Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ju börja ha praktik hos min veterinär och får ha med mig Toke om han kan sköta sig och vara tyst i rummet bredvid 😅 känner mig dock helt lost i hur jag ska träna detta. När han är själv hemma så lämnar jag ju bara och går och då vet han ju att han är själv och ingen idé att gnälla för jag hör ju honom inte(har kamera så har haft koll på honom). Men är ju annorlunda när han hör mig i rummet bredvid 🤔 får ju börja träna hemma att ha honom i ett annat rum men hur hanterar jag eventuellt gnäll? Väntar ut det bara? Provar 2 sekunder och öppnar innan han hinner börja gnälla? 😅 han har börjat gnälla lite i bilen.
Skulle underlätta så sjukt mycket om han kan vara med där för det finns en liten möjlighet för framtida jobb där.

Regnat konstant här, och stormar. Harry vägrar gå ut, men är duktig och går till dörren och piper när han måste. Sen vågar han ändå inte, jag får gå in och hämta täcket och bära ut honom till en lämplig plats. Sen kutar han mot dörren och tittar med stora rädda ögon på det hemska regnet och farliga blåsten. Sen är han djupt kränkt över att jag djurplågat honom på detta fasansfulla vis 😳

Försökte diskutera med honom att det är såhär i detta landet, han svarade med att försöka bita huvudet av en my little pony😂

Det är fascinerande med all utveckling just nu.

Min hopplösa slyngel som hängt i kopplet och kastat sig.åt alla håll efter dofter har plötsligt lugnat sig. Dagens längre promenad var lugnare. Han lyssnade plötsligt och drog inte lika intensivt.

Samtidigt har han blivit mammigare.
Och han växer, eller snarare grovnar. På väg att bli stor :love:

Det är fascinerande med all utveckling just nu.

Min hopplösa slyngel som hängt i kopplet och kastat sig.åt alla håll efter dofter har plötsligt lugnat sig. Dagens längre promenad var lugnare. Han lyssnade plötsligt och drog inte lika intensivt.

Samtidigt har han blivit mammigare.
Och han växer, eller snarare grovnar. På väg att bli stor :love:
Harry växer också som sjutton, 36 cm och 10,8 kg, fem månader gammal. Enligt rasstandard ska han bli 36-41 cm och väga 13-17 som vuxen 😳. Föräldrarna är normalstora, får väl se vart han landar. Inte på 13 kg i alla fall 😬

Regn och storm. Inget väder jag eller hundarna går ut i frivilligt.

Blev lite träning inne i form av låt bli burken med köttbullar och häng med mig istället. Gick ju över förväntan, lyckades till och med att kalla in förbi burken utan att han försökte sno åt sig dem 😊

18 kg tung nu. Ingen aning om mankhöjd.

Jag får verkligen bärga mig, för denna lilla kille är så rolig att jobba med. Lätt att det blir för mycket 😉

Mint är så gott som lika hög som tanten nu, så ca 46cm. Vägde 12,6kg i torsdags. Jag tycker han är ganska proportionerlig - eller så är jag bara hemmablind 🙃
Har hänt att han har lyft på benet men det känns mer som ”hoppsan det hände” än att han gör det medvetet. Helt klart mer intresserad av sånna dofter på promenaderna än tidigare. 5,5månader nu.

Mint är så gott som lika hög som tanten nu, så ca 46cm. Vägde 12,6kg i torsdags. Jag tycker han är ganska proportionerlig - eller så är jag bara hemmablind 🙃
Har hänt att han har lyft på benet men det känns mer som ”hoppsan det hände” än att han gör det medvetet. Helt klart mer intresserad av sånna dofter på promenaderna än tidigare. 5,5månader nu.
Hur stora blir dom? :)

Det är kul att ha valp, det är kul att ha valp.

Han hoppade precis upp på köksbordet och välte ut mitt glas cola över sig själv och köksgolvet.

Annars sitter han ofta och skriker som en Nazgûl. (Har dock sovit hela förmiddagen, antar att helvetet börjar nu. :laugh:)

Bara 12 dagar kvar av koppelpromenader och sen besök hos ortopeden. :meh:

Vi har parat idag, inlånad tik och egen men inköpt hane så för kenneln helt nya linjer, det ska bli superspännande! Frågan är om jag kan låta bli att behålla en tik om det blir tillräckligt många men det är verkligen inte rätt läge för en till valp i huset.
Samtidigt är det ju extremt riskabelt att sätta ut på foder om man inte har turen att någon man känner väl sedan tidigare ploppar upp och är intresserad av kullen.

Jaja, först ska vi väl vänta och se om det blir dräktigt :nailbiting:.

Idag var Bog mer som en flygande drake än valp vid koppelpromenaden. :meh: Han är i alla fall skitglad i alla han ser, flörtar med alla människor speciellt äldre män och barn (lek-buga och dansar) och samma vid hundmöten. Skönt med en socialt trygg valp!

Imorgon är det veterinärbesök och ultraljud på magen som står på schemat. Hoppas att det besöket kanske tröttar ut honom lite mentalt i alla fall. :laugh: Känns skönt att kolla upp då magen till och från blivit dålig trots skonkost. Vet inte hur det är med kräkningar eftersom att jag matar det sista jag gör innan jag somnar och direkt när jag vaknar, får se vad dom säger imorgon!

blärk!! äter han sådana

mina rynkar som tur är på näsan åt dessa slemfabriker. Råkar väl rulla eller sätta sig på dem emellanåt.
Japp.. han har mumsat i sig sen han var 8 veckor 🤢 han vet att jag inte tycker om det så i koppel låter han bli men med tanke på att han är lös 95% av tiden så blir det en hel del sniglar 😅 ganska vidrigt när han kommer fint på en inkallning och man ska belöna med godis och han har gult slem runt hela munnen🤢 då blir det belöning på marken kan jag ju säga, stoppar inte dit mina fingrar 😂

Japp.. han har mumsat i sig sen han var 8 veckor 🤢 han vet att jag inte tycker om det så i koppel låter han bli men med tanke på att han är lös 95% av tiden så blir det en hel del sniglar 😅 ganska vidrigt när han kommer fint på en inkallning och man ska belöna med godis och han har gult slem runt hela munnen🤢 då blir det belöning på marken kan jag ju säga, stoppar inte dit mina fingrar 😂
åh fy..
Dessa retrivers...
Mina älskar att stoppa i sig bajs från rådjur/hjortar. Blir också belöning på marken. Äldsta fångar allt, men valpen har inte fattat det, så det studsar på pannan och landar på marken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 930
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V