Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina Finn Alla familjer behöver en clown!Alltså detta lilla livet. Han är ett riktigt lyckopiller, så himla glad jämt
Igår var vi ute och plockade svamp efter jobbet. Vi var på ett ställe där vi plockat mycket tidigare, så han känner sig rätt väl hemma där. Hoppsan, så hade han lallat iväg på en liten runda och var borta 3-4 minuter utom synhåll
Visa bifogad fil 20570
Han är kanske den fulaste wachtelvalp vi haft, med sin spetsiga nos, rejäla överbett och pigmentfläck i ögat, men han är så jäkla go!
Som min pappa brukar säga: när Otis flyttade så fick vi ett annat mongo i stället
Fina Finn Alla familjer behöver en clown!
Spring fort åt andra hållet. De flesta av mina släpper då spontant för att hinna med flocken.Jaha, då fanns det något som varken godis eller lek slår; Asni hittade ett tillagat kycklingben utomhus Att det ska vara så jäkla svårt för folk att inte skräpa ner.
Tips på att hantera såna situationer, om det sker igen?
Bra idé, ska pröva om det funkar. Vi var dock precis bredvid en väg så det var inget jag ville prova i stunden.Spring fort åt andra hållet. De flesta av mina släpper då spontant för att hinna med flocken.
Den här tjejen blev 9 månader i söndags och hon är just nu i slutskedet av sitt första löp. I början av löpet var hon inte alls påverkad eller något, men nu sista dagarna har hon varit lite disträ och väldigt luktig Mycket som händer hos henne nu! Över lag tycker jag hon utvecklas fint, stabil och go. Inte mätt eller vägt, men skulle gissa på att hon fortfarande är ca 37 cm hög och väger ca 8 kg.
I lördags var vi dessutom på utställning och det gick åt skogen Ivy är verkligen så långt ifrån en utställningsvariant av rasen som de bara går och domaren gillade inte henne alls. Jag köper det såklart, hon är liksom ingen nätt sobeltjej. Men för andra utställningen i rad blir jag ledsen på grund av att rädda individer prisas. Tycker det är fruktansvärt att se hundar som vill fly pga miljön, ljud eller dylikt.
åh, att få ha en sådan där liten goding igenNu är hon härVisa bifogad fil 20411
Det är roligt med valp säger de...Iver har rätt dåliga matvanor... Någon som ser ormen? Och det är förhoppningsvis ingen riktig orm, men vad det är får jag veta när det kommer ut.
Men eller hur... Skräckblandad förtjusning över allt de ställer till!Det är roligt med valp säger de...
Håller tummarna för att Ville fortsätter vara haltfriPeppar peppar verkar Ville nu vara haltfri, det blir kontrollerade promenader någon dag till men åtminstone lite längre så han får bränna lite energi. Idag blev morgonpromenaden på helt nytt ställe. Dottern och maken var i väg och tävlade i en "grannstad" så vi hängde med och passade på att gå där istället för att hänga hemma. En fin promenadväg längs med vattnet och mycket dofter så Ville var nog den som var mest nöjd när vi åkte hem. Det gick inte så bra på tävlingen för varken maken eller dottern. Jag var rätt nöjd dock, härlig promenad, kaffe och supergod hembakad morotskaka! Dessutom hann jag snacka med lite människor som jag inte har träffat på länge.