Bra fråga. Inget som nämndes på kursens sida tror jag
Jag räknar ju min som är typ 1 år och 5 månader som unghund. Vi har bara tagit en halv valpkurs innan så det kanske vore något för oss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra fråga. Inget som nämndes på kursens sida tror jag
Så kul ju jag borde få provision!Jaha, men då är hon väl den fjärde utöver oss tre bukefalister
Lotta Linusson!
Det är honHon har Hoffe bland annat så det är säkert hon
Vad kul att hon öppnat upp och blivit mer av sig själv!
Lillskiten blir 11 veckor idag. Hon utvecklas fortfarande oerhört fint och jag ser förbättringar hela tiden. En miljöstark liten filur med stor nyfikenhet har växt fram ur det som första veckan var något helt annat. Det är verkligen en enorm skillnad. Betydligt större skillnad än vad jag hade kunnat räkna med!
Vi fortsätter som vanligt med väldigt lätt ”träning” och det mesta är väl bara lek och mys. Miljöträningen är det jag lägger störst vikt i just nu men idéer flödar inte så hjälp mig gärna. Hur har ni miljötränat? Var? Låt mig höra allt.
Lillskiten blir 11 veckor idag. Hon utvecklas fortfarande oerhört fint och jag ser förbättringar hela tiden. En miljöstark liten filur med stor nyfikenhet har växt fram ur det som första veckan var något helt annat. Det är verkligen en enorm skillnad. Betydligt större skillnad än vad jag hade kunnat räkna med!
Vi fortsätter som vanligt med väldigt lätt ”träning” och det mesta är väl bara lek och mys. Miljöträningen är det jag lägger störst vikt i just nu men idéer flödar inte så hjälp mig gärna. Hur har ni miljötränat? Var? Låt mig höra allt.
Jag gillar den här, som finns på Dogmania:H-sele är vad det får bli! sen gäller det bara att välja mellan de olika. Hööks hade en annan som hette puppymaster som såg trevlig ut, men den måste nog passa perfekt i storlek för att sitta bra.
Vi tränar miljö i stan, han har varit och fikat på espresso house, suttit på kajen en fredagskväll, åkt båt och varit på rambobanan. Sen går vi ofta förbi fåren och hästarna nu när vi är hemma från ännu en vecka i fjällen igen.
Var den jag menade från Dogman @Snurrfian Tänkte att den borde gå att hitta i vanlig djuraffär också om du inte hinner beställaJag gillar den här, som finns på Dogmania:
Finns i massor av olika färger, billiga och extremt ställbara. Ganska perfekt som valpsele tycker jag Ebrah hade en snarlik och det var hur bra som helst.
Vi har inte gjort så mycket hittills. Inget speciellt som egentligen går att tipsa om utan "det vanliga". Varit nere vid älven och kollat på fåglar och folk, tittat på lekande barn och konstiga fontäner, gått ett par svängar i stan,och besökt djuraffärerna. Typ så. Hiss är nåt han åker dagligen men det är ju annars nåt som brukar tas upp på valpkurser som nåt att träna på.Miljöträningen är det jag lägger störst vikt i just nu men idéer flödar inte så hjälp mig gärna. Hur har ni miljötränat? Var? Låt mig höra allt.
Åh Espresso House måste jag ta Watson till, tack för påminnelsen! Nu när man inte dör av värmen så står en tur till rambobanan högt upp på att göra-listan också.Vi tränar miljö i stan, han har varit och fikat på espresso house, suttit på kajen en fredagskväll, åkt båt och varit på rambobanan. Sen går vi ofta förbi fåren och hästarna nu när vi är hemma från ännu en vecka i fjällen igen.
Tänkte bara säga att det är mkt vanligt att valpar inte vill kissa utanför sin tomt då de inte vill lämna ”spår” efter sig. Det försvinner sen med åldern.Ebbot börjar känna sig tryggare! Han piper inte om vi springer ner i källaren, han kissar inte inne på nätterna längre, vaknar han tidigt och vill kissa så kan han somna själv på nedervåningen om jag går upp till sängen igen. Vi har även lämnat honom själv 40-50 min åt gången, han piper när vi går men lägger sig sedan i sin säng (har stått och lyssnat på honom).
Jag avgudar den här stora och klumpiga valpen!
Imorse åkte jag till jobbet kl 06:00 och gissa vart han la sig självmant? Hos lillmatte!
Visa bifogad fil 18370
Men! Han kissar bara på vår tomt - ingen annanstans! Han kissade i buren häromdagen i bilen för att han hållt sig. Hoppas att det ger sig!
Så kul ju jag borde få provision!
I know that feeling.Cessna är go på många vis, men det här skallet hon börjat ta till när hon tycker att det ska hända saker...
Gällt, högt och hemskt på alla dess vis. Jag har verkligen svårt för skälliga hundar och nu har jag alltså själv en.
Efter diskussion med de andra valpköparna i kullen så har jag dock förstått att min inte är den enda som gillar att yttra sig högt och tydligt. De andra verkar också ha lite skall i sig, något mer än vad som folk kanske är vana med sina tidigare tollare men det är ju inga trädskällare direkt. Just nu kör jag på ignorera-metoden. Tyvärr blir hon ju desto värre när man ignorerar, eftersom det är just det hon skäller på - att man är passiv och tråkig. Men jag väntar ut det och hoppas att hon med tiden lär sig att det inte lönar sig att skälla. Det gäller bara för mig att vara superkonsekvent med mitt handlade och de signaler jag sänder ut. Tyvärr är det ju inte helt lätt att ignorera de här gälla skallen när man bor i en lyhörd hyresrätt...
Asni gillar också sin egen röst. Tinja skällde inte innan hon var ett år, så när Asni öppnade gapet vid 9 veckor blev jag lite chockad. Vilket jäkla ljud, valpskall!Cessna är go på många vis, men det här skallet hon börjat ta till när hon tycker att det ska hända saker...
Gällt, högt och hemskt på alla dess vis. Jag har verkligen svårt för skälliga hundar och nu har jag alltså själv en.
Efter diskussion med de andra valpköparna i kullen så har jag dock förstått att min inte är den enda som gillar att yttra sig högt och tydligt. De andra verkar också ha lite skall i sig, något mer än vad som folk kanske är vana med sina tidigare tollare men det är ju inga trädskällare direkt. Just nu kör jag på ignorera-metoden. Tyvärr blir hon ju desto värre när man ignorerar, eftersom det är just det hon skäller på - att man är passiv och tråkig. Men jag väntar ut det och hoppas att hon med tiden lär sig att det inte lönar sig att skälla. Det gäller bara för mig att vara superkonsekvent med mitt handlade och de signaler jag sänder ut. Tyvärr är det ju inte helt lätt att ignorera de här gälla skallen när man bor i en lyhörd hyresrätt...
Cessna är go på många vis, men det här skallet hon börjat ta till när hon tycker att det ska hända saker...