Valpen Drar !

Sv: Valpen Drar !

Läst och ej förstått: confused: :confused:

Kom med råden hur alla de som inte kan klara av sina hundar då ska göra. Gamla moster matilda med sin schäfer som bogserat henne i sex år. osv.

Uppenbarligen inte, du formulerar dig rätt grovt och överdrivet och sarkasm är svårt att inte ta bokstavligt när det skrivs.
 
Sv: Valpen Drar !

Vännäs hade jag glömt bort! Det är lite närmare än storuman iaf!

OT:

Det är exakt lika långt till Vännäs som till Storuman. Men jag skulle absolut ringa Vännäs om jag vore du, de har många veterinärer som kan bolla åsikter och ideér med varandra.

//Gawotka
 
Sv: Valpen Drar !

Ojdå, jag trodde det var 11 till storuman, och 9 till Vännäs! :) Jag håller på å ska ringa nu!
 
Sv: Valpen Drar !

Haha, faktum är att vi endast har 13mil til Mc Donalds från Lycksele :rofl:
 
Sv: Valpen Drar !

Alla valpar drar i kopplet när de är små :p

Jag har ju 3 stycken som ska vänjas att gå i koppel.

Valp 1) Studsar som en gummiboll åt alla håll och kanter i kopplets fulla längd

Valp 2) Vill vara nära mig och går alltså i slakt koppel och håller lite koll på matte

Valp 3) Ett mellanting mellan ovanstående 2 valpar

Själva koppelträningen kommer jag inte att börja med ännu på ett tag.
Visst kan jag pocka på gummibollens uppmärksamhet, så att han håller lite koll på var jag är ibland men jag har inga krav på att han ska gå perfekt. Det har jag inte på någon av dem..Det ger sig själv det där tycker jag.
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 783
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp