Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommuner och regioner är till en viss del självständiga men lagar som ligger till grund för beslut, som tex att höginkomsttagare gynnas på bekostnad av sjukskrivna och de fattiga i samhället, det tas på riksdagsnivå. Staten kan besluta om, tex, utjämningspolitiken, dvs att rikare kommuner subventionerar fattigare. Och ja, det går ut över vården i de fattigare kommunerna och regionerna. Därav att vårdkvaliteten också är bättre och sämre i olika regioner.

Se inlägg #1033 för vad en högerstyrd regering och riksdag har gjort och kommer att göra.
Hur gynnas höginkomsttagare på bekostnad av sjukskrivna?

Hur? Den första meningen...kan du förklara?
Utvisningar, skydd av flyktingar, press på återvandring, aborträtten, hbtq-rättigheter, mediefrihet, jämställdhet, likhet inför lagen, rättssäkerhet, rasprofilerade visitationer, likhet inför vården - där har du några områden där SD/KD vill utmana de fri- och rättigheter vi har i vårt land som i mångt och mycket är riktade mot vissa grupper av mina medmänniskor. M är med på det mesta, för att få vara med och ha makt - numer även det som direkt strider mot deras tidigare liberala grund.

Det finns säkert fler, men för mig är det tillräckligt mörkt för att kalla det en begynnande katastrof.

Alltså vad är det med SD? De säger att lag och ordning är nästintill det enda problemet i landet (givetvis är problemet orsakat av ickeblonda). Nu har de ju tillsammans med ett gäng andra partier blivit tagna med handen i syltburken vad gäller det där med att stora donationer till partiet inte får vara anonyma. Försvaret för beteendet är i min mening fantastiskt. "Vi var de enda som röstade emot lagen det är förmildrande".
Menar SD att om man innan lagen införs inte gillar så gäller den inte för mig personligen? Funkar det för alla lagar?

Alltså vad är det med SD? De säger att lag och ordning är nästintill det enda problemet i landet (givetvis är problemet orsakat av ickeblonda). Nu har de ju tillsammans med ett gäng andra partier blivit tagna med handen i syltburken vad gäller det där med att stora donationer till partiet inte får vara anonyma. Försvaret för beteendet är i min mening fantastiskt. "Vi var de enda som röstade emot lagen det är förmildrande".
Menar SD att om man innan lagen införs inte gillar så gäller den inte för mig personligen? Funkar det för alla lagar?
För en politiker att resonera på det idiotiska viset är försvårande snarare än förmildrande, eftersom man är med och stiftar lagar. Men det passar säkert in i väljarnas önskemål om hur en politiker från just SD ska resonera.

Lag och rätt gäller bara andra, det vet du väl? Det är standard för den typen av politiker att bete sig så, och uppenbarligen är sympatisörerna helt på det klara med att det är så man ska göra.

Lag och rätt gäller bara andra, det vet du väl? Det är standard för den typen av politiker att bete sig så, och uppenbarligen är sympatisörerna helt på det klara med att det är så man ska göra.
Ja och det är skrämmande att den typen av "någonannanism" applåderas av ungefär en femtedel av befolkningen. Alltså anser 1 av 5 man möter att lagar bara gäller då de själva anser att det är rimligt. Vi har helt klart ett problem med lagefterlevnad i det här landet men det problemet ligger inte ens i närheten av där Sd, M, Kd och numera även L letar.

Deras resonemang tycks gå i banor som följer:
-Icke-kaukasisk person begår brott = samhällsproblem, de kommer hit för att begå brott med straffrabatt, brott ligger i deras DNA, samhället kommer kollapsa om inget görs och det som behöver göras är att de skall skickas "hem" eller placeras på visa säkra områden.
-Kaukasisk person begår brott = ensam galen gärningsperson(man), civilkurage, eller nödåtgärd för jävla skitsverige tar alla dina pengar i skatt för att ge muslimerna (alla som ej är blonda eller ser typiskt vita ut) räkmacka.
-SDare begår brott = "Det har aldrig hänt, kan du bevisa det?", "Den här lagen är helt absurd och inget vi står bakom.", "En ensam galen gärningsman, hade vi vetat att han skulle uttrycka de åsikterna offentligt (eller varför inte begå styckmord?) hade personen uteslutits för länge sedan."

Jag känner tyvärr trevliga, empatiska djurmänniskor som röstar SD för att de har lokala problem med arga unga män, utan att analysera djupare vad deras röst innebär eller hur komplex frågan om de rotlösa unga männen, drogerna, och den tunga gängkriminaliteten är.

Ja och det är skrämmande att den typen av "någonannanism" applåderas av ungefär en femtedel av befolkningen. Alltså anser 1 av 5 man möter att lagar bara gäller då de själva anser att det är rimligt. Vi har helt klart ett problem med lagefterlevnad i det här landet men det problemet ligger inte ens i närheten av där Sd, M, Kd och numera även L letar.

Påminner lite om Trumpisterna, de skiter fullständigt i att Trump bryter mot lagen hela tiden och tom har dömts för det ena och det andra. Det är demokraternas och libertards och ffa antifa som gjort mycket värre. Som att offra spädbarn i källaren under en pizzeria i DC. Som fö inte har en källare.

Fick höra om för mig ett nytt parti Naturens parti.
Lite underhållande minst sagt😁

De verkar inte vara ett politiskt parti utan en stiftelse? Jobbskatteavdraget kan de gärna slopa men arbetsmarknaden och biståndsbudgeten rör de inte! Gud jag skulle leva på potatis och lök, men möjligt inslag av tomater på sommaren om jag ska självodla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 854
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 862
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 140
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar