Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag fick Roxy leka med en annan valp och de var helt överlyckliga. Vi tog pauser ibland och avslutade när de började verka vara trötta och vi tyckte det gick super. Sen lägger den andra valpens ägare upp ett klipp på fb och får en hejdundrandes utskällning av en uppfödare inom hennes ras om att man absolut inte får låta valpar leka "så våldsamt" och att det är "förödande för deras skelett som mest består av brosk" Så hon tvingade min kompis att ta ner klippet och skickade flera arga meddelanden om hur oansvariga och dumma vi var. Vi båda är veterinärstudenter och mycket väl medvetna om att tillväxtzoner inte är slutna, men att man inte skulle låta valpar leka är för mig nytt. Som sagt verkade båda valparna glada och jag kan inte känna att leken var så himla våldsam. Jag tänker att valpar leker väl med sina kullsyskon hela tiden? Usch, fick så ont i magen nu. Å andra sidan förkastar samma uppfödare valpfoder för att hon anser att det ger stor risk för ledproblem, och har istället rått min kompis att ge vuxenfoder, köttfärs, ris, tillskott, äppelcidervinäger och A-fil till sin valp, och så vet jag inte om en kunnig människa skulle säga.
Edit: människan har tydligen också rekommenderat Doggys vuxenfoder. Ok.
Undrar om uppfödaren resonerar så när det gäller barn också ...?Idag fick Roxy leka med en annan valp och de var helt överlyckliga. Vi tog pauser ibland och avslutade när de började verka vara trötta och vi tyckte det gick super. Sen lägger den andra valpens ägare upp ett klipp på fb och får en hejdundrandes utskällning av en uppfödare inom hennes ras om att man absolut inte får låta valpar leka "så våldsamt" och att det är "förödande för deras skelett som mest består av brosk" Så hon tvingade min kompis att ta ner klippet och skickade flera arga meddelanden om hur oansvariga och dumma vi var. Vi båda är veterinärstudenter och mycket väl medvetna om att tillväxtzoner inte är slutna, men att man inte skulle låta valpar leka är för mig nytt. Som sagt verkade båda valparna glada och jag kan inte känna att leken var så himla våldsam. Jag tänker att valpar leker väl med sina kullsyskon hela tiden? Usch, fick så ont i magen nu. Å andra sidan förkastar samma uppfödare valpfoder för att hon anser att det ger stor risk för ledproblem, och har istället rått min kompis att ge vuxenfoder, köttfärs, ris, tillskott, äppelcidervinäger och A-fil till sin valp, och så vet jag inte om en kunnig människa skulle säga.
Åh vilken sötnos.. Hon är ju bara
Izor har varit dålig i magen av och till i en vecka (så fort han blir bra lyckas han äta nåt olämpligt, typ en snigel eller en papperstuss med diskmedel på... ) Samtidigt har han haft tydligt ont i munnen och inte velat leka med leksaker, de sista tänderna som är på väg att lossna, och han har ju inte fått äta nåt godis pga dålig i magen, och jag har inte kunnat gå långpromenader eftersom han ätit dietmat = tunnat ur massor och då var han tunn redan innan... så vi har en enormt understimulerad valp hemma! Ingen lek, ingen träning och mestadels lugna koppelpromenader. Kort sagt, han har varit rätt billig senaste veckan, och vi har fått en hel del nya sår lite överallt . Ingen valpkurs och inget bruksläger blev det ju heller. Nu är han bra i magen så jag bara ber till allt heligt att det är över nu så vi kan fortsätta med vårt vanliga liv igen.Åh vilken sötnos.. Hon är ju bara
Tistla är 4 månader idag, galenpannan.. Kärleken till vatten består tydligen...
Hur går allt för de andra colliesarna? @Valptass och @inverterad
Den där blicken! Som barnet som just fått veta hur o-roligt det är med en lillasysterNu är vi på väg hem med trött ILY och hennes nya syskon. OJ I HELSIKE vilken buse den nya valpen, Pebbles är! Där ligger ILY i lä med några mil typ. Det där lär bli intressant, minst sagt!
ILY tyckte det var jättekul att träffa sin uppfödare, syrra och de vuxna. Men de 3 galna valparna - not so much!
Hon tycker hennes nya syrra är himla snuskig.
Alltid så mysigt hos uppfödaren med alla hennes härliga hundar. Så roliga och olika individer! Men alla så trygga, sociala och glada!
Trött gäng nu i bilen.
Visa bifogad fil 76848
Det släppte så fort vi kom hem på, för ILY, trygg mark. Hon har busat med och stöttat sin lillasyster då lillplutt blev orolig en sväng.Den där blicken! Som barnet som just fått veta hur o-roligt det är med en lillasyster
Låter lämpligare att blocka den uppfödaren på facebook än att ta ner klippet. Klart valpar ska leka!Idag fick Roxy leka med en annan valp och de var helt överlyckliga. Vi tog pauser ibland och avslutade när de började verka vara trötta och vi tyckte det gick super. Sen lägger den andra valpens ägare upp ett klipp på fb och får en hejdundrandes utskällning av en uppfödare inom hennes ras om att man absolut inte får låta valpar leka "så våldsamt" och att det är "förödande för deras skelett som mest består av brosk" Så hon tvingade min kompis att ta ner klippet och skickade flera arga meddelanden om hur oansvariga och dumma vi var. Vi båda är veterinärstudenter och mycket väl medvetna om att tillväxtzoner inte är slutna, men att man inte skulle låta valpar leka är för mig nytt. Som sagt verkade båda valparna glada och jag kan inte känna att leken var så himla våldsam. Jag tänker att valpar leker väl med sina kullsyskon hela tiden? Usch, fick så ont i magen nu. Å andra sidan förkastar samma uppfödare valpfoder för att hon anser att det ger stor risk för ledproblem, och har istället rått min kompis att ge vuxenfoder, köttfärs, ris, tillskott, äppelcidervinäger och A-fil till sin valp, och så vet jag inte om en kunnig människa skulle säga.
Har lillplutt ett namn?Det släppte så fort vi kom hem på, för ILY, trygg mark. Hon har busat med och stöttat sin lillasyster då lillplutt blev orolig en sväng.
Visa bifogad fil 76863
Hon ska kallas Pebbles. Tror stamtavlenamn är Pappilove’s I am yours.Har lillplutt ett namn?
Vilken härlig tjej!Åh vilken sötnos.. Hon är ju bara
Tistla är 4 månader idag, galenpannan.. Kärleken till vatten består tydligen...
Hur går allt för de andra colliesarna? @Valptass och @inverterad