Det hade varit mitt problem med!Tack, men var ska man hitta två ojäviga personer och träffar en granne i veckan. Det blir nog största problemet
Jag tävlar dock under löp. Brukar vara värre när de är skendräktiga. Då går det seeegt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade varit mitt problem med!Tack, men var ska man hitta två ojäviga personer och träffar en granne i veckan. Det blir nog största problemet
Hur ofta är dom skendräktiga? Mitt fina lilla sto blev det regelbundet, det kom mjölk ur juvret och hon ville bara stå och titta och nosa på sin egen mageDet hade varit mitt problem med!
Jag tävlar dock under löp. Brukar vara värre när de är skendräktiga. Då går det seeegt.
Min terriertant blev det aldrig under femton fina år. Shiban blir femton i år och har varit skendräktig två gånger. Snabb spruta hos vetten fixade det ena gången då hon blev mjölkstinn, annars lät jag det bara vara.Hur ofta är dom skendräktiga? Mitt fina lilla sto blev det regelbundet, det kom mjölk ur juvret och hon ville bara stå och titta och nosa på sin egen mage
Ja precis, vill du kastrera är det bra att vänta tills hunden är färdigvuxenSå det blir nästan omöjligt att kastrera för att skydda mot tumörer men man kan kastrera om det görs av andra orsaker senare än det?
Så himla konstigt för det står inget i reglerna om att man får eller inte får starta löptik. Enbart om att man får anmälningsavgiften tillbaka vid uppvisande av intyg (intyg hos veterinär kostar oftast betydligt mer än anmälningsavgiften så det är nog få som utnyttjar detta ). Inom andra hundsporter står det tydligt vad som gäller för löptik.I agility får du starta med löptik på din lottade startplats dvs inga restriktioner. Däremot kan man få anmälningsavgiften tillbaka vid löp om du har intyg.
Stämmer det att dom går upp i vikt och blir slöa?Ja precis, vill du kastrera är det bra att vänta tills hunden är färdigvuxen
Nej, löptikar tävlar precis som alla andra. Eftersom agility är till stor del självbelönande så brukar faktiskt hanarna klara det bra ändå. Sen visar de flesta rimlig hänsyn och håller undan löptikarna när de inte kör sina lopp men inga regler finns kring löptikar i agility.Men jag läste det men hittar inte källan just nu. Vad gäller i agility med löptid, är det inga föreskrifter?
Nej. Tjocka blir dom för att ägaren ger för mycket mat och godis. Slöa kan de bli av för mycket övervikt.Stämmer det att dom går upp i vikt och blir slöa?
Hur ofta är dom skendräktiga? Mitt fina lilla sto blev det regelbundet, det kom mjölk ur juvret och hon ville bara stå och titta och nosa på sin egen mage
Det är så individuellt men det som sägs är att de kan få sämre päls och gå upp i vikt. Slöa har jag inte hört?Stämmer det att dom går upp i vikt och blir slöa?
Jag har fått tag på en riktigt, riktigt bra uppfödare. ”problemet” är att i den här kullen finns bara två tikar redo. Och jag har tänkt mig en hanhund. Men genom stamtavlorna på båda föräldrarnas sida är det bara röntgade hundar i många generationer och flera som tränar och tävlar agility. Det är väl egentligen ingen brådska för min skull men Milou vill ha sällskap men jag tar inte vad som helst för det. Men det är sällan nu när jag letat som jag sett den här nivån.
Men, en tik? Jag har alrdrig sett mig själv med en tik. En tik som löper och krånglar till det på träning och tävling. Finns det några fördelar med tik gentemot hanhund. Funderar på ifall jag ska låta den här fina kullen försvinna och hoppas på något minst lika bra. Jag har en uppfödare där valparna kommer i mars och jag i princip blivit lovad en hanvalp men jag vågar inte lita på något och förra året fick tiken inga valpar alls fast hon blivit parad.
Så, kan det vara värt att byta kön för en kull som verkar ha så bra möjligheter? Eller är min magkänsla att jag vill ha en hanhund och då vänta tills det dyker upp något lika bra fast det är svårt? Det verkar så krångligt med tikar, mer att anpassa sig efter.