Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Jag vet att du har kamera nu men att du skulle sitta och samla upp mjölken som rann under magen , då skulle hon inte föla förrän i midsommar .* TYP*;)

Pfff, knappast låg mjölkproduktion här...mer som en ko nu...men min är ju inte maiden sto...fick ett för elva år sen ;)

Min är 15 nu, hur gammal är din märr?

:rofl:

Verkar asjobbigt, skippar det. Har lagt champagne på kylning i stället :D Vi är redo för foal delivery!

Nu får vi hoppas på att den kommer snart då :)

Kl
Här sprutar det ur juvret, 323d nu:D Hoppas på att slippa vaka så länge som vissa av er gjort ;)

Tjae, rinner det mycket mjölk föreslår jag typ två syltburkar och ett långt snöre.

Håller tummarna för att din unge tittar ut i natt.
Våra väntar ett tag till..
Till helgen kommer nog wm-ponnyn att föla om hon inte ska välja att göra som sin vän..vänta ett tag till.
:arghh:

kl

Min tant verkar ha bestämt sig för att knipa, det var en lite explosionsartad juverutveckling där ett tag och jag var rädd att det skulle skjuta ut ett föl i raketfart, men nu verkar det ha avstannat, så jag tror tant väntar tills det dåliga vädret passerat. Var så himla orolig att fölungen skulle komma för tidigt, vill ha den färdigbakad tack, men nu ser det lovande ut igen! :)

Jasså det har stannat av lite nu? Äsch hade ju vart spännande om hon fölade före min.

Min klippte veterinären upp idag så nu känns det lugnt igen. Får väl se om det blir ett föl innan helgen. men jag har inte börjat vaka än :o

Jag tycker det är spännande att se vilken av våra som kommer först :p Är SÅÅÅÅÅÅ nyfiken på din fölunge!! :D

Och oj vad jag skulle skratta om min skulle hinna före era! :D
Dag 306 idag! :p Och jag vill hon håller sig till över 320 iaf, men tror inte hon kommer gå speciellt långt över tid, verkar inte som det. :D

Kl

Nu händer det grejer här! För en timme sedan var det två genomskinliga droppar mjölk på spenarna och nu är det två droppar VIT mjölk! Goodbye nattsömn nu jäklar ska det vakas!!

Lycka till inatt nu! Hoppas att du får dig ett föl, så inte vakennatten var till "förgäves"
Känns som om det snart bara är jag kvar i den här tråden:cry: Damen är på 349, fyllda juver, släppta bäckenband, men inget släppt föl....

Jag som var orolig över att vara själv, då min har 330d den 11/6, men det ser ju lovande ut på sällskapsfronten :D

Tack! Har ju sumpat 16 nätters sömn redan, men eftersom hon inte vart så här tydlig innan så får jag köra kortare intervaller :P Meeeen hon lär nog lura mig som vanligt :) Tror snart att fölet aldrig vill komma :)
Håller en tumme för dig med, du ligger ju bara en dag bakom oss :)

kl

Nu korkar vi upp champagnen!!!!

(jag ska bara lukta på korken räcker för mig)

Fina fina Eveline som redan gett mig så mycket gav mig det jag önskade mig, ett stoföl med stjärn och 4 vita fötter :love: :love: :love:

Dorri hälsar

dorrinyfoumldd_zpsfe6b0d0a.jpg

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar