Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är mycket svenska linjer i Lupus Ferratus hundarna så det blir ju lite som att gå över ån efter vatten :p @machafuko

Det kvittar mig om det finns svenska hundar i stamtavlan. Jag vill bara att det ska vara RÄTT svenska hundar i sådant fall ;)

Tycker Ferratus har rätt fina hundar. Måste läsa på mer om dem. När jag kollar deras hemsida så ser inte hundarna ut att ha så mycket svenskt i stamtavlan trots allt? :o

Har dock inga höga förväntningar. Saker brukar skita sig efter ett tag när man inser baksidorna av något. Jag har sådan positiv inställning ikväll.:cool:

Det kvittar mig om det finns svenska hundar i stamtavlan. Jag vill bara att det ska vara RÄTT svenska hundar i sådant fall ;)

Tycker Ferratus har rätt fina hundar. Måste läsa på mer om dem. När jag kollar deras hemsida så ser inte hundarna ut att ha så mycket svenskt i stamtavlan trots allt? :o

Har dock inga höga förväntningar. Saker brukar skita sig efter ett tag när man inser baksidorna av något. Jag har sådan positiv inställning ikväll.:cool:
Höredu...............varsågod o var glad nu när jag letat fram en massa främmande vovvar åt dig :mad:

:D

Som jag förstod det hade dom 2 kullar på gång här i början på året,så dom borde vara lev klarar ,sen vår-början av sommaren,då dom är 15 v

Ferratus (som Bollen nämnde har svenska linjer) hittade jag en planerad kull på. Men stamtavlemässigt ser det okej ut vid första anblick. Måste gröta ner mig lite i om det ligger en del EPI i dem eller inte.
Men ja, leverans i typ juni skulle jag tänka mig eftersom de skulle födas nu. Sedan kan ju alla valpar vara tingade redan, vad vet jag :p

De verkar iaf ha en b&t kvar, kommer inte ihåg om det var hane eller tik (senildement..) men de gör ju om samma kombination flera gånger/använder samma hane på flera tikar.
Fast om det inte spelar så stor roll att det är svenska linjer/linjer som finns i sverige går det ju att hitta de linjerna här isåfall ;) verkar onödigt att missa de där 7 veckorna då :angel:

De verkar iaf ha en b&t kvar, kommer inte ihåg om det var hane eller tik (senildement..) men de gör ju om samma kombination flera gånger/använder samma hane på flera tikar.
Fast om det inte spelar så stor roll att det är svenska linjer/linjer som finns i sverige går det ju att hitta de linjerna här isåfall ;) verkar onödigt att missa de där 7 veckorna då :angel:
En hane var det!

Såg ändå något nu som gjorde mig ointresserad. Suck haha

Nja var inte så värst mycket svenskt vad jag kunde se. Förutom i en hane som hade lite från en kennel. Tycker tyvärr att de uppfödarna som ska avla i år ska avla på så dåligt material. Vet en till nu som ska avla på "hanen" , du vet. Samt en uppfödare som avlar på fin tik men med dåliga linjer. Jag har typ gett upp på att hitta valp från friska linjer med något skapligt exteriöra föräldrar. Det är väl eventuellt din uppfödare och den jag redan köar hos. Men då får jag vänta, läänge. :cool:

Såg ändå något nu som gjorde mig ointresserad. Suck haha

Nja var inte så värst mycket svenskt vad jag kunde se. Förutom i en hane som hade lite från en kennel. Tycker tyvärr att de uppfödarna som ska avla i år ska avla på så dåligt material. Vet en till nu som ska avla på "hanen" , du vet. Samt en uppfödare som avlar på fin tik men med dåliga linjer. Jag har typ gett upp på att hitta valp från friska linjer med något skapligt exteriöra föräldrar. Det är väl eventuellt din uppfödare och den jag redan köar hos. Men då får jag vänta, läänge. :cool:
Var på tikens sida med.

Verkar ju vara hur många som helst :eek: fattar nada.

Jag såg några fina tikar när jag var i finland. Vet dock inget om stammen eller så. Ska se om jag kan plocka fram namnet ur skallen...

Det var mycket kullar förra året så detta kanske blir ett år med färre kullar :S dumt för er!
När var det du helst ville ha valp förresten? :p

Var på tikens sida med.

Verkar ju vara hur många som helst :eek: fattar nada.

Jag såg några fina tikar när jag var i finland. Vet dock inget om stammen eller så. Ska se om jag kan plocka fram namnet ur skallen...

Det var mycket kullar förra året så detta kanske blir ett år med färre kullar :S dumt för er!
När var det du helst ville ha valp förresten? :p

Jaa alltså jag har ju aktivt valt bort flera uppfödare. Men nej ännu verkar det inte vara så väldigt många? Kan ju komma, men jag gillar att ha lite framförhållning.

Alltå egentligen vill jag ha valp typ NU, men det går inte riktigt. Kan tänka mig att det är rimligt för min tidsplanering att vänta till sommaren och få valp i typ - juli augusti? Hade varit optimalt. Att vänta tills november/december känns... jobbigt. Började liksom "köa" i somras och då var ju tanken att valparna skulle komma till sensommaren. Att vänta ett halvår till :eek::(:arghh::cautious:

Om inte annat får jag bara vänta... stå ut helt enkelt hehe.

Jaa alltså jag har ju aktivt valt bort flera uppfödare. Men nej ännu verkar det inte vara så väldigt många? Kan ju komma, men jag gillar att ha lite framförhållning.

Alltå egentligen vill jag ha valp typ NU, men det går inte riktigt. Kan tänka mig att det är rimligt för min tidsplanering att vänta till sommaren och få valp i typ - juli augusti? Hade varit optimalt. Att vänta tills november/december känns... jobbigt. Började liksom "köa" i somras och då var ju tanken att valparna skulle komma till sensommaren. Att vänta ett halvår till :eek::(:arghh::cautious:

Om inte annat får jag bara vänta... stå ut helt enkelt hehe.
Eller hoppas att tiken löper tidigare :angel:
Lumikedon Daigaduu var namnet. Vi mötte henne både i Rovaniemi och Piteå :) Bilderna när hon verkar urfälld var dock inte så vackra..
Det var en till men jag lyckas inte hitta bild på henne så vet inte vad hon hette.. antingen från Karhunpesän eller dhunga eller essente... :angel:

Eller hoppas att tiken löper tidigare :angel:
Lumikedon Daigaduu var namnet. Vi mötte henne både i Rovaniemi och Piteå :) Bilderna när hon verkar urfälld var dock inte så vackra..
Det var en till men jag lyckas inte hitta bild på henne så vet inte vad hon hette.. antingen från Karhunpesän eller dhunga eller essente... :angel:

Jag frågade en uppfödare (de jag var mest med på MyDog) om det fanns en chans att tiken skulle löpa tidigare. Det trodde hon absolut inte. :(

Ah tack, ska kolla upp detta :D

Mor till Lemmy kanske vill löpa lite tidigare :angel:

@bollen__ @machafuko En bekant till mig är intresserad av Eurasier, främst till sällskap och allroundhund, testa på lite olika sporter. Inte speciellt intresserad av utställning men vill testa på det med. Han har kollat lite på en kennel som börjar på W och har (minst) en ras till. Tror det nyligen fötts valpar där, eller ska födas inom kort. Är det någon som ni kan rekommendera?

@bollen__ @machafuko En bekant till mig är intresserad av Eurasier, främst till sällskap och allroundhund, testa på lite olika sporter. Inte speciellt intresserad av utställning men vill testa på det med. Han har kollat lite på en kennel som börjar på W och har (minst) en ras till. Tror det nyligen fötts valpar där, eller ska födas inom kort. Är det någon som ni kan rekommendera?

Ja då vet jag nog vilken uppfödare det handlar om. Vet tyvärr inte mycket om dem. De har inte varit på tal sedan jag klev in i eurasier-världen så där har nog @bollen__ bättre koll. :p

För mig tråkigt att de inte finns några mentaltest gjorda på de hundar de ta valpar på. Tycker ändå att det behövs på eurasier. Men jag är också väldigt kinkig och skulle inte köpa därifrån av andra anledningar. Är det dock så att man inte vill ställa utan mest intresserad av att testa på lite olika så är det kanske värt att kontakta dem i alla fall.

Men som sagt. De är en av få uppfödare jag inte har så mycket att kommentera. Varken bu eller bä. När är det din bekanta vill ha valp? :D

Ja då vet jag nog vilken uppfödare det handlar om. Vet tyvärr inte mycket om dem. De har inte varit på tal sedan jag klev in i eurasier-världen så där har nog @bollen__ bättre koll. :p

För mig tråkigt att de inte finns några mentaltest gjorda på de hundar de ta valpar på. Tycker ändå att det behövs på eurasier. Men jag är också väldigt kinkig och skulle inte köpa därifrån av andra anledningar. Är det dock så att man inte vill ställa utan mest intresserad av att testa på lite olika så är det kanske värt att kontakta dem i alla fall.

Men som sagt. De är en av få uppfödare jag inte har så mycket att kommentera. Varken bu eller bä. När är det din bekanta vill ha valp? :D
Okej :up: Han vill helst ha en till sommaren typ, denna kullen var lite väl tidigt egentligen för han håller på o separerar men han kunde ändå tänka sig den om det var en bra kull/uppfödare.

Den där kullen jag höll ögonen på men antagligen aldrig skulle kunna köpa valp ifrån, de planerna har ändrats. Samma hane, annan tik, halvsyster till den tiken som de tänkt använda innan. Den nya tiken kommer från en bra om än inte lika meriterad kull (haft kontakt med ena hanhunden för att jag var intresserad).

Nu kanske jag har en chans??? Åh det skulle vara fantastiskt!

Om jag är tillräckligt vaken så jag tänker på rätt så har min uppfödare haft hund därifrån tidigare men jag vet inte hur hon ser på den kenneln nu. Jag tycker att hanen med människonamn används väl ofta.. Jag känner hanens syster väldigt bra. Hon är trevlig! Men har aldrig träffat hanen då. Är man inte jätteintresserad av utställning eller avel så tror jag att det är lugnt :) inget kennelnamn som förekommer ofta när jag hör om sjukdomar iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 075
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka