Våra tidigare hundar har varit så jobbiga när vi fått besök, kastat sig över folk så dom knappt kommer in, skällt och hoppat och klängt. Vi har försökt på olika sätt att bryta det men inte lyckats. Har blivit som en spänning i mig också att jag typ tycker att det är jobbigt när det kommer besök för det blir så brötigt...
Med Toke har vi tänkt ta tag i det direkt även fast han är en annan ras och inte alls verkar ha det beteendet lika mycket i sig som våra spaniels haft
så nu har vi börjat uppfostra folk som kommer hit att dom inte ens får titta på honom, bara låtsas att han är luft och hälsa först en stund efter. Det ska inte vara någon stor eller lattjo grej när det kommer besök.
Men det har blivit tvärtom istället att det är Toke som behandlar människorna som luft
idag kom svärfar och Toke gav honom inte ens en blick, svärfar blev verkligen behandlad som att han inte fanns
Toke satt bara vid mig och titta på mig och frågade om vi skulle hitta på något kul
hoppas det fortsätter på samma sätt! Är ju dock folket som i vissa fall är svårast att uppfostra...