

Ja bäddat i boxen. Hon har gått runt, runt & kraffsat med både fram & bak. Hon står hela tiden & stampar bak & svansen står rätt ut.
Hon låg till och med nu på morgonen utan att resa sig när jag kom.

Okey, det kanske är på g för dig nu :D

Vad kul.. Fattar inte ens själv att det snart är dax

*klipper sista*

Har varit borta ett tag och vill gratta ALLA som fått sina härliga fölisar!!:love:

Lycka till ni som väntar!!:banana: Snart kommer dom ska ni ser:banana:

Mitt sto var ifs inte förstföderska men hon gick exakt 1 månad över tiden sist och hon klarade förlossningen helt själv. Det sägs att när ett sto går över tiden så växer inte ungen så mkt mer, därav "kan" den inte bli för stor för mamman att föda...

Jag är inne på min 4:e vaknatt nu. Märren är över tiden med 7 dagar idag..

Senast ändrad:

OH! Glöm inte bort mig heller:p hahah min väntan lär nog bli lång tror jag:P

jag finns ju här vid din sida :D

är ju nyfiken på dobbis om hon har varit tvungen att bygga ut sin boxdörr för sin zeppelinare :D

oj hoppsan! :D du o josssefin är ju kvar ja.
Det låter som att din o min tant har lite lika humörsvängningar just nu. Ska bli intressant att se hur hon beter sig ikväll när jag kommer ut.

grattis grattis grattis grattis grattis grattis grattis grattis..

Du är väl värd han! Du ger mig styrka och hopp:D

Haha, ja glöm inte oss ;)

Ja jag väntar mig och se hur min dam själv är. Fick ju veta att hingsten stuckit ur hans hage och sprungit runt Pillan, Sonja och fölis hage, antar att lilla Sonja brunstar, fölis är idag 11dgr gammal. Så Pillan fick gå in hos dom andra och Sonja och fölis in i paddocken och hingsten i deras hage, och ännu är han instängd där.

Stallägaren ska köpa nya saker och fixa till snarast sa hon. Skönt det.
Men blir matt på den där hingsten alltså :(

Ja just, Pillan och Sonja med föl sprang rakt igenom tråden och in i paddocken när han sprang runt omkring deras hage :eek: Så jag är lite arg, ska ut snart och se om min flicka. Allt hon varit med om, jag är glad för att vi fortfarande är med i bebisvärlden. Har trott hon ska kasta av och an.

NU är det nära, 9dygn kvar och jag vill ha denna bebis, hoppas gör jag!

Nu ahr jag fotat både idag och i går, måste ju inviga min nnya kamera:P lägger in blider på de andra bild trådarna..

OH! Glöm inte bort mig heller:p hahah min väntan lär nog bli lång tror jag:P

Ja e också kvar, idag är vi på dag 333.........tycker att det räcker nu, men förstår om jag får vänta, det har ju många andra fått göra......

I natt var första natten jag var uppe någon timme för att kolla lite extra, stoet var ganska oroligt, bäddade, låg och titta på magen, reste sig, gick runt, ja allmänt orolig, hon brukar ligga lugnt o sova. I morse åt hon inte maten, men har betat i hagen idag.....

Tänk om.........det händer ikväll, hade varit mysigt, för mig iallafall, kanske inte för stoet iofs.

Vi hörs kanske av inatt om fler vakar.......

*Kl*

Grattis juvelen, äntligen!!:bump::banana::bump:
Har tyckt så synd om dig som vakat sålänge, hur många dygn?

Jätteroligt, ser fin ut din lilla!:love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 987
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka