Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa vecka får vi hälsa på vår valp! Vi längtar helt galet mycket.

@Voff och @russinbulle vilka goa magar!
Tror det är en del fett på tanten. Hon äter seniorfoder normalt sett för att hålla vikten nu när hon med åren har blivit mer stillsam. Tycker seniorfodren är vettigare i innehåll än adultvarianterna.
Sen dräktigheten konstaterades får hon 50/50 sitt vanliga och varianten för dräktiga tikar i samma märke....och vips...fetare. Nu är hon dessutom än mer stillsam.
Det får bli diet och extra motion när puppisarna flyttat hemifrån :up:

Skumt...knapplånade @russinbulle men det blev @Rouise :confused:

Tror det är en del fett på tanten. Hon äter seniorfoder normalt sett för att hålla vikten nu när hon med åren har blivit mer stillsam. Tycker seniorfodren är vettigare i innehåll än adultvarianterna.
Sen dräktigheten konstaterades får hon 50/50 sitt vanliga och varianten för dräktiga tikar i samma märke....och vips...fetare. Nu är hon dessutom än mer stillsam.
Det får bli diet och extra motion när puppisarna flyttat hemifrån :up:

Skumt...knapplånade @russinbulle men det blev @Rouise :confused:
Polly är ju nästan lika galen som vanligt, så hon bränner ju en del i sin vilda framfart. Hon var helaktiv i stort sett hela tiden förra dräktigheten - tills magen helt enkelt hindrade henne :D Dock märks lite saker nu, som aldrig skulle ske annars - t ex att hon ber om sin repboll som "belöning/lek" och när jag väl kastar så springer hon en liten bit och låter sen dottern ta den. Polly är inte den som låter andra ta hennes bästa och viktigaste grejer :p Det började hon med typ 3 veckor efter parningen. Fast hon gräver efter sork lika galet som vanligt..."det är så kul att komma hem med en hund som luktar sumpig lera och har en skalle som är alldeles grå och ingrodd av lera".... :meh: Men så kelig, vill vara så nära så nära :love:

BE7tqv1Qq3B
13177566_1032497806799229_3927084732786978388_n.jpg

Tack för alla välkomnisar! :D Idag blir Lia hela 9 veckor gammal! Hon är nyfiken och påhittig, väldigt kontaktsökande och följsam, älskar att ligga nära, har bara kissat inne 2 gånger varav den ena var mitt fel då jag var för långsam ut med henne, sov inatt hela natten, älskar att kampa, kommer som ett skott på inkallning... Ja. Det är så jag undrar när saker och ting ska börja gå fel! Det kommer väl när hon blir unghund om inte tidigare :rofl:

Ja, hjälpa mig packa höpåsar är superkul. Man kan både jaga påsen och hoppa runt!
Min numera 8 månaders unghund var den snällaste valp jag haft.......nu är hon den jobbigaste unghunden jag haft :D:p;)
Söt sak du har :love:

Nu har vi hälsat på valparna för första gången. Vi satt på golvet i 3 timmar:love: Föll pladask för minstingen i kullen, vi fick såå fin kontakt med honom och han var extremt närvarande på något sätt. Väldigt mycket ögonkontakt, framåt, tuff, otroligt gosig och ville bara vara nära oss hela tiden. Gjorde ont i hjärtat att resa sig och åka hem med de där undrande ögonen tittandes på en :heart
AQKAAAACoGRodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMzM1Mzk3MS85LTMvMjAxNi0wNS0wNC0yMDUzXzU3MmE0NTM0OTYwNmVlNThmOTUzZjhiYy5qcGc

Nu har vi hälsat på valparna för första gången. Vi satt på golvet i 3 timmar:love: Föll pladask för minstingen i kullen, vi fick såå fin kontakt med honom och han var extremt närvarande på något sätt. Väldigt mycket ögonkontakt, framåt, tuff, otroligt gosig och ville bara vara nära oss hela tiden. Gjorde ont i hjärtat att resa sig och åka hem med de där undrande ögonen tittandes på en :heart
AQKAAAACoGRodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMzM1Mzk3MS85LTMvMjAxNi0wNS0wNC0yMDUzXzU3MmE0NTM0OTYwNmVlNThmOTUzZjhiYy5qcGc
Fy f*n så söt!! Jag får tandvärk :love:

:love: :love: :love:
Vi hämtar lille "extravalpen", dvs min framtida daghund, nästa söndag. Labbevalpar är ju sååå söta!

Hehe, vänta bara, hon bidar sin tid :devil::D. Härligt när man får en bra start, oavsett så är det skönt att ha en bra grund att stå på när de hamnar i "tonåren" :up: !
Hon är ju så söt så man dööör :love: :love: :love:

Jag är visserligen lite partisk, men håller helt med.:love: Dör lite och vill bara titta på henne hela dagarna! Kan man inte få vara mammaledig med valp lika länge som folk är med människobebisar? :p

Lillskrutten var på sin första ringträning idag. Så cool kille. Enda problemet var väl myror i brallan så det här med att stå stilla var inte det lättaste. Resten skötte han superbra!
Det ska börjas i tid :angel:

Ja han är underbart fin! Jag skulle ha stoppat honom i väskan innan jag åkte :love: Nu håller jag tummarna för att ingenting ändrats tills nästa gång och att han dras till oss såsom vi drogs till honom återigen :)
Det är något speciellt med småttingar i en kull :) Jag hade två i min förra kull och framförallt en av dom ville nästan alla köpa - även det var fel kön för vissa :D Hon var verkligen speciell, men pga litenheten så var hon först upp på benen (hon hade inget extra fett att släpa på haha), först att lära sig springa och först med allting. Och på det även jäkligt klurig och framåt :love: Jag tänkte nästan behålla henne själv :)

Det är något speciellt med småttingar i en kull :) Jag hade två i min förra kull och framförallt en av dom ville nästan alla köpa - även det var fel kön för vissa :D Hon var verkligen speciell, men pga litenheten så var hon först upp på benen (hon hade inget extra fett att släpa på haha), först att lära sig springa och först med allting. Och på det även jäkligt klurig och framåt :love: Jag tänkte nästan behålla henne själv :)
Ja det var inte ett dugg synd om denna för att han var minst, det var en tuff och framåt liten kille! Jäkla tur att jag har första tjing så ingen kan sno honom :devil:

Så himla söt! Förstår att det var svårt att slita sig därifrån!

Ja. Min var ju allra minst i sin kull med.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 431
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 523
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar