Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Haahaaaa!! Jag är också så jävla trött att jag inte ens kan stava :D

Vi får väl skriva några avvikelser till Swedak eller nå't på stona!
Eller kanske facket eller något arbetsmiljöombud :D ;)

Herregud, jag skrattar åxå så jag gråter här för det är faktiskt VÄLDIGT många tuttbilder i tråden. Dottern (6år) blev alldeles brydd härom dagen när hon tittade i galleriet i min mob! - VAD ÄR DET DÄR mamma???? Tuttar och snippor på var och var annan bild :p

Det är nästan samma nivå på snacket som när man var "liten" och fick fnitteranfall på skolan så man åkte ut i korridoren :D

JAG förstår så väl er trötthet. Själv höll jag på att somna sittande m kaffekoppen på dagens fika på jobbet :crazy:
Jag var tvungen att springa runt och städa och plocka överallt så inte jag skulle somna och behöva skämmas för arbetskompisarna! Har suttit och tagit blodprover på folk hela dagen och det tunnade ut på eftermiddagen.

Kameran och det mobila bredbandet som jag installerat i stallet härom dagen pajjade :banghead: , så då var det bara att vara vaken då :( OCH jobba.

Eftersom jag inte har ngt datum på Bf så är det bara att hoppas att det är rätt tid när det väl kommer :crazy:
Men det verkar inte dröja så fasligt länge till. Hon vill inte ens gå ut längre. Bara stå och gräva upp hela boxen och strula ner all skit i halmen :(.
Hon är jäkligt tung nu tjejen. Och ligger och gnäller hela nätterna i troliga förvärkar.

Också har hon tappat matlusten igen. Står bara och noppar lite mest tycker jag. Kraftfodret får jag slänga massor av varje dag. Men rätt som det är en dag så får hon för sig att äta upp det mesta igen.

Nä...nu vill jag åxå sova! Men först vill jag ha ett föl!
Kanske det blir en fölboom en natt på Buke?

Lycka till allihop och hoppas det går bra för alla :)

Tack, jag är helt vimmelkantig.

Fölning gick enligt fölboken, efterbörd släppte hel och föl bajsa :D

Skitsöt! Hon ser lite groggy ut ;-) eller är d kanske bara jag som är trött?.. Lyllos, nu får du sova medan vi andra är vakna :)

Jag vill nog åxå helst ha ett sto om man får bestämma.

GRATTIS!! :)

Tyvärr kan jag inte se bilden, men kan vara mitt usla mobila bredband som jävlas...

Mina ston har nog inte tänkt ställa till med föl inatt heller.
Noll förändringar på Wilma, tror hon fastnat i det stadiet hon är nu.

Kayenne var iofs konstig förut när jag var ute och gav kvällsmaten.
Totalt sjövild och galen!! For runt i hagen som en idiot med ettåriga shettisen hack i häl. Men det var inte det vanliga buset som dom brukar hålla på med, hon hade totalt frispel!
Jag stod i godan ro och borstade av Wilma när K kom inrusande i lösdriften och skrämde W så hon ryckte sönder grimskaftet! :eek:

En stund senare hade Kayenne lugnat sig iaf, så jag kunde gå ut i hagen och hämta henne för inspektion. Hon följde snällt med, men var lite skvättig. Det ösregnade iofs, så det smattrade på taket, men hon brukar inte vara fjantig annars...? :crazy:
I alla fall så var juvret helt slappt på henne efter hennes vilda motion. Knäppa häst! :D

Hon var typ 40 minuter gammal på bilden, hon var nog lite groggy :D

kl

Jag kommer och tittar in i tråden och ser hur det går för er! Håller alla tummar för er!! Tack för allt stöd, pepp och råd :bow:

ÄNTLIGEN!!! Och i skrivande stund tror jag det är föl-leverans i mitt stall oxå, inte min häst dock (då hade jag naturligtvis inte suttit här utan varit i stallet:D).

Äntligen!!! (som gert skulle ha sagt)
klart att du skulle få precis det du ville av E, brukar hon inte göra dig till viljes tillslut? ;)

Grattis till söt unge och hoppas barnet blir allt du hoppats på

knapplånar mig själv

Till alla vakande och oroliga, nervösa och frustrerade sto-ägare: Jag känner med er! Jag sitter som en psyksjuk och uppdaterar tråden, för jag vill ju se vad som händer! Naturligtvis är det ju värre för er, men jag vill skicka lite pepp iochmed att det finns någon som vill veta hur det går för er :)

och så en liten földans för de som behöver det (ponniplutt, Pontevecchio - stavning? bl.a.)

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Kl
Det blev en riktig turnatt inatt känner jag!
Kl 02:50 fölade Roxanne! Hade en sån jäkla tur att jag fick vara med under hela förloppet, bebis var ute på typ 2 minuter.
Ett litet svart sto med en söt liten stjärn blev det.Hon ska nog få heta Epona.
Nu väntar vi på efterbörden.

Jätte grattis.
Skoj när önsketänket slår in och man får det man vill ha.
Själv vill ja bara att den kommer ut och att allt går bra.

Åh grattis! nu vill vi se bilder på underverket ;)

Hunter grattis , vad roligt, håller med om att hon är söt!

Grattis Hunter och E, äntligen är väntan över!!' Har varit roligt att följa dina härliga inlägg!! :)!! Tur att du lyckades bestämma tecken iallafall, jag lyckades endast bestäms fölningsdag :)

Grattis till underverket!! :)

Grattis Tscabo!! :)

kl. Lugnt här hos mig på hästfronten. Inga föl i sikte. Regnet ÖSER ner, så lika bra det... :crazy:

Wilma dygn 345 (är det väl, börjar tappa räkningen! ;) )
Kayenne dygn 317.

Har en bebis på 2,5 månad som är jätteförkyld, så har iaf inga problem att hålla mig vaken hela nätterna... Nu har hon äntligen somnat. Hör då att 2-åringen har vaknat, så ingen vila här inte!
Kaffe, kaffe, kaffe!! ;)

Härligt att det är över ;)

Och så SÖT:love: och hon är och ett sto Grattis . Värd att vänta på !!;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar