Hon är världen myspelle, så hon sitter gärna i knä (och tuggar på mig) eller sover hos mig om hon är så pass lugn. Så generellt är det inte ett dugg obehagligt för henne med beröring! Däremot när hon väl är riktigt igång och leksugen, då hon skäller dvs, då vill hon absolut inte vara stilla och därav upptag upplockningar/tvångsgos som jobbigt för henne. Hon valpålar sig ur famnen (kastar sig ur) och attackerar med valpbit. Försöker måla upp situationen här så bra jag kan
Hon skäller alltså i situationer då hon vill få igång mig och leka, eller om hon inte förstår exakt vad jag vill (vilket såklart givetvis gör att jag backar i kraven och kriterierna så hon ska få lättare att lyckas).
Hon är absolut ingen valp att vara hård med. Säger jag till henne svarar hon upp med lite mer och högre skall, och blir alltså ännu mer frustrerad.
Hon skäller både när hon är pigg och övertrött! I de fall hon är övertrött brukar det gå väldigt fint att få henne att somna snabbt, så sömn är sällan ett problem.