Jag har haft en tik från FM och intensiv är bara förnamnet. Hon var hyperkänslig för minsta lilla signal och innan jag själv visste om att jag spänt mig, tex när vi mötte ett stökigt killgäng ute sent en kväll, så slog hon om på sekunden till att skydda mig till varje pris. Sen vet jag inte om hon skulle stå pall ifall de gjorde något mer än att bara gå förbi, det hände aldrig.
Nu är det några år sedan också men då rekommenderades man att ha en hundvakt som tog hunden någon/några dagar emellanåt - för att man själv skulle kunna orka med hunden.
Fantastisk arbetshund men inte rolig att leva med. Har du tur så får du en kontaktperson du trivs med och det kan hjälpa förstås
Jag och min kontaktperson hade lite olika åsikter om hundhantering så den stöttningen gav inte mig så mycket. Jag hoppas det blir bra för dig med en av deras hundar, mycket kan ju ha ändrats på de här åren
Jag hör egentligen inte till tråden, har ingen hund i dagsläget även om jag hoppas kunna skaffa en inom några år. Men tänkte jag skulle flika in lite då det är FMs hundar du är inne på.