Snurrfian
Moderator
Stress är lite lurigt, det visar sig sällan när det är stressigt utan ger överslag i andra situationer. När hunden är i en situation som den upplever som stressig så försöker den bara ta sig igenom det och så kan det visa sig i en helt annan situation. Som Ville märkte jag att en dag som blev upp och ner vänd att under dagen tog han sig igenom det, men på kvällen fick han frispel och for runt som en galning på ett sätt som inte är normalt för honom. Så vi gick ut, gjorde ett godissök för att bränna lite energi och trötta ut huvudet lite. Sen kom vi in och jag tog honom i famnen och inom en minut som tvärslockna han. Jag tolkar det som om han kände en viss stress under dagen och visade det först på kvällen när alla var samlade och det var lugnt.@Migo Skönt att höra, tyckte det var lite tidigt. Men att det kommit i samband med spökerier kändes lite lurigt... Det ser inte ut att ha med stress att göra. Hon är inte speciellt stressad då det hänt. Mest som att hon ligger och myser med sitt gosedjur
För att ingen ska missförstå, han far absolut runt och leker inne normalt sett, men den här gången var hans kroppsspråk inte "jag har hur kul som helst" utan snarare "jag vet inte vart jag ska ta vägen". Den dagen blev inte bra av många olika anledningar, men det var inte något jag kunde råda över just då utan fick göra det bästa av situationen.