Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Jag har en gammal hjortronglögg man kanske kan slurpa i sig. Jag kontrar med den där rabarberkrämen igen då:d. Middagen lät god om jag får byta fläskfilén mot vildsvinsfilé istället, har lite svårt för tamgris.

Nu står skrället bara och sover igen, jag kommer väga 500 kg när den där fölisen kommer ut om detta ska fortsätta :eek:

Jag tror att min kommer vara startklar när h*n kommer ut.
Kriteriet here we come! :D

Fattar inte varför den inte vill komma ut. Med dom repor som märren drar i hagen emellanåt kan det ju inte vara bekvämt där inne.

Mina får komma in vid 11 ikväll, kollade vid 9 och då var det lugnt.

Någon mer än jag som behöver banta efter detta :o

Banta... ja en annan springer ju mellan huset & stallet varje timme dygnet runt så jag hinner inte äta...:grin: Alla har ju inte kamera...
Kollade mjölk färgen igen den är gul & lite fil konsistens.... Vad tror ni om det?

Ge upp du så ska du se att den kommer som ett skott, själv vägrar jag att ge mig så min kommer nog aldrig ut. Din ser verkligen klar ut på juvret av vad man kan se på bilderna i juvertråden.

Jag kan inte ge upp jag har riggat kamera stativet för video kameran i stallet & ska ju fota....
I och för sig så borde jag kanske ge mig för jag har ju haft duster med stoets mamma & mormor som det tog 3 resp 5 timmar innan dom gav sig.
Så denna fight kanske stoet vinner?! Hon har ju sett sådan ut i juvret i 1 vecka nu ju.

Såg fö att Commander Crowe tog sin 20:e seger ikväll. Nu har han slagit Legolas rekord med antal raka segrar från debuten.

Åh fy vad trist :cry:. Var det första gången den hade fång eller. Det är verkligen en sjukdom man ska ha respekt för, en bekant har en shettis som i dagarna fick sitt femte anfall på 6 månader. Ringde vet och försökte få den utdömd men h*n ville inte göra det eftersom hästen svarar på medicinering. Själv tycker jag att man skulle överväga att ta bort den i alla fall för han är så himla dålig men dom ska istället försöka ge bort honom till någon som redan har fånghäst så han kan få lite sällskap.

Nu har Sorba börjat äta, känns som allt har lugnat ner sig så man kanske kan ställa klockan på varje timme istället:laugh:

10 år gammal o första gången.Det var inte direkt vad jag väntat mig :devil: Men nu har man lärt sig om den sjukdommen den hårda vägen o jag hoppas jag aldrig mer behöver stifta bekantskap med den igen.Olyckligtvis är jag nu ett avelssto/ridhäst fattigare.

Min tjocka dam står i godan ro o äter,ser inte alls ut som hon tänker föda trots 351 dagar om 20 min.
Men jag kollar henne under förnatten så får jag se om jag ska "vila" ögonen,alla tecknen för snar fölning har ju funnits där i 10 dagar så jag börjar känna mig ganska luttrad och lurad:mad:

Jag kommer nog att gå tillväga på samma sätt som du känns det som. Gå ut stenhårt för att lätta på bevakningen ju längre fram på morgonen man kommer, men hon verkar onekligen ganska konstig inatt. Nu står hon och vevar med svansen, går runt några varv, tar en tugga, vevar med svansen igen. Kan det vara något på gång tro :confused:

Jag är fel person att fråga :laugh: Här har vi gått igenom alla stadier,vit mjölk,jätte vaxproppar,svansvevningar,boxvandring,förvärkar,matvägran,hetsätning,You name it

Nu sitter jag ute i stallet. Modemet hade kopplat ner sig så jag tyckte det var lika bra att sticka dit. Hon har gnuggat svansen så den ser helt otolig ut :D Står nu och lyfter svansen, gäspar som en galning och verkar allmänt påverkad. Hon hade fina vaxproppar nu igen och är väldigt lättmjölkad, man behöver i princip bara tänka på att ta i spenen så droppar det. HOPPAS, HOPPAS att det är på gång :banana::banana:

Nu har hon kommit :banana::banana::banana:. Ett stoföl e: Hermes- Napoleon anlände klockan 07.30 ute i hagen under Sorbas favoritträd. Hon är väldigt mammig och släpper inte till ungen riktigt så jag har mjölkat ur henne lite så får vi se hur det går. Bilder kommer lite senare. JAG ÄR SÅÅÅÅ GLAD.

Alltid lika underbart när man står där med "resultatet" pigg och söt jämte stoet:laugh: det är klart värt varenda vaknatt, vartenda oroligt ögonblick...

Rosa har jätteljuvret nu, fortfarande genomskinlig mjölk, men vi har utökat bevakning mera...

Tack så mycket, du ska se att du snart är en av negerpojkarna du också. Jag kommer att följa er andra som är kvar, det är ju så himla spännande. Håll ut dom kommer förr eller senare :banana::bump:

Fölisen är jättepigg, den har redan hunnit sparka både mig och mamma häst. Jag har gett henne 3 dl råmjölk, hoppas det räcker för en stund, nu ligger hon i boxen och sover, ska mäta henne lite senare för jag tycker hon känns ganska stor. Tack alla som agerat moraliskt stöd under senare delen av dräktigheten :bow::bow:och hoppas vi är några som sitter här nästa år vid denna tid och våndas inför vad som komma skall

Grattis! Skönt att din väntan äntligen är över o med ett lyckligt slut.
Själv har jag ju en kvar som inte tycks fatta att det är dags att börja fylla på lite i juvret.
Matte vill ju så gärna att hon ska föla typ 10 dagar för tidigt...så vi hinner betäcka om.;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka