Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer bildbombning!

Farbror Schnauzer fyller nio år i augusti och visar prov på hur man leker. Tyvärr är han lite klumpig, så man får hålla koll.

20230721_183523.webp

När brukar ni övergå från att säga hur gamla de är i veckor till att säga det i månader?
Och när övergår ni sedan till år?
Bara en sån där nattlig fundering :D
Abbe är 19 veckor nu, men jag har mer börjat tänka att han är ca 4,5 månad tror jag.

Gick över till månader när han blev 4 - glömde bort antal veckor vid typ 12 så gav upp 😆
Mint blev faktiskt 5 månader igår 🤎

Ang mat o portioner, jag har alltid gett mina 3. Den första hade problem med kräkningar o illamående när hon blev för tom i magen och sen har jag fortsatt. De får alltid lunch på jobbet.
Mint fick ett sent kvällsmål ganska länge då jag tyckte portionerna blev så stora på bara 3 mål ett tag.

Bayli blir 6 månader nästa helg och äter numera bara två gånger om dagen, sedan 2-3 veckor tillbaka. Får dock en hel del foder som godis på promenaderna och vid träning och ibland utslängt på gräsmattan som lite nosaktivering.

Valpkurs imorse igen.
Oskar betedde sig som en skit. Igen.

Tränaren kostaterade att han är en drama queen. Hon satte honom mellan sina ben och höll i honom. Han skrek som om hon misshandlade honom. Hon har ju träffat honom flera gånger än bara kurstillfällena, och tror att han har upptäckt att nervsvaga matte släppet trycket när han vrålar som om det vore smärta. Matte släpper nämligen då. Det är belönande :meh:

Fick massor av tips och en förmaning om att inte vara så mesig med honom när han gråter. Han varvar ner när man inte släpper trycket. Tryck som att handgripligt helt enkelt vända på honom när han stirrar på en annan hund för att försöka rusa dit. Han är snabb som en blixt och väldigt vig. Vilket inte gör det lättare.

Jag skäms, för tränaren får lägga så mycket tid på mig och min galenpanna. :o

Jag har alltid tillåtit hundarna att vara i soffa och säng, men de får hålla sig på delen där det ligger en filt. Lillskiten har börjat fatta detta nu.

denna lilla valp har verkligen imponerat på mig.
Så enkel, har väldigt mycket WTP och så mild utan att vara vek. Hoppas det håller i sig nu.

vi tränar små korta stunder, och han tycker det är så roligt. Vi har fått till ett fantastiskt fotgående redan. I skogen är han lös ganska mycket, så han kan sätta tempot på promenaderna, eftersom jag normalt håller ganska högt tempo med andra hunden. Yoshi håller sig fint nära mig, och kommer direkt på inkallning.

20230725_074623.webp

Slåss med Bog och hans vilja att dagen ska starta mellan 04:30-05:00. Har tidigare gått upp och inte orkat med att tvinga honom att sova igen. Men nu fungerar det inte längre att inte få sova, jag är så himla trött nu. Men idag lyckades vi med att få honom att somna om (efter 20 minuters skrikande ifrån hans sida) och sova till strax efter 6 när vi ska gå upp. Lär bli ett jäkla helvete ett tag framöver men det måste göras. Jag kan inte vara "lat" och låta honom bestämma när vi kliver upp. :laugh:

Slåss med Bog och hans vilja att dagen ska starta mellan 04:30-05:00. Har tidigare gått upp och inte orkat med att tvinga honom att sova igen. Men nu fungerar det inte längre att inte få sova, jag är så himla trött nu. Men idag lyckades vi med att få honom att somna om (efter 20 minuters skrikande ifrån hans sida) och sova till strax efter 6 när vi ska gå upp. Lär bli ett jäkla helvete ett tag framöver men det måste göras. Jag kan inte vara "lat" och låta honom bestämma när vi kliver upp. :laugh:

Har också gått igenom det och minns det med fasa!
Introducerade tygburen några kvällar innan planerad ”sovmorgon”.
Väl på morgonen så gick vi ut och kissade och sen in i buren. Det skreks! Och skreks och skreks! När han väl var tyst 3sek släppte jag ut honom och gick upp. Morgon 2 skrek han inte fullt lika länge och la sig faktiskt och vilade en kort stund innan vi gick upp. Dag 3 eller 4 så hade han fattat. Då la han sig och knölade omkring en stund, gnagde lite och sen somnade han om.
Tror att vi hade buren i ungefär 2 veckor sen behövdes den inte längre, då hade han förstått konceptet att det går att somna om efter tidig morgonkiss!
Jag var precis som du så sjukt jäkla trött efter ett par veckor med alldeles för tidiga morgnar och helt desperat efter en sovmorgon 😁

Har också gått igenom det och minns det med fasa!
Introducerade tygburen några kvällar innan planerad ”sovmorgon”.
Väl på morgonen så gick vi ut och kissade och sen in i buren. Det skreks! Och skreks och skreks! När han väl var tyst 3sek släppte jag ut honom och gick upp. Morgon 2 skrek han inte fullt lika länge och la sig faktiskt och vilade en kort stund innan vi gick upp. Dag 3 eller 4 så hade han fattat. Då la han sig och knölade omkring en stund, gnagde lite och sen somnade han om.
Tror att vi hade buren i ungefär 2 veckor sen behövdes den inte längre, då hade han förstått konceptet att det går att somna om efter tidig morgonkiss!
Jag var precis som du så sjukt jäkla trött efter ett par veckor med alldeles för tidiga morgnar och helt desperat efter en sovmorgon 😁

Mina rottisar tranade sig sjalva och sov till efter 6 pa morgnarna fran dag ett sa lange jag tog ut dem vid 10 pa kvallen. Mallen, however :cautious:, nar jag stallde ett bord vid min sang och satte en metall bur uppepa sa jag kunde sticka in flera fingrar och han kunde se mig lugnade han ner sig och hade inga problem att somna om. Han vackte mig dock om jag vande pa mig och mina fingrar akte ut ur buren.

Det tog lite tid innan jag kunde stalla ner buren pa golvet och sova med armen hangande nedanfor sangen. Sedan kunde jag sakta skjuta den ner i hornet nedanfor min sang. Aven han sover (fortfarande i buren men med oppen dorr utan att hoppa upp pa mig) och ligger numera kvar till ett par timmar efter att jag gatt upp.

Bomullstussen har sitt första löp 😣 än så länge vill hon mest vila och vill inte äta. Sedan verkar hon reagera lite mer på ljud. Men det känns verkligen att min lilla bebis håller på att bli stor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 604
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"