Tack!!OT HAPPY BIRTHDAY!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!!OT HAPPY BIRTHDAY!!
Samma som övriga länder. 15 veckor + rabiesvaccinEftersom det finns så få i mina ögon bra aussie-kombos planerade i Sverige och Norge så börjar jag nu titta åt Finland..
Vad är det för regler som gäller vid import från Finland?
Ah. Åh, nä, jag får nog vänta på att det dyker upp något bra i Sverige. Vill inte missa de första valpveckornaSamma som övriga länder. 15 veckor + rabiesvaccin
Du får ta semester och bo i Finland de veckornaAh. Åh, nä, jag får nog vänta på att det dyker upp något bra i Sverige. Vill inte missa de första valpveckorna
Haha jo det vore ju något!Du får ta semester och bo i Finland de veckorna
Hur går det?Dahlia har varit seg på frukosten två dagar i rad nu, så det borde betyda att hon är dräktig -hon kastar sig över maten annars och förra dräktigheten åt hon inget alls från vecka 3 typ tills valparna var ute . Det har gått 24 dagar nu, men misstänker att befruktningen skett lite senare för på UL som jag gjorde dygn 21 såg man ingenting. Får kolla igen senare denna vecka
Hur går det?
Hurra, grattis håller tummarna att allt går bra!Hon fortsätter matvägra och minst tre valpar sågs på UL i onsdags morse
Eftersom det finns så få i mina ögon bra aussie-kombos planerade i Sverige och Norge så börjar jag nu titta åt Finland..
Vad är det för regler som gäller vid import från Finland?
Yes, härligt - 2017!Vi är äntligen på rätt år
Yes, härligt - 2017!
Synd bara att det är så lååångt till sommaren.
Vad är hanhundsägarens motivation till valet av tik?Hjälp mig hundbuke!
Det planeras en parning i vår. Hanen är från en kennel som i princip bara tar fram riktigt bra tävlingshundar. Bruks, lydnad, agility, you name it. Hela hanens kull är stabil och jämn, alla är skottfasta och endast två (tror jag det var) har inte gjort MH, men med tanke på hur extremt jämn kullen är (och kennelns hundar i allmänhet) så tvivlar jag på att de skulle vara speciellt annorlunda. Hanen är alltså superintressant. Allt är i princip perfekt på hanens sida.
Tiken kommer från en kull som jag vet väldigt lite om förutom att hälsan är bra. De tävlas i agility, lydnad, rally och en i bruks. Endast tre har gjort MH. (Eller en till har, men inget resultat finns) Dessa är helt okej. Dock så ligger kruxet i att de två syskonen är skottfasta med 1 och 2 på skott... Men tiken som ska avlas på har 5. Finns ingen film på något MH. Tikens mor och hennes syskon har gjort bra MH och är skottfasta, alla med 1 på skott.
Hur tusan ska jag tänka? Av ren princip säger ju hjärnan "nej, aldrig köpa valp efter föräldrahund med 5 på skott" Men samtidigt kan det ju bli så jäkla bra med den här kullen!