Status
Stängd för vidare inlägg.
Tikgänget tre veckor (med ursäkt från uppfödaren för att bilden är tagen innan kloklippning :o)
Tikarna%203%20veckor.jpg

Det kan väl alla se att det är ett synnerligen välartat gäng som inte kommer ställa till med minsta lilla bus :love:

Åh så söta :love:
Kanske ska ha en minibulle i framtiden, som komplement till dobbisarna. Känns som de skulle kunan funka bra ihop :D
Klart du ska ha en mini, det är fantastiskt roliga hundar som är tåliga. Så att ha ihop med dobbisar ska verkligen inte vara något problem. Min leker finfint med en jämngammal dobbis tik i min träningsgrupp. :p

Tack så mycket, jag är helt kär i dom alltså. Förstår inte hur dom kan vara så söta, det gör nästan ont. :love:

Väntan på svar från en uppfödare är banne mig olidlig... Men jag VET att det är jultider, jag VET att jag inte kommer få svar än på ett tag, men det är ändå jobbigt! :rofl:

Är så fruktansvärt valpsjuk. Nu måste jag gå och skriva listor på saker att göra när jag får valp..

Väntan på svar från en uppfödare är banne mig olidlig... Men jag VET att det är jultider, jag VET att jag inte kommer få svar än på ett tag, men det är ändå jobbigt! :rofl:

Är så fruktansvärt valpsjuk. Nu måste jag gå och skriva listor på saker att göra när jag får valp..

Jag är också så valpsjuk!
Däremot så har en uppfödare jag pratat med sagt att hon ska höra av sig i juldagarna då hon väntar en kull med valpar när som helst. Jag vet dock inte om det går att lösa till hundra procent med en valp i februari dock. :eek:

Jag är också så valpsjuk!
Däremot så har en uppfödare jag pratat med sagt att hon ska höra av sig i juldagarna då hon väntar en kull med valpar när som helst. Jag vet dock inte om det går att lösa till hundra procent med en valp i februari dock. :eek:
Det är extremt jobbigt att vara valpsjuk :rofl:

Alltså det där med NÄR är alltid en fråga.. Vet dock att det inte kommer bli innan jag fixat allt inför examineringen på hundinstruktörsutbildningen.

Det är extremt jobbigt att vara valpsjuk :rofl:

Alltså det där med NÄR är alltid en fråga.. Vet dock att det inte kommer bli innan jag fixat allt inför examineringen på hundinstruktörsutbildningen.

Jag vill ha i slutet på året. Men ja... då måste jag hitta en uppfödare som har en kull då.

Sitter och klurar lite på det här med medlemskap 2017 och känner mig förvirrad... Senast jag hade hund var det SHU som gällde och då fick man ju flera medlemskap på köpet. :p
Jag kommer vilja kunna ställa ut och träna och tävla på brukshundsklubb, är det då ett separat medlemskap i SKK samt ett i SBK som gäller? Och när man betalar medlemskap får man välja vilken länsklubb? Eller betalar jag t.ex. ett medlemskap till SBK och sedan ett medlemskap till klubben jag vill träna på?:confused: Hjälp mig! Och dessutom är det ju bra att vara medlem i rasklubben också, som väl är ett separat medlemskap... Har jag missat något viktigt? :eek:

Åhh, nu hörde uppfödaren av sig och undrade om jag har lust att bo i deras hus och vara hundvakt ett par dagar. Tänk att kunna "bo" i valphagen och riktigt studera de små dunbollarna alldeles ostört :love:.

Måste fixa hästvakt bara, ibland funderar jag på om det verkligen är så smart att ha eget stall :o

Sitter och klurar lite på det här med medlemskap 2017 och känner mig förvirrad... Senast jag hade hund var det SHU som gällde och då fick man ju flera medlemskap på köpet. :p
Jag kommer vilja kunna ställa ut och träna och tävla på brukshundsklubb, är det då ett separat medlemskap i SKK samt ett i SBK som gäller? Och när man betalar medlemskap får man välja vilken länsklubb? Eller betalar jag t.ex. ett medlemskap till SBK och sedan ett medlemskap till klubben jag vill träna på?:confused: Hjälp mig! Och dessutom är det ju bra att vara medlem i rasklubben också, som väl är ett separat medlemskap... Har jag missat något viktigt? :eek:
Vilken arrangörs utställningar är du intresserad av? För mig, som inte ställer på SKK-utställningar (mer än stora sthlm vid behov) så är ett SKK-medlemskap ointressant. Jag är med i vinthundsklubben. Det ger mig möjlighet att tävla lure coursing och ställa ut på vinthundsklubbens utställningar. Hade jag istället haft brukshund hade jag varit med i brukshundklubben. Rasklubben är det bra att vara med i om du tror att deras medlemskap ger dig något. Jag är inte med i min rasklubb, helt enkelt för att jag inte ser någon anledning till att vara det :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 995
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
1 896
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 149
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix