Förståelse av vad? Fattar inte tyvärr.
Svar till bägge; jag hade väl förstått mera om svaren uteblev. Som att de inte har tid etc etc.Jag vet inte vad som mer finns att förklara? Det verkar som att föreningarna inte ville eller inte kunde möta politikerna.
Det är sorgligt om det är sant, men jag blir inte heller förvånad om det är så. Ofta är det ju medlemmar eller andra, som t ex läser artiklar i media eller på sociala nätforum om saker som inte fungerar bra, som tycker att "någon annan" borde "göra något". Men när det väl kommer till att gå på de där mötena, att kläcka idéer och sedan bearbeta dem så att det blir något genomförbart i den verklighet vi lever i, då är det tyvärr ofta så att folk inte har tid eller ork eller lust bland allt annat de har i sina liv. Vi har fyllt våra liv med annat än att bidra till att förbättra saker i vår omvärld, verkar det som. Många säger gärna vad de vill ska vara bättre, men färre är beredda på att lägga eget engagemang på det.
Jag vet inte om det är så här, men det är min erfarenhet från diverse olika föreningshåll, allt från bostadsrättsföreningar till idrottsföreningar till politiska områden.
Men blev förvånad över att de fick ett Aldrig i livet till svar. Tänkte om jag hade missat något som gjorde att ridskolor inte vill prata med politiker så pass mycket. Jag hade mest läst artiklar här om att kommunerna inte satsar tillräckligt mycket på ridskolorna, därav min förvåning.