Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag är tillräckligt vaken så jag tänker på rätt så har min uppfödare haft hund därifrån tidigare men jag vet inte hur hon ser på den kenneln nu. Jag tycker att hanen med människonamn används väl ofta.. Jag känner hanens syster väldigt bra. Hon är trevlig! Men har aldrig träffat hanen då. Är man inte jätteintresserad av utställning eller avel så tror jag att det är lugnt :) inget kennelnamn som förekommer ofta när jag hör om sjukdomar iaf!

Försökte kolla föräldrarhundarna. Såg okej ut, fastän om det var många av de tidigare avkommorna som inte testas på de allra vanligaste problemen Hd etc.

Men @isafore jag säger som bollen. Det är inget kennelnamn jag hört i samband med sjukdomar. :)

En superfin valp - men timingen med Norgejobbet gör det hela omöjligt. Fasen vad valpsjuk jag är nu, och inga planer blir som jag tänkt. :(

Har fått ett rätt säkert okej från kära mor min att det skulle vara helt ok att skaffa en valp i år. Det blir ju min hund, precis som Tinja, men eftersom hon är ekonomiskt stöd så har hon veto.

Har typ också fått okej på att köpa valp från en planerad kull?? Typ?? Får bara hoppas att kullen blir av..

16107460_10209452212356237_6051275198527931125_o.jpg

Iris charmar alla hon möter :love:
Till och med mina föräldrar som inte är särskilt glada i hundar föll som en fura för henne :idea:
Nu hägrar valpkurs och träning inför utställning!

Tre veckor kvar av olidlig väntan. Fortfarande smal tik. Fick se bilder på tikens mamma när hon var dräktig med sin första kull: efter 7 v. smal och inte ett tecken, efter 8 v. rejält rund om magen, sista dagen innan förlossning för första gången under dräktigheten ändrat beteende och spenar/juver, efter 9 v. kommer 5 valpar.
Hade varit så mycket skönare för nerverna om hon var en tik som visade tecken redan vecka 3 :cool: :rofl:

Lutar en del mot att jag kanske tar valp från samma uppfödare som en viss annan bukefalist.

Uppfödaren verkar vara en av sveriges vettigaste. MEN väntan på kullen är fortfarande lång och känns rätt olidlig. Ska der vara så jävla svårt att hitta en vettig kull med sommar-tidig höst leverans :rage:

Jag ber om ursäkt för att jag upprepar mig med min svåra tolerans för väntan. Vill ju bara för tusan ha min valp :angel:

Senast ändrad:
@machafuko Ibland kan det vara bättre att vänta, faktiskt. Bättre med rätt kombo :)

När jag började leta valp (Riley) skulle valparna haft leverans typ i Juni/juli men tiken gick tom och istället kom det valpar på hösten och jag hämtade hem honom i början av december. Inte optimalt, men det var ju den kombon jag ville ha.

@machafuko Ibland kan det vara bättre att vänta, faktiskt. Bättre med rätt kombo :)

När jag började leta valp (Riley) skulle valparna haft leverans typ i Juni/juli men tiken gick tom och istället kom det valpar på hösten och jag hämtade hem honom i början av december. Inte optimalt, men det var ju den kombon jag ville ha.

Jo visst är det så. Kommer defintivt inte ta valp ur en kombo jag inte tror på. Tycker bara att det är tråkigt att jag har väntat länge och måste vänta länge till :D

Jo visst är det så. Kommer defintivt inte ta valp ur en kombo jag inte tror på. Tycker bara att det är tråkigt att jag har väntat länge och måste vänta länge till :D
Det värsta är att ju närmare man kommer desto långsammare går tiden :p Skulle tiken jag väntar på gå tom (svaret kommer om 2,5 v) så lutar det åt att vänta ett helt år....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 075
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix