Alliansen finns inte längre
Blåbruna är kanske mer korrekt, det har du helt rätt i. Alliansen hör till en svunnen tid när alla politiska partier faktiskt handlade om politik inte populistiska, rasistiska och neo-fascistiska utspel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alliansen finns inte längre
Det är också fel. De heter brunblåaBlåbruna är kanske mer korrekt, det har du helt rätt i. Alliansen hör till en svunnen tid när alla politiska partier faktiskt handlade om politik inte populistiska, rasistiska och neo-fascistiska utspel.
Fascisthögern.Det är också fel. De heter brunblåa
Rassenassarkramare.Fascisthögern.
På vilket sätt är väljarna okunniga? Du är väl medveten om att det är läkare, advokater, räddningstjänst personer, idrottslärare, industriarbetare, chaufförer, förskolelärare, lantbrukare,ja i alla yrkes kategorier som röstar på SD. Dessa personer kan väl inte vara okunniga som driver landet framåt för att just du ska ha tillgång till välfärden i vårt land. Om dessa 20% av väljarna skulle lämna landet skulle ju landet kollapsa.
Kan inte berätta för oss hur SD har tänkt lösa problemen i Sverige?
Jag har alltid trott att det har varit deras kärnväljare?Förutom att försätta fler svenskar i fattigdom, särskilt om man tillhör en grupp som de sjukskrivna, arbetslösa, utbrända eller bosatta i socioekonomiskt utsatta områden. Undrar vad som händer när SD väljare blir sjuka och arbetslösa och är utförsäkrade.
Jag har alltid trott att det har varit deras kärnväljare?
Eh, de som flydde 2015 om det är den gruppen du menar så flydde de från islamisterna. Så att kalla dem islamister är underlig tankevurpa. Däremot de bruna har grott här hemma pga hat och förakt för de som inte tillhör samma etniska grupper, har en annan religion och kultur. De har liksom inte flytt från högerextremistiska länder och importerat sin extremism till Sverige.
Och så, en gång för alla för det här har diskuterats i tråden och typ i vartenda kommentarsfält på FB (men där är det ingen idé att komma med fakta, fantasi och missnöje är viktigare)
Visa bifogad fil 99379
Det påtalas i texten bland annat att de ökade kostnaderna berodde delvis på ökade krav på säkerheten efter katastrofen i Japan, något i alla fall jag tycker är väldigt viktigt vid ett kärnkraftverk. Sedan förstår jag inte hur det argumentet går ihop eftersom vi har reaktorer igång fortfarande, så det är ju knappast så att det inte är lönsamt att ha kärnkraft under rätt förutsättningar.Det kan också ha varit så att genom försvårande regelverk kan det ha bidragit till att det inte är lönsamt att investera i kärnkraften. Det ser frivilligt ut, men är ganska påtvingat ifrån de styrande. Kan vara lite så också, som en kontrast.
Det påtalas i texten bland annat att de ökade kostnaderna berodde delvis på ökade krav på säkerheten efter katastrofen i Japan, något i alla fall jag tycker är väldigt viktigt vid ett kärnkraftverk. Sedan förstår jag inte hur det argumentet går ihop eftersom vi har reaktorer igång fortfarande, så det är ju knappast så att det inte är lönsamt att ha kärnkraft under rätt förutsättningar.
Ja det fanns en anledning till Vattenfalls beslut att i förtid stänga ner reaktorer.Det är fortfarande en straffskatt på kärnkraftsel (inför tidigare bla pga C under Maud Olofsson). Vad tror du den gör med lönsamheten?
Sedan anser jag som sagt att det är total idioti att vi inte satsat på ny och modernare kärnkraft för länge sedan, givetvis fattar jag att det finns en begränsad livslängd för ett kärnkraftverk och att det ska vara en hög säkerhetsnivå hos dem.
Men visst, Norrland producerar tillräckligt med el för att driva Norrland. De kan skita i att skicka ner någon el till södra Sverige så får de klara sig på den vattenkraft som finns och bygga lite fler vindsnurror. Jag inbillar mig att det inte skulle bli så himla populärt.
Mer kärnkraft kommer inte att lösa energikrisen till vintern som kommer. Men med alla satsningar på eltunga verksamheter (grönt stål bla) så kan jag inte se hur vi ska klara det med befintlig elproduktion. Personligen ser jag också helst att vi behåller arbetstillfällen i Sverige men kan vi inte skaka fram stor mängd el till industrin till ett rimligt pris kommer vi att få se arbetstillfällen försvinna, bla till Finland. Deras regelsystem och åsikter om elproduktion är betydligt mer pragmatiska än våra.
Fast jag tycker det är ett problem att man nästan vill påstå att besluten tas i ett politiskt vakuum.Det påtalas i texten bland annat att de ökade kostnaderna berodde delvis på ökade krav på säkerheten efter katastrofen i Japan, något i alla fall jag tycker är väldigt viktigt vid ett kärnkraftverk. Sedan förstår jag inte hur det argumentet går ihop eftersom vi har reaktorer igång fortfarande, så det är ju knappast så att det inte är lönsamt att ha kärnkraft under rätt förutsättningar.
Det påtalas i texten bland annat att de ökade kostnaderna berodde delvis på ökade krav på säkerheten efter katastrofen i Japan, något i alla fall jag tycker är väldigt viktigt vid ett kärnkraftverk. Sedan förstår jag inte hur det argumentet går ihop eftersom vi har reaktorer igång fortfarande, så det är ju knappast så att det inte är lönsamt att ha kärnkraft under rätt förutsättningar.