IMORGON BITTI HÄMTAR JAG HENNE
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min senaste tik höglöpte på dygn 16, det varade i ca 10 timmar. Ingen hane fick komma i närheten av henne, hon högg vilt.Dygn 14 är väl en högst normal dag att para på? Varken tidigt eller sent
hehe, jag har en tik som höglöper typ runt dag 24-27, så 14 är så galet skönt tidigtKanske det, det är bara jag som är lite het på gröten kanske och van vid hästarna där du har betydligt snabbare förlopp. Kan ju också tillägga att det är tikens uppfödare som har skött allt de tidigare 2 kullarna med parning o valpning m.m och tanken är att hon ska göra det denna sista kullen också, men att vi ska spara en tikvalp om allt går vägen. Så ni inte undrar vad jag är för newbie som plötsligt ska ta valpar för jag är väldigt mycket nybörjare inom hundavel.
Vilken mage!https://instagram.com/p/BPs4sf_DHjC/
Här är vi på dygn 55 och magen börjar bli lite bökig enligt Dahlia
Jag gissar på att de kommer på Tisdag vilket blir dygn 61 då. Vi får se, jag hoppas verkligen att allt går bra. Nojig matte
Vad spännande, har du också DSG med tanke på din profilbild?Jag hoppas ju på en sommarvalp. Två tikar hos samma uppfödare som ska paras nu i vår. Jag har redan förberett hela min omgivning på att det kommer en ny liten vovve snart, så nu får jag jämt frågan om när den nya valpen ska hämtas hem. Känns lite jobbigt att behöva svara att "Ja, alltså, den är ju liksom inte tillverkad än".
Malle?Eventuellt så kanske det blir valp för mig i vår! Har kollat runt ett tag och nu hittat en kombo som jag tror på. Tiken har precis börjat löpa så klaffar allt så blir det valp i maj
BRITT-GOLLUMIMORGON BITTI HÄMTAR JAG HENNE
Inte denna gången! Den tilltänkta valpen nu blir en Münsterländer.Malle?
Enligt domaren vi hade ringträning med, så vill denne inte se dem för eleganta. Kanske är det man syftade på?Har kanske lagt in nån av bilderna innan men blir så valpsjuk av att läsa tråden. Det känns som igår som jag hämtade hem den här lilla damen och nu är hon redan 5 snart.
Här är hon och kompisen tillika blivande pappan på en lektur förra våren, hon är fortfarande lika vacker i mina ögon. (Hon har till och med fått det på kritiken av en domare - "för vacker", hur fasen de nu kan göra nedslag på det? ).
Sista bilden får bli från den första kullen hon fick, 5 st små underverk och matte var jättestolt, hon är en supermamma.
Tack! Ja, hon är nätt i typen, speciellt som yngre var hon inte alls lika "biffig" som många andra jämnåriga i rasen (de flesta var feta, skulle jag säga, fetast vinner brukar vara mottot på de utställningar jag sett, men så är jag inget fan av att springa runt i ring heller...). Kompisen har också varit rätt tanig men har biffat på sig rejält nu efter 2 års ålder och blivit väldigt stadig och fått en mer utpräglad könskaraktär. Min uppfattning är att rasen mognar rätt sent. Det är en rolig ras för de skiljer sig väldigt åt, det finns höga, låga, smäckra, grova, osv.Enligt domaren vi hade ringträning med, så vill denne inte se dem för eleganta. Kanske är det man syftade på?
Jag tycker hursomhelst att hon är jättefin!
Vår är också nättTack! Ja, hon är nätt i typen, speciellt som yngre var hon inte alls lika "biffig" som många andra jämnåriga i rasen (de flesta var feta, skulle jag säga, fetast vinner brukar vara mottot på de utställningar jag sett, men så är jag inget fan av att springa runt i ring heller...). Kompisen har också varit rätt tanig men har biffat på sig rejält nu efter 2 års ålder och blivit väldigt stadig och fått en mer utpräglad könskaraktär. Min uppfattning är att rasen mognar rätt sent. Det är en rolig ras för de skiljer sig väldigt åt, det finns höga, låga, smäckra, grova, osv.
Vad roligt, hoppas att det går bra! Ja, det är verkligen helt upp till vilken domare du har! Jag ställde min på två internationella utställningar med mindre än en månads mellanrum för att få henne godkänd för avel. Den första domaren tyckte inte _alls_ om henne, tror det var han som tyckte hon var för vacker bl.a. .Vår är också nätt
Ja, de skiljer sig mycket åt, därför ska de tydligen vara väldigt svåra att bedöma.
Vår ska ställas ut nästa månad, för första gången. Ska bli spännande att se vad de tycker om henne
Vad roligt, hoppas att det går bra! Ja, det är verkligen helt upp till vilken domare du har! Jag ställde min på två internationella utställningar med mindre än en månads mellanrum för att få henne godkänd för avel. Den första domaren tyckte inte _alls_ om henne, tror det var han som tyckte hon var för vacker bl.a.
Jajamen :-) Har min fjärde dsg-tik nu, snart 18 månader gammal, och väntar alltså hem den femte till sommaren. Från samma uppfödare som fyran, och har jag tur blir det efter samma föräldrar också.Vad spännande, har du också DSG med tanke på din profilbild?