Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg att det hade skrivits om eurasier, jag känner till en kennel som har valpar nu. Det är kennelns första kull. Mamman har Ed1 har inte gjort något mh pappan har gjort bph där han visade rädsla för underlag. Känns inte som någon bra början för den kenneln. :(

Såg att det hade skrivits om eurasier, jag känner till en kennel som har valpar nu. Det är kennelns första kull. Mamman har Ed1 har inte gjort något mh pappan har gjort bph där han visade rädsla för underlag. Känns inte som någon bra början för den kenneln. :(
Hur kan man börja med avel på så låg nivå?? :confused: Är de allergiska mot sunt förnuft?

Är lite intresserad av att se mer av den hanens BPH faktiskt. Skulle definitivt inte döma ut honom. Han har använts rätt flitigt i avel och har, vad jag har förstått det som, lämnat väldigt trevliga avkommor. Jag vet såklart inte allt.

Att man sedan avlar på ED 1... Ja alltså nej. Jag skulle inte vilja ha valp därifrån.

Är lite intresserad av att se mer av den hanens BPH faktiskt. Skulle definitivt inte döma ut honom. Han har använts rätt flitigt i avel och har, vad jag har förstått det som, lämnat väldigt trevliga avkommor. Jag vet såklart inte allt.

Att man sedan avlar på ED 1... Ja alltså nej. Jag skulle inte vilja ha valp därifrån.

Förutom underlagsosäkerheten så var det nog inget som var direkt dåligt, synd att tiken inte hade gjort BPH.

Min tik är på väg in i löp nu, ska bli spännande att se hur det fortlöper. Vi ska ut och promenera med bästisen/blivande pappan om en stund. Är väldigt spänd på den här kullen, dels för att jag sett hanen växa upp från valp och tycker han är så trevlig med ett lysande MH som bevis på det, men sen har han jättehögt Hd-index och kommer från en mycket välmeriterad kennel också. :)

Min tik brukar vara rätt seg av sig när det kommer till parning, tror vi var inne på dygn 14 sist, så det lär dröja ett tag till innan det drar ihop sig men lite spännande är det...

Min tik är på väg in i löp nu, ska bli spännande att se hur det fortlöper. Vi ska ut och promenera med bästisen/blivande pappan om en stund. Är väldigt spänd på den här kullen, dels för att jag sett hanen växa upp från valp och tycker han är så trevlig med ett lysande MH som bevis på det, men sen har han jättehögt Hd-index och kommer från en mycket välmeriterad kennel också. :)

Min tik brukar vara rätt seg av sig när det kommer till parning, tror vi var inne på dygn 14 sist, så det lär dröja ett tag till innan det drar ihop sig men lite spännande är det...

Dygn 14 är väl en högst normal dag att para på? Varken tidigt eller sent :)

Dygn 14 är väl en högst normal dag att para på? Varken tidigt eller sent :)
Kanske det, det är bara jag som är lite het på gröten kanske och van vid hästarna där du har betydligt snabbare förlopp. :) Kan ju också tillägga att det är tikens uppfödare som har skött allt de tidigare 2 kullarna med parning o valpning m.m och tanken är att hon ska göra det denna sista kullen också, men att vi ska spara en tikvalp om allt går vägen. Så ni inte undrar vad jag är för newbie som plötsligt ska ta valpar för jag är väldigt mycket nybörjare inom hundavel. :p

En superfin valp - men timingen med Norgejobbet gör det hela omöjligt. Fasen vad valpsjuk jag är nu, och inga planer blir som jag tänkt. :(

Du är inte ensam om att vara valpsjuk. Jag är så sugen på en hund till, men har bestämt mig att ha tålamod och vänta :cautious:. Försöker att se fördelarna med att vänta...

Fick bilder på Ammos mamma som är dräktig, och jag är så valpsugen - men jag har varken tid och råd :(
Om någon är dobbissugen vet jag iaf om 2 kanonkullar ur riktiga arbetslinjer som är på gång.

Du är inte ensam om att vara valpsjuk. Jag är så sugen på en hund till, men har bestämt mig att ha tålamod och vänta :cautious:. Försöker att se fördelarna med att vänta...

Jag har försökt se fördelarna med det länge - hittar inga. :cautious:

Eller ja, eventuellt att man hinner spara ihop pengar längre. Om det nu gör någon skillnad :confused:

Här är en till med galet valpsug.
Ska dock inte skaffa någon än på några år, om ens så länge Kexet lever, då han verkar trivas förträffligt bra som ensam hund ( eller om det bara var monstret han inte tyckte om p g a brist på förståelse för personal space )

Så det är tur att denna tråden finns! Så man får gotta sig lite i andras valpköp :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 097
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025