Aha! Så intressant! De han tappat nu har redan den permanenta vuxit upp underifrån, blir inte någon glugg som hos barn.Den ’bryts ner’ till stor del, precis som på våra mjölktänder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Så intressant! De han tappat nu har redan den permanenta vuxit upp underifrån, blir inte någon glugg som hos barn.Den ’bryts ner’ till stor del, precis som på våra mjölktänder.
Denna är ju utopererad, en huggtand mjölktand, kommer ju med foten liksom, undrar var den tar vägen på de tänder som tappas naturligt?
Visa bifogad fil 124948
Jag gick över vid 10-11 månader.Hur tänker ni på övergång från valpfoder till vuxenfoder?
Yoshi, goldenvalp som precis fyllt 4 månader. Mycket benstomme, men slank i kroppen. Vill inte frästa på leder med alldeles för snabb växt, därför funderar jag på att gå över till vuxenfoder vid 6 månaders ålder.
Även fröet ömsar gaddar och har tappat några incisiver + att där finns fler ruckbara och 2 lösa huggisar, varav en lär trilla ur inom väldigt kort och den andra några dagar senare.Nu har Bog tappat två små framtänder.
Hur gammal är han?Harry har bara en huggtand kvar nu och bara de senaste dagarna har två kindtänder lossnat. Gud vad alla lossnar samtidigt nu!
Något att testa kan vara att ge torkad lunga direkt när ni vaknar på morgonen. Kanske inte funkar för Bog men för Ascot hjälpte det när han var ung och hade en period där han var tom i magen på morgonen. Direkt när mitt larm på morgonen ringde så fick han den, ibland kunde han få den tidigare om jag råkade vakna (då sov jag sedan vidare).Bog har haft sina kräkningar på morgonen om han inte får mat väldigt sent, så bokade ett besök hos veterinären för undersökning och ultraljud, tidigaste tiden var den 10e, det har inte hänt på en vecka nu men ska ändå bli skönt att kolla upp magen på honom. Speciellt eftersom att han också verkar vara lite känslig i magen. Han äter fortfarande gastrointestinal för säkerhetsskull. Men så himla trist att det alltid känns som att det ska vara något med mina valpar när jag har valp.
Det fungerar om jag ger lite mat innan jag somnar och sen direkt lite när jag vaknar. Få har vi inga problem. Men tycker att han borde klara mer än 8 timmar utan att kräkas.Något att testa kan vara att ge torkad lunga direkt när ni vaknar på morgonen. Kanske inte funkar för Bog men för Ascot hjälpte det när han var ung och hade en period där han var tom i magen på morgonen. Direkt när mitt larm på morgonen ringde så fick han den, ibland kunde han få den tidigare om jag råkade vakna (då sov jag sedan vidare).
Vet ju själv hur illamående jag kan känna mig när jag är sådär hungrig och tom i magen, han kanske bara är extra känslig mot illamående och kräks p.g.a. det?Det fungerar om jag ger lite mat innan jag somnar och sen direkt lite när jag vaknar. Få har vi inga problem. Men tycker att han borde klara mer än 8 timmar utan att kräkas.
fem månader nu, blir det väl, Född 2 mars!Hur gammal är han?
Förstår och håller med. Så förstår att du vill utredda det. Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt skapat tex av att han är i en växtperiod. För Ascot gick det som sagt över.Det fungerar om jag ger lite mat innan jag somnar och sen direkt lite när jag vaknar. Få har vi inga problem. Men tycker att han borde klara mer än 8 timmar utan att kräkas.
Förstår och håller med. Så förstår att du vill utredda det. Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt skapat tex av att han är i en växtperiod. För Ascot gick det som sagt över.