Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående skägg och slabb... Lego blöter ner nått så fantasikskt när han dricker vatten trots vattenskål med spillkant och kortare skägg än vad dom "ska ha". Ibland går han och bara doppar skägget, tror inte han får i sig många droppar men skägget ja det ska vara blött säger han. Bricka hjälper inte för han står ju inte kvar där och droppar av så att säga.

Sölar inte ner skägget med foder så mycket men visst lite blir det, men vill gärna torka skägget efter maten på våra byxben eller soffan eller nån annan mysig plats... ;)

Angående skägg och slabb... Lego blöter ner nått så fantasikskt när han dricker vatten trots vattenskål med spillkant och kortare skägg än vad dom "ska ha". Ibland går han och bara doppar skägget, tror inte han får i sig många droppar men skägget ja det ska vara blött säger han. Bricka hjälper inte för han står ju inte kvar där och droppar av så att säga.

Sölar inte ner skägget med foder så mycket men visst lite blir det, men vill gärna torka skägget efter maten på våra byxben eller soffan eller nån annan mysig plats... ;)

Eftersom många hundar verkar vilja torka av skägget efter de sölat ner det...är det ingen som kanske har testat träna fram en automattorkande hund? Borde ju kunna gå att styra det där beteendet till att torka av det på något lämpligt som befann sig närmre vattenskålen än soffan eller ens byxben ;) Och vilken otrolig bragd att åstadkomma en sånt resultat med sin skägghund! ;)

Ok, blir det så att jag skaffar en skäggis så kommer det bli mitt lilla sido-mission in life xD

Jag har haft en slabbare. Dels var det hejdlöst kul att skopa ut varannan skopa med tungan, sen fyllde hon munnen på slutet och gapade utanför skålen. Helt oskäggig.
hehe, min tid med shar-pei var blöt. Dom drack och tog sen tog en munfull vatten och gick iväg samtidigt som dom öppnade munnen.......:cautious::D:p Jag lovar det fick plats mycket vatten bakom dom läpparna !

12801634_10205940636502783_7820691831613880668_n.jpg

12801582_10205940636422781_3867259613116802084_n.jpg

14 veckor gammal.

Det här med att torka av sig på soffan...är det nån schnauzergrej eller :confused:

Missade det i rasbeskrivningen :(

Det bidde nog bara en parning, men det räcker ju om det va rätt dag:D Grabben väntade in i det sista, så han får nog känna sig snuvad på att ha mer roligt :p Han gör några tappra försök då och då, men tikens vilja och lust är inte riktigt på topp längre :o Förra gången hon parades så var det rena orgierna i 5 dagar, men det är ju så olika. Nu är det bara att vänta och se om det blir något :)
Stackars grabben är ju lite extra pilsk, då min andra tik är i höglöp nu - så han sjunger finfina sånger här hemma :rofl: Hon får dock inte flirta med honom ens genom grind, för då blir "topp-tiken" skitsur :cautious:

Asså nu.. Har helt snöat in på om man skulle skaffat sig en RR när nästa hund planeras. Men så träffade jag en Eurasier idag och jag bara åååhhh :love::love::love::love: jag blev stört förälskad och nu måste jag fråga er som har denna rasen är den så underbar som familjemedlem eller träffade jag på ett stjärnskott??
*vissel vissel piip piip* @bollen__

Min uppfattning är att Eurasier är en helt fantastisk ras. Vill själv ha en... Men det blir kanske till nästa år och nästa års valptråd :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 526
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?