Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan man börja med avel på så låg nivå?? Är de allergiska mot sunt förnuft?Såg att det hade skrivits om eurasier, jag känner till en kennel som har valpar nu. Det är kennelns första kull. Mamman har Ed1 har inte gjort något mh pappan har gjort bph där han visade rädsla för underlag. Känns inte som någon bra början för den kenneln.
Hur kan man börja med avel på så låg nivå?? Är de allergiska mot sunt förnuft?
Nja, då gissar jag mer på rosettgirighet.Kenneln satsar allt på utställning och jag gissar på att det är okunskap
Nja, då gissar jag mer på rosettgirighet.
Nja, då gissar jag mer på rosettgirighet.
Såg att det hade skrivits om eurasier, jag känner till en kennel som har valpar nu. Det är kennelns första kull. Mamman har Ed1 har inte gjort något mh pappan har gjort bph där han visade rädsla för underlag. Känns inte som någon bra början för den kenneln.
Är lite intresserad av att se mer av den hanens BPH faktiskt. Skulle definitivt inte döma ut honom. Han har använts rätt flitigt i avel och har, vad jag har förstått det som, lämnat väldigt trevliga avkommor. Jag vet såklart inte allt.
Att man sedan avlar på ED 1... Ja alltså nej. Jag skulle inte vilja ha valp därifrån.
Förutom underlagsosäkerheten så var det nog inget som var direkt dåligt, synd att tiken inte hade gjort BPH.
Det är en ovanligt tråkig sjukdom...Nja, då gissar jag mer på rosettgirighet.
Min tik är på väg in i löp nu, ska bli spännande att se hur det fortlöper. Vi ska ut och promenera med bästisen/blivande pappan om en stund. Är väldigt spänd på den här kullen, dels för att jag sett hanen växa upp från valp och tycker han är så trevlig med ett lysande MH som bevis på det, men sen har han jättehögt Hd-index och kommer från en mycket välmeriterad kennel också.
Min tik brukar vara rätt seg av sig när det kommer till parning, tror vi var inne på dygn 14 sist, så det lär dröja ett tag till innan det drar ihop sig men lite spännande är det...
Min tik är på väg in i löp nu, ska bli spännande att se hur det fortlöper.
Kanske det, det är bara jag som är lite het på gröten kanske och van vid hästarna där du har betydligt snabbare förlopp. Kan ju också tillägga att det är tikens uppfödare som har skött allt de tidigare 2 kullarna med parning o valpning m.m och tanken är att hon ska göra det denna sista kullen också, men att vi ska spara en tikvalp om allt går vägen. Så ni inte undrar vad jag är för newbie som plötsligt ska ta valpar för jag är väldigt mycket nybörjare inom hundavel.Dygn 14 är väl en högst normal dag att para på? Varken tidigt eller sent
Haha! Helt och hållet omedveten också, men det var ju faktiskt lite roligt ser jag nuUrsäkta min dåliga humor, men "fortlöper". Bra ordvits
En superfin valp - men timingen med Norgejobbet gör det hela omöjligt. Fasen vad valpsjuk jag är nu, och inga planer blir som jag tänkt.
Du är inte ensam om att vara valpsjuk. Jag är så sugen på en hund till, men har bestämt mig att ha tålamod och vänta . Försöker att se fördelarna med att vänta...