Akta dig så det inte blir självuppfyllande. Tänker på grannen som döpte sin till Luzifer. Blev en riktig liten uppfinningsrik buse.
Eller kollegan som döpte till Itchi. Klart den fick klåda ;)

Katla i Kartlagrottan är inte det vänaste väsenet. Kan bli en riktig drake....
:)
Haha min första hund hette Loke. Han levde upp till namnet sett till antalet hyss :rofl:. Men inte elak alls, utan med ett hjärta av guld.

Uppfödaren gillar Katla, hade det varit en hane hade det blivit Falkor (lyckodrake). Har en massa bra namn till en hanvalp men tyvärr finns det inte lika många kända feminina karaktärer (som jag känner till)

Haha min första hund hette Loke. Han levde upp till namnet sett till antalet hyss :rofl:. Men inte elak alls, utan med ett hjärta av guld.

Uppfödaren gillar Katla, hade det varit en hane hade det blivit Falkor (lyckodrake). Har en massa bra namn till en hanvalp men tyvärr finns det inte lika många kända feminina karaktärer (som jag känner till)

Toothless? Eller bara Draken?

Visa bifogad fil 164880
Valpbilder är ju inte så himla kul ännu, bara små tjocka korvar 🥰 De är en vecka imorgon, onsdag, vi lever väldigt i valpbubblan här 🫧
Tiken sköter sig fint, förutom att varenda gång hon går ut i trädgården måste vi passa henne, hon gräver! Vi har nog en skyttegrav under vinbärsbuskarna 🙄 Så nu har hon bara övervakad permis!
Vad söta! Kommer de att blir sådär lockiga? Det verkar vara en cool ras ändå!

IMG_9151.webp

En vecka idag 🥰

Akta dig så det inte blir självuppfyllande. Tänker på grannen som döpte sin till Luzifer. Blev en riktig liten uppfinningsrik buse.
Eller kollegan som döpte till Itchi. Klart den fick klåda ;)

Katla i Kartlagrottan är inte det vänaste väsenet. Kan bli en riktig drake....
:)
jag klarade mig från det ödet när jag döpte min första guling fölis till Bad to the bone,han borde hetat Angel :love:

Smaken är som baken. Men Katla förknippar jag med ondska och död.
Varför inte Kata som var berömd kvinnokämpe?
Om valpen nu ska döpas efter nån?

Det är väl inte Katla i sig som är ond, i "Bröderna Lejonhjärta"? Drakar are gonna draka, liksom. Det är väl den som kontrollerar henne som kan orsaka ondska och död, som Tengil.

Jag tycker Katla är jättefint (och det är också spännande att se om folk förknippar namnet mest med Astrid Lindgrens drake eller med nycirkusartisten i Mammas Nya Kille 😆 )

Det är väl inte Katla i sig som är ond, i "Bröderna Lejonhjärta"? Drakar are gonna draka, liksom. Det är väl den som kontrollerar henne som kan orsaka ondska och död, som Tengil.

Jag tycker Katla är jättefint (och det är också spännande att se om folk förknippar namnet mest med Astrid Lindgrens drake eller med nycirkusartisten i Mammas Nya Kille 😆 )

Tycker också Katla är väldigt fint :)

--

Har förövrigt också mer namn till hanhund än tik.. får se hur/om/när men finns en liten dröm om en DSG tik igen.

Min valp växer så himla fort! 😵‍💫 :nailbiting: :heart Nyss, alltså verkligen nyss, var hon en liten bäbis. Nu ser hon mer än halvvuxen ut i kroppen (och har upptäckt att det finns andra saker i världen som är intressanta än endast hennes matte). Hon är dock otroligt vacker och väldigt rolig. Blir glad så fort jag ser henne.

Jag gör inte riktigt den kopplingen. Det är ju inte som att jag ska döpa hunden till Satan precis, men jag känner faktiskt till en som heter så (med annan stavning). Drakar som karaktärer är väl alltid "farliga".

Temat är fantasi, inte karaktärer. Och för mig betyder det någon form av sagotema. Drakar blev det mest för att jag gillar eld :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 467
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka