Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var lika dant med Tate, hans mage klarade inte Acana, Orijen eller raw ... sa jag kopte samma "kibble" (betydligt billigare och inte en som ansags vara lika bra) som hans uppfodare anvande och plotsligt blev hans mage mycket battre. Jag hade ocksa en liten 3-5 minuters tranings session tidig morgon och sen kvall och han fick "kibble" som beloning.
Vad är kibble?
Försökt googla men blev inte klokare...

Och är raw färskt foder eller något annat?

Idag har vi inte gjort många knop. Tittade på fotbollsVM med en snarkande valp på axeln. Han tycker verkligen om närhet.

Valpkurs igår med fokus på inkallning. Han kommer som ett skott både med visselpipa, vanlig vissling och röst.

Efter kursen brukar de som vill släppa valparna så de får leka. De har himla roligt ihop.

20230806_132905.webp

Har anmält mig och stjärnan till valpkurs som börjar 19/8 - ska bli superspännande!
Har ju som sagt hans mamma också men henne gick jag aldrig någon kurs med. Tänkte att vi nu ska börja i rätt ände 😂
Han är sjukt lättlärd med rätt motivation och det ska bli spännande att se vad han tycker om en hög valpar på samma ställe. Det enda negativa jag upplever med honom för tillfället är nämligen främmande hundar 🤪 han är extremt tillbakadragen, lättskrämd och ängslig. Fungerar dock bra vid ”endast” promenadmöten så att man kan avleda - men att hälsa och mäta andra hundar nära är jobbigt, så det har vi att arbeta med!

Makalöst oväder inatt. Moppeslyngeln låg lugnt i sängen fast det brakade rejält och blixtrade oavbrutet. Ryckte till när nån av de allra värsta braken kom.

Kommer nog inte ha något problem med skottfasthet på sitt BPH sen :D

Bog tittade också bara upp vid dom värsta braken, och skulle sen ut och kissa i ovädret. Blev en illa kvick kiss innan jag sprang in med oberörd valp. :eek::nailbiting:

Toke har ju sovit hela nätterna sen han kom hit. 22-08 med en snabbkiss vid typ 6🙂 inte ett pip. Men man får ju igen det på förmiddagen, herregud vad uppladdad han är då 🙈 fullt röj efter sin långa skönhetssömn:bump:
På måndag är första dagen som vi båda jobbar. Jag åker vid halv 10, husse kommer hem på sin lunch vid 12 och sen kommer husse hem igen vid 15. Han är ju inte ensam eftersom han är med "storebror" och är väldigt trygg med det. Är bara så 1-2 dagar i veckan så det är ju skönt men känns ändå lite i mattehjärtat att åka och jobba, vill vara med honom jämnt 🥰

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 930
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V