Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Det blev precis vad jag önskade! Ett brunt stoföl med vita teckan :love::love::love: Hon är underbar!

1y06sh.jpg

Jag är också med... Fast inte på övertid ännu...

En liten bildbomb på min pålle som enligt planen ska föla denna månad. Hon är igentligen en vältränad och smäcker individ men har på senaste tiden börjat likna en tunna mer och mer. Samtidigt har hon rollen som dagmamma åt det andra fölet i hagen. Hon har inte börjat fylla juvret än så gissar sent i denna månad kanske..
Sommaren08084-1.jpg
Sommaren08140.jpg
Sommaren08091.jpg
Sommaren08083.jpg

Jag är också kvar..........vet inte om det är på övertid, har inte fått helt klart hur man räknar men mitt sto är idag på dag 331.....

Upptäckte att bäckenbanden släppt mycket mer idag än tidigare, läste någonstans att när dom gjorde det var det 4 dagar kvar.........vågar man tro det, hon började nästan läcka genomskinlig vätska också idag, men hon är nog lite lurig, förstföderska o 17 år så hon kan nog luras.

Håller mig halvvaken på nätterna med övervakningskamera så får man hoppas att man kan vara med när det sker. Jobbar bara imorgon o på fredag också sen har jag 4 v semester........å vad jag längtar......ja både till fölet och till min ledighet.

Lycka till alla ni som fått föl och ni som liksom jag går i väntans tider.

Vi har också en kvar... men just nu vandrar hon,gräver och är märkbart irriterad inne boxen, vaxpropparna är "under tillväxt" så det lär väl bli fölning här om en ganska snar framtid.

Vi har också en kvar... men just nu vandrar hon,gräver och är märkbart irriterad inne boxen, vaxpropparna är "under tillväxt" så det lär väl bli fölning här om en ganska snar framtid.

Så där ja.... underbart med "tydliga" ston... Nu har det fötts en
Ax´l Rose N.W här på gården:banana:
Mamma Gun´s N Roses(44), fader: Alligator Fontaine

helt enligt regelboken - det stoet är underbart att ha i avelsboxen:love:

Stort grattis till din fina unge, undrade var du hade tagit vägen igår kväll när jag satt och spanade på min donna, det var väldigt dött på forumet. Vad skönt att allt gick bra för både dig och mig och vi fick ju båda vad vi önskade :banana::banana:. Nu får vi hjälpa till och hålla tummarna för alla som är kvar.

Ohhh, det var snabba puckar. skönt att allt gick bra, stort grattis :banana::banana:. Man börjar känna sig som en skiva som repeterar sig men när det är positiva kommentarer känns det som att det inte gör något.

Min tant blev fly förbannad när jag tog in nordisen ikväll. Gick till totalt anfall mot boxväggen så det slutade med att hängde upp täcken över gallret så hon skulle slippa se honom. Jösses hon som brukar vara lugnet själv, tur att hon är gudasnäll mot mig i alla fall, jag får göra vad jag vill med fölisen, hon bara står och tittar :love::love:

jag är fortfarande kvar,fast långt från övertid ännu. Tant har 2 veckor kvar till beräknat. kollar morgon o kväll än så länge.

Nu har sto nr 2 fölat:banana: Det blev ett litet musblackt stoföl på dag 353. Satt inatt till kvart över två men eftersom hon la sig och sov och inte ändrat betende från övriga kvällar så åkte jag hem. Kom tillbaka vid 8.00 och såg fyra extra små ben i lösdriften. Hon hade lättmjölk när jag lämnade henne på kvällen. Tyvärr så släppte hon inte efterbörden så vet fick komma och plocka ut den och mor och dotter var så duktiga.:love:
Nu är det bara ungstoet kvar som ska föla om ca en mån.

Grattis till alla er som fått era små!

Ja, det är skönt att ha ston som man "känner" ordentligt:love:fast riktigt så snabbt hade jag kanskente trott, räknade att det skulle bli runt 22 tiden ikväll... men halv åtta var helt OK det med...:D

Det blir inte en Alligatorbebis till iår, vill du veta varför så tar vi det via PM...:angel:

Hon kommer att betäckas om med Guido iår istället.

Senast ändrad:

Juvret hade inte gått ner lika mycket under dagen som det brukar. Kändes också hårdare men fortfarande bara blaskig "mjölk".

Räkna från sista betäckningsdatumet.

Hon seminerades sista gången den 14/7 -07.........men vissa säger man ska räkna 11 månader, vissa säger 330 dagar o det sista jag hörde var 335 dagar...e det konstigt man blir lite förvirrad......

Om jag räknar dagarna så är hon på 331 idag.

Hur räknar ni ? :laugh:

*knapp*

Usch vad jag tycker et är tråkigt att vänta!
Just nu är det "Åh hoppas det stå tt föl bredvid Tant när jag kommer fram" varje gång jag åker till betet. Men inge föl r det där, och inge direkt juver heller. Jag kommer inte rikigt ihåg hur det var sist när hon fölade. Men lite juver har hon fyllt, man känner det men ser det inte direkt eftersom hon har mjölk sen Odinn föddes. Men nu är det mer i alla fall.

Jag vill ha bebisen nu, men jag är övertygad om att hon kommer föla när vi befinner oss i Italien Tur att man har gulliga vänner som kommer hålla koll på hästen åt mig nä vi är borta. Men gissa om det känns motigt att åka iväg om det verkar som om att det är dags!!

Muh...

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31