@Wenniz har skrivit om schäfer Så vi kommer först att få höra henne oja sig över hur söt han är, sedan över hur jobbig han är och till sist över hur fin han ärSå kul med valp, grattis! Vad blir det för ras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Wenniz har skrivit om schäfer Så vi kommer först att få höra henne oja sig över hur söt han är, sedan över hur jobbig han är och till sist över hur fin han ärSå kul med valp, grattis! Vad blir det för ras?
Hatar valpar så kommer förmodligen till största del spy över valptiden.@Wenniz har skrivit om schäfer Så vi kommer först att få höra henne oja sig över hur söt han är, sedan över hur jobbig han är och till sist över hur fin han är
Har du kollat Hundstallet? De har ju lite allt möjligt, och även om trycket på dem säkerligen också är högt i dessa tider så verkar de ju vara väldigt noga med vart hundarna hamnar Kanske kan du erbjuda rätt hem för någon av dem?Just nu ser läget fortsatt hopplöst ut för min del. De flesta seriösa uppfödare av sällskapsraser (eller ja, de sällskapsraser jag kan tänka mig i alla fall) är fullbokade sedan länge och många mottar inte ens nya intresseanmälningar. Den ras som blev kvar på listan ur en annan rasgrupp har efter lite efterforskningar visat sig ofta vara mer ljudlig än jag mäktar med, så den får nog också strykas.
De raser jag annars gillar är generellt sett mer krävande än jag litar på att jag klarar av, så jag känner mig väldigt kluven. Ge upp eller leta omplacering typ, var man nu ska hitta en vettig. Jag har provat att annonsera en gång förut och folk läste knappt vad som stod innan de kastade sig över mailknappen, så det är inte lockande att göra om.
Har du kollat Hundstallet? De har ju lite allt möjligt, och även om trycket på dem säkerligen också är högt i dessa tider så verkar de ju vara väldigt noga med vart hundarna hamnar Kanske kan du erbjuda rätt hem för någon av dem?
Ok, då förstår jagNej, jag är geografiskt begränsad av olika anledningar så det har aldrig varit ett alternativ. Dessutom verkar det ovanligt att deras hundar kan bo med katt, och det är inget jag kan kompromissa med.
Plus större chans att få en tik!Pratade med den svenska uppfödaren jag skrev om för några inlägg sen. Först när hon svarade så lät hon måttlig intresserad, typ ”jaa det har varit väldigt många valpintressenter i år så vi får se..” tills jag förklarade vem jag var/vilket mail jag hade skrivit, då blev hon plötsligt eld och lågor Så det verkade ju väldigt positivt! Hon skulle skriva ut mitt mail och spara så det inte försvann i mängden. Vi skulle höras framöver, tiken har ju inte ens börja löpa än, så får vi se hur det blir. Hon sa iallafall att hon har en tidigare valpköpare som också ställer ut som ska ha en tik, så ”ni får väl slåss om tikarna”. Lät ju toppen
Börjar dock bli mer och mer sugen på den tyska kullen också. Så vi får se hur det blir. Känns kul att ha två intressanta kullar där uppfödarna är villiga att sälja till mig, då har man lite att välja på.
Jag har inte hängt med i din ras-research och undrar därför - om du först och främst vill ha en sällskapshund, har du kollat på vinthundar (grupp 10)?Just nu ser läget fortsatt hopplöst ut för min del. De flesta seriösa uppfödare av sällskapsraser (eller ja, de sällskapsraser jag kan tänka mig i alla fall) är fullbokade sedan länge och många mottar inte ens nya intresseanmälningar. Den ras som blev kvar på listan ur en annan rasgrupp har efter lite efterforskningar visat sig ofta vara mer ljudlig än jag mäktar med, så den får nog också strykas.
De raser jag annars gillar är generellt sett mer krävande än jag litar på att jag klarar av, så jag känner mig väldigt kluven. Ge upp eller leta omplacering typ, var man nu ska hitta en vettig. Jag har provat att annonsera en gång förut och folk läste knappt vad som stod innan de kastade sig över mailknappen, så det är inte lockande att göra om.
Jag har inte hängt med i din ras-research och undrar därför - om du först och främst vill ha en sällskapshund, har du kollat på vinthundar (grupp 10)?
Jag glömde skriva att jag hade katter tillsammans med borzoierna i alla år . Visst kan de springa efter, men det kan nog väldigt många hundar (inklusive min cocker som jag kunde stoppa från att dra på hare). Tanken att våra borzoier skulle skada eller döda katter i det egna hushållet var avlägsen. Ofta såg det ut som på bilden. Men jag upplever det som viktigt att hunden lär sig från valpstadiet och sedan måste katten vara lämpad för att bo med hund om den är vuxen när hunden kommer. Två av våra borzoier kom från ett hem med katter. Den tredje gjorde det inte, men det funkade med henne med.De har föreslagits förut men i och med mängden jaktinstinkt i dem så vågar jag inte testa att ha med katt. Min tar sig gärna en rusch ute på tomten och jag vill inte behöva leva i 10+ år med att passa varenda sekund så att hunden inte taggar till och rusar efter. Sen tror jag att jag också vill ha något mer will to please än vinthundarna i regel har, just det där med katt i hundkostym känns inte som vad jag letar efter just nu. Nog för att hunden främst ska vara till sällskap men lite hundsporter vill jag ändå testa utan alltför mycket uppförsbacke.
Italiensk vinthund lär annars vara ett säkert kort när det gäller "leva med katter", ofta jagar de knappt ens när de får så... Dessutom är de ju inte jättemycket större än en katt. Brukar inte rekommendera dem, men det kanske skulle vara en ras för dig att fundera lite på?De har föreslagits förut men i och med mängden jaktinstinkt i dem så vågar jag inte testa att ha med katt. Min tar sig gärna en rusch ute på tomten och jag vill inte behöva leva i 10+ år med att passa varenda sekund så att hunden inte taggar till och rusar efter. Sen tror jag att jag också vill ha något mer will to please än vinthundarna i regel har, just det där med katt i hundkostym känns inte som vad jag letar efter just nu. Nog för att hunden främst ska vara till sällskap men lite hundsporter vill jag ändå testa utan alltför mycket uppförsbacke.
Italiensk vinthund lär annars vara ett säkert kort när det gäller "leva med katter", ofta jagar de knappt ens när de får så... Dessutom är de ju inte jättemycket större än en katt. Brukar inte rekommendera dem, men det kanske skulle vara en ras för dig att fundera lite på?
Svarta mopsar är ju ljuvliga! Jag har en svart och en fawn.Här ska vi leta efter en svart mopsvalp (nej jag har inte valt den för färgen,men dom är enkelpälsade o jag är allergiker) och Gissa är rasist o gillar inte fawn mopsar, då Gissas mops ska flytta över regnbågsbron.
Och jag vill ff ha en dobbis, för typ 5e året i rad,men dom är fan så svåra att hitta.
Hör inte riktigt till denna tråden men hoppar in ändå.Jag önskar att 2021 blir året då det blir valp för min del, men än så länge ser chanserna ganska små ut. Jag vet inte hur jag ska lösa valp-tiden tills den kan vara själv i hundgården (när lämnar ni era i hundgård?) och iom corona är ju tjänstledigt från jobbet för att passa valp inte att tänka på...ja också den lilla detaljen att det ska dyka upp en intressant kull också! Men jag fortsätter hoppas..