Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Vi hade en förstagångare som var väldigt mammig i början. Hon ville hela tiden se sitt föl, så när han försökte gå bak för att dia så vände hon sig hela tiden. Det var mycket lättlöst genom att hålla i märren de första gångerna han ville äta.

Precis så gjorde min, så jag höll i henne 4 första gångerna ungefär sen fattade hon att hon skulle stå still:D

GRATTIS!!! Då vet jag någon som kommer sova gott..

Guud vad kul :D GRATTIS Sorbisen... Vad sa jag, inom en vecka ;)

Du får snarast lägga ut bilder på henne.

Uppdatering på Pillan, igår kväll efter att hon hade ätit (bebis hade full rulle i magen) hon var lite orolig och gick runt och runt i boxen sedan klia hon rumpa och höll på. Tog bra lång tid innan hon la sig, men sen reser hon sig, lägger sig osv osv. Hon ligger absolut inte länge, hon står mer.

Hon hade väldigt stort juver i morse och även väldigt röd i vulvan, så jag tog tempen men den låg på sitt, 37.7. Så jag satte på na regntäcke och hade ut henne till dom andra i hagen då Sonja och fölis fick stanna inne (regn här).

Jag tror det börjar dra ihop sig en aningen här, vi får se när fölis kommer.

Bilder från i morse, dygn 319
Hstarnakl06470806114.jpg

Hstarnakl06470806111.jpg

Grattis till fölet!:laugh:

Mitt sto och föl är nu på flyinge för seminering med Belamour:love:

Och när jag skulle gå ut ur stostallet stod en bekanting där,
Ett sto jag hade på foder för 4-5 år sedan!

Kul att hälsa på "gamla tanten"!:love:

Grattis Sorbisen!

Nu har man vakat i 30 dygn och fler verkar det bli :crazy:

Usch, din stackare...

Vi hade väl nästan samma beräknade földatum.
Min gick över 10 dagar, det tyckte jag räckte:p

Men inatt har jag varit uppe till 5.00 för jag fick skjutsa kompis till akuten. Hon fastnade i longerlinan när vi skulle lasta häst och har nu ett mkt tjusigt gips:crazy:
Brutet finger:o

Fast först lastade vi in hästarna och körde till Flyinge:D packade med lite ipr*n... .....sen akuten......

Känner mej rätt mör idag, fast antagligen inte värre än kompisen:angel:

Nej, du får prova en sån där dubbeltackling som Ljungberg fick igår av grekerna:rofl: (undrar om det var därför vi fick va på akuten från 20.00 - 04,00 - hela personalen kolla fotboll?)

*kl*

Har också varit uppe hela natten och haft min första vaknatt. Parkerade Volvon utanför utestallet och låg riktigt gott med filtar, kudde och varm choklad :) Kollade stoet en gång i timmen men inget hände i natt. Hon är så tjock så det är makalöst och magen ser ut som en atrapp som är placerad under magen på hästen :D juvret är stort och bäckenmanden har släppt. Hon lurade mig bra sist då inga tecken på fölning resulterade i en bebbe ~ 1h senare. Denna gången ska jag INTE missa det!

I natt blir det samma visa igen. Om hon inte bestämmer sig för att föla i hagen dvs ;)

KL.

Måste få fråga en sak, jag tycker det såg ut som att Pillan var lite uppsvälld där bak, alltså ingen fara lr så utan det såg bara ut som om den var mer som rund aktig, ääh detta vart ju knas och förklara :rofl: Sen är hon mörkare i vulvan med, så jag kollade tempen men den låg på sitt vanliga 37.7, så jag oroar mig inte på något vis, men tänkte om det kanske är på gång nu eller tror ni det är låååång tid kvar iaf?

Idag på dygn 319, bilder finns här inne och i juvertråden samt dräktighetstråden.

Tack snälla alla för grattisarna. Nu äter hon själv och har bajsat ordentligt. Hon har lite svårt att lägga sig själv så jag hjälpte henne ner för ett tag sedan så nu ligger hon och sover princessömn. Har lite svårt att välja namn till henne. Har två förslag, antingen Soraya som är något av ett släktnamn eller Soright/So right eftersom det blev så himla rätt. Ville ju ha ett sto, helst mörkbrun och det är ju faktiskt ett sto som troligtvis blir mörkbrun (ser exakt ut som Sorba när hon föddes). Så vad tycker ni. Om ni inte vill använda denna tråd till namn så får ni gärna PM:a mig förslag.

Ja din flicka är gudomlig, jösses vilken sötis.
Vad skönt att du fick det du beställde ;)

Grattis igen :banana:

Hur går det för din häst då juvelen?

Har det hänt någe mer? Nu lär din snart komma tycker jag.

Stoet vi betackte och salde forra aret har hipp som happ kommit tillbaka da koparen inte holl betalningsplanen.

Sa om tre veckor beraknas det vara dags.
Blir en liten Morgan-partbred. :)

Jag tycker ju förståss att hon är världens vackraste :love::love:, men det är väl inte så konstigt, det är ju inte varje dag man blir mormor :laugh: Nu har hon varit uppe (efter lite hjälp att resa sig) och ätit en skaplig slurk. efter slurken tog hon en repa i boxen för att testa om fötterna fungerade, det gjorde dom men mamma häst tyckte hon rörde sig lite väl mycket så det satte hon stopp för (Tanter, säger jag bara) Nu står hon och sover för hon har lite svårt att lägga sig fortfarande, tänkte att hon skulle få försöka själv några gånger men klarar hon inte det får jag väl hjälpa henne ner igen.

Hoppas ni som väntar nu får era guldklimpar snart, det är så himla mysigt, man kan sitta hur länge som helst och bara titta på dessa fantastiska små liv. Jag ska dansa en riktigt ordentlig fölningsdans för er som vakar nu sedan ska jag lägga mig och sova en hel natt för första gången på, jag tror det är, en och en halv månad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka