Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde staffar var sjusovare?

Imorse väckte detta exemplar mig och barnet 04.30, fylld av energi och leklusta. När vi tillslut gav upp och insåg att ingen kommer kunma somna om... Ja, då gosar han in sig i soffan och där ligger han än 🤨. Här sitter jag nu klockan 06 med en 2,5- åring som vill gå till lekplatsen och en hårt sovande valp 🎉💃😂

Alltså dom är verkligen hopplösa ibland. Bog kan också vakna så tidigt och vara helt rabiat, men ibland när man slängt in honom i bilen för att åka till skogen så somnar han i bilen och vägrar att gå ur buren när man kommer fram. :laugh:

Behöver återigen spänna ut selen runt magen. :p Växer som ett monster.
Y85wkoB.jpg

Ha!!

Jag har hittat en metod att få Oskar att sluta dra. I flera månader har jag kämpat med koppelgående. Så även idag.

MEN så började det spöregna och hans koncentration på lukter och spännande saker försvann som i ett trollslag. Han ville bara sakta traska hem i slakt koppel :laugh:

Men jag kommer inte, absolut inte, förlägga promenaderna till spöregn :rofl:

Hur många mål mat får era? Och vilken ålder är dom. :)

Bog fick 3 mål på inrådan av uppfödare när han flyttade hit, men märkte att han kräktes på morgonen ibland om man råkade ge lite tidigare och vaknade lite senare, så har börjat ge 4 mål per dag. Han är 14 veckor och tills hans magproblem är fixade så kommer jag fortsätta med det. :)

Uppdatering!

Nu har vår lilla hund varit hos oss i hela två dygn.

Inte en enda olycka har skett inomhus, mycket tack vare min bästa vän uppfödarens stora ansträngning att ta ut valparna för att göra sina behov utomhus från fyra veckors ålder.

Helt fantastiskt att få en hund som är i princip rumsren redan, även om vi inte tar några chanser direkt.

20230719_100402.webp

3 ggr/dag, 8 månader. Börjar bli dags att fasa över på två mål. Men då hon har bristande aptit o h vi hade problem med att hon spydde gälla när vi gick från 4 till 3 så känns det läskigt med all förändring.
Är det någon nackdel att fortsätta ge tre gånger om dagen?

Jag jobbar hemma och vi brukar äta lunch tillsammans. Tror han skulle bli snopen om hans mat uteblev 🙈

Bog har lärt sig apport själv? Han har börjat komma med sin aktiverings boll och slänger den på mig för att jag ska kasta. :laugh: Roligt att dom kan lista ut sådant själv. Han har varit väldigt mycket "leksaken är min" och sprungit iväg innan, men han kanske har börjat förstå att det är roligt att dela leksak med matte.

Är det någon nackdel att fortsätta ge tre gånger om dagen?

Jag jobbar hemma och vi brukar äta lunch tillsammans. Tror han skulle bli snopen om hans mat uteblev 🙈
Jag är osäker, det rekommenderas ju att minska till två gånger om dagen i den ålder hon är i. Det skulle ju underlätta en del i och med att vi som det är nu måste släpa med oss våtfoder när vi inte är hemma mitt på dagen. Dessutom är det halvjobbigt på kontoret i och med att hon äter långsamt och lätt blir distraherad. Vi behöver då se till att skärma av henne från typ allt i 30 min.

Jag är osäker, det rekommenderas ju att minska till två gånger om dagen i den ålder hon är i. Det skulle ju underlätta en del i och med att vi som det är nu måste släpa med oss våtfoder när vi inte är hemma mitt på dagen. Dessutom är det halvjobbigt på kontoret i och med att hon äter långsamt och lätt blir distraherad. Vi behöver då se till att skärma av henne från typ allt i 30 min.
Aha! Jag har alltid gett två gånger om dagen till tidigare hundar, mannen gett tre till sina.

Måste googla😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 441
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 493
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 632
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka