Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade Magnussons på ICA. Gav en portion till Oskar och han slukade det. Försökte slicka och gnaga av glasyren från fatet efteråt.

Så uppenbarligen finns det foder han äter med god aptit. Tänkte fodra med detta ett tag för att få honom att äta normalt - utan trugande och sedan återgå till torrfoder. Och ja, jag räknar med visst gnissel att gå tillbaka till torrfodret.
Jag är bara så trött på att ha en hund som äter mindre än en tredjedel av rekommenderad giva torrfoder.

Få se hur det påverkar magen.

Momsa de med lite vatten o tryck ner lite torrisar i?

Mina äter 50% torrisar 50% blötfoder/färskfoder

Jag tycker han ser fin ut, tydlig midja och buklinje. Sen om det finns nåt extra hg utanpårevbenen ja må så va. Han kommer tighta till sig med mer fysisk aktivitet och muskelbyggnad.
Tycker du själv att du känner ett litet lager med fluff utanpå revbenen eller är det bara hud? Om du gör det så tror jag säkert att det räcker att du har det i åtanke när du ger mat och godis så du inte ger det där lilla extra som kan bli annars 😊

@tanten som migo skrev så är det mest muskler som behöver till om de är vassa i ryggen och för att kunna bygga muskler måste han nog antagligen upp lite i hull för att ha nåt att bygga av. Men då måste man äta också 😔 vet hur hopplöst det är. Vår yngsta nobs på 4 står på diverse magmediciner och allergifoder mot gastrit nu pga ”alltid” matvägrat i perioder. Mager som ett streck är han, men välmusklad och alltid mått bra. Tills för ett par veckor sedan då han började kräkas också. Men nu verkar det faktiskt ha vänt 😊

Jag tycker han ser fin ut, tydlig midja och buklinje. Sen om det finns nåt extra hg utanpårevbenen ja må så va. Han kommer tighta till sig med mer fysisk aktivitet och muskelbyggnad.
Tycker du själv att du känner ett litet lager med fluff utanpå revbenen eller är det bara hud? Om du gör det så tror jag säkert att det räcker att du har det i åtanke när du ger mat och godis så du inte ger det där lilla extra som kan bli annars 😊

@tanten som migo skrev så är det mest muskler som behöver till om de är vassa i ryggen och för att kunna bygga muskler måste han nog antagligen upp lite i hull för att ha nåt att bygga av. Men då måste man äta också 😔 vet hur hopplöst det är. Vår yngsta nobs på 4 står på diverse magmediciner och allergifoder mot gastrit nu pga ”alltid” matvägrat i perioder. Mager som ett streck är han, men välmusklad och alltid mått bra. Tills för ett par veckor sedan då han började kräkas också. Men nu verkar det faktiskt ha vänt 😊
Tack!!! Jag tycker det är så svårt att känna på denna lilla varelsen, Om det bara är hud eller fluff. Men skönt att han inte ser alldeles på tok för tjock ut för ögat i alla fall!

Hittade Magnussons på ICA. Gav en portion till Oskar och han slukade det. Försökte slicka och gnaga av glasyren från fatet efteråt.

Så uppenbarligen finns det foder han äter med god aptit. Tänkte fodra med detta ett tag för att få honom att äta normalt - utan trugande och sedan återgå till torrfoder. Och ja, jag räknar med visst gnissel att gå tillbaka till torrfodret.
Jag är bara så trött på att ha en hund som äter mindre än en tredjedel av rekommenderad giva torrfoder.

Få se hur det påverkar magen.
Min valp började truga med maten vid 12 veckor, ratade frukosten nästan helt, åt lite på lunch, men var nog hungrig framåt kvällen, så då åt han.

Sen provade jag att inte blötlägga maten innan, utan bara hälla på lite ljummet vatten.
Ojoj, sen dess har han slukat varje portion

Min valp började truga med maten vid 12 veckor, ratade frukosten nästan helt, åt lite på lunch, men var nog hungrig framåt kvällen, så då åt han.

Sen provade jag att inte blötlägga maten innan, utan bara hälla på lite ljummet vatten.
Ojoj, sen dess har han slukat varje portion
Jag gillar inte att hålla på och gegga med vatten så torrfoder får han torrt. Är det blött så rör han det inte.

Så just nu kör jag vidare med Magnussons ångkokta, glad över att det finns svensk mat han slukar.

Jag gillar inte att hålla på och gegga med vatten så torrfoder får han torrt. Är det blött så rör han det inte.

Så just nu kör jag vidare med Magnussons ångkokta, glad över att det finns svensk mat han slukar.
Ger också den till vuxna hunden och är väldigt nöjd

Tips på ensamhetsträning, med cool valp? Han går upp och lägger sig när han vill vara ifred och sova lugnt, borde jag gå upp och säga hejdå eller bara gå ut? Ropa något? När han är innanför dörren brukar jag bara säga kommer snart utan att göra någon affär av det. Korta stunder givetvis, men han har varit ensam inne någon timme när vi varit i trädgården och haft koll

Tips på ensamhetsträning, med cool valp? Han går upp och lägger sig när han vill vara ifred och sova lugnt, borde jag gå upp och säga hejdå eller bara gå ut? Ropa något? När han är innanför dörren brukar jag bara säga kommer snart utan att göra någon affär av det. Korta stunder givetvis, men han har varit ensam inne någon timme när vi varit i trädgården och haft koll
Jag hade inte väckt hunden. För mig blir väckning ett avsked och jag tror att min hund skulle ha lättare att bara vakna till en "ny situation" är att vara med om ett avsked.

Min följer mig som en skugga så till honom säger jag stanna - och sen stänger jag dörren. Han fattar ändå att jag ska iväg när jag klär mig annorlunda och tar väska och bilnycklar.

Gör ingen grej av det, varken när du lämnar eller kommer tillbaka :)

Yoshi fyller 16 veckor idag. Han har de senaste 4 nätterna fått tillgång till hela huset nattetid. Innan dess var de begränsade till mitt sovrum och hallen.

Han är så duktig, håller sig från 2130 till ca 0530 när han väcker mig genom att ställa sig med framtassarna på sängen och stirra på mig.

Han klarar att vara ensam 2-3 timmar dagtid, Han har då sällskap av storebror, så ensam är han ju egentligen inte.

Jag trodde staffar var sjusovare?

Imorse väckte detta exemplar mig och barnet 04.30, fylld av energi och leklusta. När vi tillslut gav upp och insåg att ingen kommer kunma somna om... Ja, då gosar han in sig i soffan och där ligger han än 🤨. Här sitter jag nu klockan 06 med en 2,5- åring som vill gå till lekplatsen och en hårt sovande valp 🎉💃😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar